33.3 C
Athens
Κυριακή, 21 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμόςThe Office (2005-2013): Γιατί οι τηλεθεατές συνεχίζουν να το προτιμούν

The Office (2005-2013): Γιατί οι τηλεθεατές συνεχίζουν να το προτιμούν


Της Εφραιμίας Μπαρμπαρή,

Εκείνες τις μέρες που κάθεστε μόνοι στο σπίτι, με μόνη συντροφιά το Netflix, ψάχνοντας μανιωδώς να βρείτε οτιδήποτε να παρακολουθήσετε, σας προτείνουμε το The Office. Αν δεν το έχετε ήδη ακούσει ή δει λοιπόν, πρόκειται για μια από τις πιο πετυχημένες κωμωδίες του 21ου αιώνα, που αν και έχει τελειώσει εδώ και 10 ολόκληρα χρόνια, συνεχίζει μέχρι και σήμερα να προσελκύει εκατομμύρια τηλεθεατές παγκοσμίως.

Η υπόθεση της σειράς είναι πολύ απλή: παίρνει μέρος σε ένα γραφείο, την εταιρεία χαρτιού Dunder Mifflin στο Scranton της Pennsylvania. Το αφεντικό, Michael Scott (Steve Carell), προσπαθεί να διευθύνει τους υπαλλήλους του, χωρίς αυτό να σημαίνει πως έχει πάντα τα επιθυμητά αποτελέσματα. Οι κάμερες, λοιπόν, καταγράφουν την καθημερινότητα των εργαζομένων, η οποία περιλαμβάνει πολλά ευτράπελα, άβολες συμπεριφορές και άκρως περίεργες καταστάσεις, που σε συνδυασμό με τον αφελή χαρακτήρα του Michael, γίνονται άκρως χιουμοριστικές. Το κερασάκι στην τούρτα, όμως, είναι οι συνεντεύξεις που δίνουν μπροστά στις κάμερες οι εργαζόμενοι του γραφείου, περιγράφοντας γεγονότα μέσα από τη δική τους οπτική γωνία, δίνοντας την αίσθηση του ντοκιμαντέρ στη σειρά.

Πηγή Εικόνας: eonline.com

Οι λόγοι που η σειρά αυτή κατάφερε μέχρι και σήμερα να παραμείνει εξαιρετικά δημοφιλής είναι πολλοί. Αρχικά, ο βασικότερος από αυτούς είναι οι χαρακτήρες της: από το πειραχτήρι Jim (John Krasinski), τη γλυκιά ρεσεψιονίστ Pam (Jenna Fischer), μέχρι τον ιδιότροπο Dwight (Rainn Wilson) και όλο το υπόλοιπο καστ, κάθε χαρακτήρας είναι μοναδικός, αλλά, ταυτόχρονα, και καθημερινός. Ο τηλεθεατής μπορεί να νιώσει ταύτιση παρακολουθώντας τη σειρά όχι μόνο με τις καταστάσεις, αλλά και με τους ήρωες που εμπλέκονται σ’ αυτές. Το γεγονός, μάλιστα, ότι κανένας από αυτούς δεν είναι τέλειος, ούτε σαν προσωπικότητα ή εξωτερικά, δίνει ακόμα μεγαλύτερο περιθώριο στην ταύτιση αυτή, αφού ο καθένας μπορεί να δει ένα κομμάτι του εαυτού του μέσα από κάποιον ήρωα.

Ταυτόχρονα, παρακολουθώντας τη σειρά τακτικά, θα αντιληφθεί ο τηλεθεατής ότι όλα του φαίνονται γνώριμα και οικεία: το γραφείο, η δουλειά και η ρουτίνα των χαρακτήρων. Επιπλέον, είναι γεγονός πως είναι μια αρκετά προβλέψιμη σειρά, κάτι αρκετά καθησυχαστικό για πολλούς, αφού γνωρίζουν ξεκινώντας το επεισόδιο πως μερικά πράγματα δεν θα αλλάξουν ποτέ, όπως η Pam στη ρεσεψιόν ή ότι ο Jim θα κάνει μια φάρσα στον Dwight. Όλη αυτή η οικειότητα που προκαλείται καθιστά το The Office ένα εκ των κορυφαίων “comfort shows” που θα μπορούσε να απολαύσει κανείς.

