18.1 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
Αρχική#Overcome#Overcome, πράξη πέμπτη: Τουρισμός

#Overcome, πράξη πέμπτη: Τουρισμός


Του Αντώνη Σπυριδάκη, 

Είμαι και εγώ ένας από τους χιλιάδες νέους που άφησαν τον τόπο τους για να εργαστούν στο εξωτερικό (το λεγόμενο Brain Drain). Τον τελευταίο καιρό ζω και εργάζομαι ως Social Media Marketer σε μια από τις πιο όμορφες πόλεις της Ευρώπης, την Πράγα.

Οφείλω να ομολογήσω ότι την ερωτεύομαι όλο και περισσότερο. Το συναίσθημα που νιώθεις, όταν περπατάς καθημερινά σε μέρη που περπάτησαν Μεγάλοι Βασιλιάδες της Μεσαιωνικής εποχής και όταν αντικρίζεις τοπία που βρίσκονται στις bucket list όλων των ταξιδιωτών του κόσμου είναι απερίγραπτο.

Όλη αυτή η αγάπη μου για τα ταξίδια, με έκανε να ξεκινήσω μαζί με άλλους 7 δραστήριους νέους το Travelgogo, ένα ανερχόμενο start-up στον κλάδο του εμπειρικού τουρισμού.

Η ιδέα του Travelgogo έμεινε στο συρτάρι για αρκετό καιρό, μέχρι που βρέθηκαν οι κατάλληλοι συνεργάτες για να πλαισιώσουν την ομάδα. Η ιστορία του Τravelgogo ξεκίνησε μέσω ενός ντοκιμαντέρ για την Κρητική παράδοση. Μια σκηνή ήταν αυτή που «πυράκτωσε τον λαμπτήρα» της ιδέας του Travelgogo. Κρητικοί μουσικοί, ντόπιοι και φιλοξενούμενοι μέσα σε ένα Κρητικό «μιτάτο» στον Ψηλορείτη να διασκεδάζουν μαζί, να μοιράζονται τοπικά εδέσματα και να γίνονται ένα μέσω της μουσικής και της αυθεντικής Κρητικής φιλοξενίας. Αμέσως σκέφτηκα την ίδια εικόνα με κύριους πρωταγωνιστές ντόπιους και ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο.

Το Travelgogo είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα, η οποία φέρνει κοντά τοπικές επιχειρήσεις, ξενοδοχεία, ντόπιους με ταξιδιώτες που θέλουν να γνωρίσουν από κοντά την παραγωγική διαδικασία τοπικών προϊόντων ή να γίνουν «μάρτυρες» των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και της κουλτούρας των προορισμών που επισκέπτονται. Να βιώσουν αληθινές ταξιδιωτικές εμπειρίες στις πόλεις – προορισμούς όπως είναι η εκμάθηση τοπικών συνταγών, η συμμετοχή τους σε παραδοσιακά έθιμα αλληλεπιδρώντας με ντόπιους. Να περιπλανηθούν σε κρυμμένα μέρη και γωνιές ενός τόπου, που το προνόμιο της γνώσης τους, το έχουν μόνο οι ντόπιοι.

Το Travelgogo δοκιμάζει, γεύεται, γνωρίζει, ανακαλύπτει και διασκεδάζει πριν από τον επισκέπτη για τον επισκέπτη και γίνεται ο οδηγός του σε ένα εμπειρικό ταξίδι για να γνωρίσει ο ξένος ενός τόπου πραγματικά -και όχι επιφανειακά και χωρίς διαφημιστικές παρωπίδες- έναν τόπο προορισμού.

