21.3 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΓνώμηΠτυχία κολλεγίων

Πτυχία κολλεγίων


Του Γιάννη Μυταυτσή,

Τη προηγούμενη εβδομάδα η εθνική αντιπροσωπεία ή μάλλον η κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ πλην πέντε βουλευτών ψήφισε το άρθρο 50, που προβλέπει την αποδοχή πτυχίων από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής ή καλύτερα από κολλέγια. Συνεπώς, δίνεται η ευκαιρία σε κατόχους πτυχίων ξένων ΑΕΙ ή κολλεγίων να διεκδικήσουν θέση στο δημόσιο. 

Προφανώς, η πολιτική που ασκεί η ΝΔ δεν διαφέρει καθόλου από το παλιό καλό της εαυτό. Η εξίσωση της δημόσιας παιδείας με την ιδιωτική δε γίνεται άμεσα με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων αλλά με την άμεση αναγνώριση πτυχίων του εξωτερικού ή πτυχίων κολλεγίων. Παίρνοντας ως παράδειγμα τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στις λίστες διορισμών που θα ανοίξουν τη προσεχή εβδομάδα μέσω ΑΣΕΠ ο κλάδος των φιλολόγων αναγνωρίζει απόφοιτους από δεκατέσσερα τμήματα της χώρας μας, προσθέτοντας τους απόφοιτους κολλεγίων οι λίστες υπερδιογκώνονται με αποτέλεσμα ένας ήδη κορεσμένος κλάδος να βρίσκεται υπό καταστροφή και το πρόβλημα της ανεργίας να οξύνεται.  

Άρα, το μόνο σίγουρο πλήγμα από τη πολιτική της ΝΔ και της κα. Κεραμέως είναι οι φοιτητές. Διότι κάποιος φοιτητής που επιλέγει να φοιτήσει σε ένα κολλέγιο, γίνεται θύμα φοιτώντας σε κολλέγια χωρίς κανένα ουσιαστικό θεσμικό πλαίσιο, χωρίς την απαραίτητη αξιολόγηση του πανεπιστημίου, των μαθημάτων κ.α. Καθώς, τα κολλέγια που βρίσκονται στη χώρα μας συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού, δίχως να βρίσκονται στη πλήρη επίβλεψη τους. Επίσης, το εκπαιδευτικό προσωπικό πολύ πιθανόν να μη πληροί τις προϋποθέσεις αναλογικά με τα δημόσια ΑΕΙ π.χ. ένας καθηγητής δημοσίου ΑΕΙ είναι απαραίτητο να έχει διδακτορικό δημοσιεύσεις και έρευνες, για έναν καθηγητή του κολλεγίου δεν ισχύει το παραπάνω. 

Παρόλα αυτά διεγείρεται ο προβληματισμός ότι η fast track διαδικασία του υπουργείου παιδείας έγινε εν μέσω της προκήρυξης για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δεν έλαβε καμία επίσημη συζήτηση για τη σύσταση και τη δημιουργία του. Λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα ανεργίας που έχει η χώρα και πως κανένα εργασιακό σύστημα δεν μπορεί να απορροφήσει τους υπάρχοντες ανέργους καθώς και τους αποφοίτους των πανεπιστημίων η κυβέρνηση αποφάσισε να μεγαλώσει το πρόβλημα.

Η παιδεία θα πρέπει να είναι δωρεάν και δυστυχώς οι αλλαγές που χρειάζεται το εκπαιδευτικό θα πρέπει να είναι συντριπτικές αν θέλουμε να δούμε στον ορίζοντα κάποια αλλαγή. Η ελληνική εκπαίδευση θα πρέπει να έχει δική της πολιτική που θα ακολουθεί, όπως στις χώρες του Τρίτου Κόσμου, εκεί που η παιδεία τους είναι υπόδειγμα του δημοσίου και δεν τείνει να γίνει ουρά τους ιδιωτικού τομέα. Διότι, οι Έλληνες μαθητές μέσα στα δέκα χρόνια της κρίσης και των αλλεπάλληλων αλλαγών στην εκπαιδευτική πολιτική υπήρξαν πειραματόζωα, τουλάχιστον ας μην γίνουν και πειραματόζωα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.


Ιωάννης Μυταυτσής

Γεννήθηκε στον Άγιο Νικόλαο Χαλκιδικής. Είναι απόφοιτος του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και μεταπτυχιακός φοιτητής στο ΠΜΣ Βυζαντινής Φιλολογίας - Παλαιογραφίας, στο ίδιο τμήμα. Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαϊου ήταν υποψήφιος κοινοτικός σύμβουλος στην κοινότητα Αγίου Νικολάου.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ιωάννης Μυταυτσής
Ιωάννης Μυταυτσής
Γεννήθηκε στον Άγιο Νικόλαο Χαλκιδικής. Είναι απόφοιτος του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και μεταπτυχιακός φοιτητής στο ΠΜΣ Βυζαντινής Φιλολογίας - Παλαιογραφίας, στο ίδιο τμήμα. Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαϊου ήταν υποψήφιος κοινοτικός σύμβουλος στην κοινότητα Αγίου Νικολάου.