Ένα ακόμα στοιχείο που προσφέρει οικειότητα και άνεση στον τηλεθεατή, βλέποντας τη σειρά, είναι το συνήθειο που έχουν ορισμένοι χαρακτήρες να κοιτούν κατευθείαν την κάμερα όταν συμβαίνει κάτι. Το βλέμμα τους συνήθως είναι απορίας ή έκπληξης. Δεν κοιτάζουν, όμως, στο κενό, αλλά τον ίδιο τον τηλεθεατή. Με αυτό το βλέμμα τον «βάζουν στο παιχνίδι», κάνοντάς τον να αισθανθεί ένα με το γραφείο και μέλος της υπόλοιπης παρέας, όχι απλά έναν εξωτερικό παρατηρητή. Είναι το βλέμμα αυτό που σας ρίχνει ο φίλος σας, όταν ένα άλλο μέλος της παρέας λέει ή κάνει κάτι περίεργο, δίνοντας έτσι και την αίσθηση της φιλίας μεταξύ των χαρακτήρων και του τηλεθεατή.

Παράλληλα, η ιδέα σχετικά με τους εργαζόμενους να δίνουν μικρές συνεντεύξεις μπροστά στις κάμερες, προσθέτοντας τον δικό τους σχολιασμό στα επεισόδια, δίνει το κάτι παραπάνω στη σειρά. Δημιουργεί μια αίσθηση οικειότητας με τον τηλεθεατή, αφού οι ίδιοι μαθαίνουν σε βάθος τα συναισθήματα των χαρακτήρων και έχουν μια ευκαιρία να τους γνωρίσουν ακόμα καλύτερα. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, που κι άλλες κωμωδίες αργότερα ακολούθησαν τα χνάρια του The Office, όπως το Modern Family και το Superstore.

Η επιτυχία της σειράς τα τελευταία χρόνια οφείλεται σε μεγάλο μέρος της, επίσης, στα ατελείωτα memes που έχουν προκύψει από αυτήν. Όλοι κάποια στιγμή έτυχε να ταυτιστούμε με μια αντίδραση του Jim ή του Michael και τη στείλαμε αμέσως σε μορφή φωτογραφίας ή GIF σε κάποιον συνομιλητή μας. Μολονότι, λοιπόν, έκανε πρεμιέρα το μακρινό 2005, πολύ πριν την εποχή των social media, κατάφερε να κυριαρχήσει στο διαδικτυακό χιούμορ, ειδικά ανάμεσα στους νεότερους χρήστες, κάνοντας τη σειρά πιο ελκυστική σ’ αυτούς.

Πηγή Εικόνας: themarysue.com

Είναι φανερό, πλέον, γιατί το The Office συνεχίζει να θεωρείται μια από τις πιο πετυχημένες κωμωδίες όλων των εποχών: η οικειότητα που δημιουργείται ανάμεσα στον τηλεθεατή και τους ήρωες της σειράς κάνει τους πρώτους να γυρνούν συνέχεια στη σειρά αυτή, ψάχνοντας μια παρηγοριά από τη δύσκολη καθημερινότητά τους, αλλά και μια δόση χιούμορ, το οποίο διαθέτει μπόλικο, κρίνοντας από τα ατελείωτα memes που κατακλύζουν το διαδίκτυο!


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • “The Office” turns 15: all the ways NBC’s quirky sitcom changed pop culture, eu.usatoday.com, διαθέσιμο εδώ
  • What makes “The Office” so rewatchable, denofgeek.comm διαθέσιμο εδώ
  • The Office, imdb.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Εφραιμία Μπαρμπαρή
Εφραιμία Μπαρμπαρή
Γεννήθηκε το 2000 στη Σύρο όπου και μεγάλωσε. Από το 2018 είναι φοιτήτρια Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Τα ταξίδια αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής της, αφού της αρέσει να γνωρίζει καινούρια μέρη και κουλτούρες, ενώ, παράλληλα, έρχεται σε επαφή με ανθρώπους από διαφορετικούς λαούς. Στον ελεύθερό της χρόνο της αρέσει να ασχολείται με το διάβασμα και τη γυμναστική.