H πλατφόρμα βρίσκεται στο τελικό στάδιο κατασκευής της και σύντομα θα είναι διαθέσιμη για τους ταξιδιώτες που θέλουν να βιώσουν τις πιο αξέχαστες εμπειρίες. Η εγγραφή για τις επιχειρήσεις, τα ξενοδοχεία και τους ντόπιους είναι και θα είναι πάντα δωρεάν. Η πλατφόρμα προσφέρει όλα τα απαραίτητα εργαλεία που χρειάζονται οι επιχειρήσεις και οι πάροχοι δραστηριοτήτων για να πετύχουν μέσα στην ψηφιακή εποχή. Για παράδειγμα, ένα δωρεάν λογισμικό μέσω του οποίου μπορούν να διαχειριστούν εύκολα και ξεκούραστα τις κρατήσεις των δραστηριοτήτων τους, τις πληρωμές τους και να δουν χρήσιμα analytics για τους ταξιδιώτες.

Παράλληλα, η έμπειρη ομάδα του Travelgogo βρίσκεται στο πλευρό τους, παρέχοντας 24ωρη υποστήριξη και υπηρεσίες Marketing με σκοπό τόσο την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας των συνεργατών σε διεθνές επίπεδο όσο και την μεγιστοποίηση των κερδών τους, μέσω παροχής εμπειριών και δραστηριοτήτων.

Σύμφωνα με έρευνα του Localhood στην Κοπεγχάγη, οι νέες γενιές ταξιδιωτών αναζητούν εμπειρίες που δεν τους παρέχουν μόνο φωτογραφίες, αλλά τους επιτρέπουν να «λερώσουν» τα χέρια τους και να ενσωματωθούν στον προορισμό τους. Έρευνα των Accur Hotels για τους ταξιδιώτες του μέλλοντος αναφέρει ότι το 55% των ταξιδιωτών αναζητούν να ζήσουν μοναδικές εμπειρίες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, το 44% θέλει να διευρύνει τις γνώσεις τους και το 36% να μυηθεί στις τοπικές παραδόσεις του τόπου που επισκέπτονται.

Ο κλάδος του εμπειρικού τουρισμού αναπτύσσεται ραγδαία καθημερινά. Σύμφωνα με το Skift, η αγορά των tours & activities κυμαίνεται στα 150 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, ενώ πρόκειται να αυξηθεί κατά 9% μέσα στα επόμενα χρόνια.

Τι είναι όμως επιτυχία;

Πρόκειται για μια δύσκολη ερώτηση. Θα προσπαθήσω να δώσω απάντηση με βάση την προσωπική μου εμπειρία ως startupper που έχει ήδη αποτύχει σε περασμένο start-up εγχείρημα.

Για να οδηγηθεί ένας startupper στην επιτυχία θα πρέπει να θυσιάσει αρκετά πράγματα στο ξεκίνημα. Για παράδειγμα, εάν κάποιος νέος εργάζεται καθημερινά από τις 9-5 θα πρέπει μετά τη δουλειά να έχει όλη την απαραίτητη ενέργεια που απαιτείται για να εργαστεί για το start-up του. Θα πρέπει να αφοσιωθεί 100% στο εγχείρημά του. Δεύτερος παράγοντας επιτυχίας είναι η κατάλληλη ομάδα. Η κατάλληλη ομάδα πρέπει να εμπεριέχει άτομα με διαφορετικό background, τα οποία πιστεύουν στην ιδέα και στο όραμα και δε φοβούνται την αποτυχία. Τρίτο στοιχείο επιτυχίας είναι η διαμόρφωση μιας κουλτούρας μέσα στην ομάδα. Ένας ιδρυτής πρέπει να είναι ικανός να μεταδώσει το όραμα του στην ομάδα και να είναι σε θέση να παρακινήσει τα άτομα της ομάδας να εργαστούν σκληρά όπως εκείνος.

Όλα είναι πιθανά για έναν startupper. Αυτός που θα δοκιμάσει, θα μάθει εάν πετύχει ή όχι. Από την άλλη, εκείνος που δεν θα προσπαθήσει, δεν θα μάθει ποτέ εάν οδηγηθεί στην επιτυχία.


Βρείτε το Travelgogo

www.travelgogo.eu

Facebook
Instagram
LinkedIn


TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