22.1 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαSafer Project και η αναβάθμιση στο λιμάνι της Σιγκαπούρης

Safer Project και η αναβάθμιση στο λιμάνι της Σιγκαπούρης


Του Σταμάτη Τσινίδη,

Η Σιγκαπούρη αποτελεί ένα από τα κορυφαία λιμάνια στον κόσμο. Διακινεί εκατομμύρια τόνους φορτίων και δέχεται χιλιάδες αφίξεις πλοίων κάθε χρόνο. Επιπλέον, διαθέτει τον καλύτερο τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, όπου διαχειρίζονται καθημερινά πάνω από 100 χιλιάδες TEUs (twenty-foot equivalent unit). Από τον Σεπτέμβριο του 2017 και έπειτα, έχει τεθεί σε εφαρμογή το Project Safer (Sense making Analytics For Maritime Event Recognition), σε συνεργασία με την πολυεθνική εταιρεία IBM και τον λιμένα της Σιγκαπούρης. Μέσα από αυτό το έργο, χρησιμοποιούνται νέες τεχνολογίες, όπως το ΄΄machine learning΄΄ και η τεχνητή νοημοσύνη (A.I.), με σκοπό τη βελτίωση των θαλάσσιων λειτουργιών του λιμανιού. Το συγκεκριμένο Project περιλαμβάνει επτά (7) ενότητες, σύμφωνα με τη Wells Cargo, οι οποίες είναι:

1) Πρόβλεψη άφιξης των πλοίων στο λιμάνι

2) Στοιχεία για τον εφοδιασμό καυσίμων του πλοίου

3) Ανίχνευση χρήσης και πρόβλεψη

4) Ανάλυση για τις απαγορευμένες περιοχές

5) Ανίχνευση κίνησης των πλοίων

6) Ανάλυση παραβάσεων

7) Ανίχνευση επιβίβασης πιλότων

Αναλυτικότερα, η Maritime and Port Authority of Singapore (MPA) ολοκλήρωσε επιτυχώς μια τρίμηνη δοκιμή σε συνεργασία με την IBM, χρησιμοποιώντας συστήματα τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του λιμανιού. Επιπλέον, η λιμενική αρχή καλείται καθημερινά να διαχειριστεί πάνω από 1.000 αφίξεις πλοίων. Οι αξιωματικοί της διαχείρισης των πλοίων καταγράφουν την ώρα έναρξης και άφιξης ενός πλοίου, μέσω των εντολών που δίνει ο πλοίαρχος μέσω του ασύρματου συστήματος για την κίνηση των πλοίων. Έτσι, το σύστημα αυτόματης ανίχνευσης σκαφών και η εφαρμογή της τεχνολογίας machine learning, με την προβλεπτική άφιξη, ελαχιστοποιούν τη ραδιοεπικοινωνία και εντοπίζουν αυτόματα τη θέση του πλοίου, καθώς και την ώρα άφιξής του. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται αύξηση της ακρίβειας των πληροφοριών κατά 34%. Ακόμα, ο λιμένας της Σιγκαπούρης συνεργάζεται στενά με την PSA MARINE, με στόχο το μεγαλύτερο ποσοστό των πλοίων να εξυπηρετείται εντός 15 λεπτών. Η ώρα άφιξης των πλοίων θα κοινοποιείται στους ενδιαφερόμενους φορείς (Stakeholders), με σκοπό να διασφαλίζεται η ακριβής αναχώρηση του κάθε πλοίου.

Πηγή εικόνας: CHUTTERSNAP / Unsplash

Επιπρόσθετα, η λιμενική αρχή της Σιγκαπούρης, καθώς και άλλα λιμάνια σε όλο τον κόσμο, αντιμετωπίζουν διαρκώς παραβιάσεις στα λιμενικά τους ύδατα, χωρίς τις απαιτούμενες άδειες. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας ΄΄Machine Learning΄΄, θα είναι σε θέση να ανιχνεύουν ύποπτα σκάφη που πλησιάζουν το λιμάνι μέσω ειδοποιήσεων και να μειώνουν το φαινόμενο της πειρατείας. Αυτό θα βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια του λιμανιού και την προστασία των λιμενικών υδάτων.

Παράλληλα, το MPA πραγματοποιεί αξιολογήσεις, όταν υπάρχουν διαφωνίες ή αντιρρήσεις. Χρησιμοποιώντας τη μονάδα SAFER, το MPA μπορεί να ανιχνεύει αυτόματα τον χρόνο που απαιτείται για την παροχή υπηρεσίας πλοήγησης από το PSAM, επιβεβαιώνοντας, έτσι, το επίπεδο ποιότητας των υπηρεσιών πλοήγησης που παρέχονται.

 Σε δηλώσεις του Αντιπρόεδρου της Globa Labs IBM, αναφέρει: «Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τις ψηφιακές στρατηγικές μας μέσω της χρήσης τεχνολογιών ανάλυσης δεδομένων και μηχανικής εκμάθησης για να βελτιστοποιήσουμε τις λειτουργίες και την επιβολή των λιμένων μας για να ανταποκριθούμε στις υπάρχουσες αλλά και μελλοντικές απαιτήσεις. Το έργο SAFER θα μας επιτρέψει να αποκομίσουμε άμεσα οφέλη ειδικά στους τομείς της επιβολής λιμένων επόμενης γενιάς και της παρακολούθησης των κινήσεων των πλοίων».

Ενώ τέλος, συμπληρώνει: «Το AI μεταμορφώνει κάθε κλάδο και ο θαλάσσιος τομέας δεν αποτελεί εξαίρεση. Η λύση SAFER είναι ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η έρευνα τεχνητής νοημοσύνης της IBM για επιχειρήσεις συμπληρώνει και αυξάνει την ανθρώπινη ικανότητα κάνοντας τις πλωτές οδούς και τις θαλάσσιες οδούς μας ασφαλέστερες και αποτελεσματικότερες».

Τέλος, το λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει επενδύσει κοντά στα $ 14 εκατ. σε ένα νέο project, το οποίο έχει ως στόχο να γίνει το μεγαλύτερο αυτοματοποιημένο λιμάνι στον κόσμο έως το 2040 και θα είναι σε θέση να διαχειρίζεται 65 εκατομμύρια TEUs.

Συνοψίζοντας, το έργο SAFER στο λιμάνι της Σιγκαπούρης, πρόκειται για μια καινοτόμο πρωτοβουλία που συνδυάζει την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης με τη λιμενική διαχείριση. Το SAFER Project επιδιώκει τη βελτίωση των θαλάσσιων λειτουργιών, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την αύξηση της ασφάλειας στο λιμάνι. Με τη χρήση της τεχνολογίας Machine Learning και την αυτοματοποίηση, η Σιγκαπούρη καταφέρνει να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της θαλάσσιας βιομηχανίας και να διατηρήσει τη θέση της ως ένα από τα κορυφαία λιμάνια στον κόσμο. Αυτό το έργο αντιπροσωπεύει ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς η τεχνολογία μπορεί να ανανεώσει τους τρόπους με τους οποίους διαχειριζόμαστε τις θαλάσσιες δραστηριότητες και να εξασφαλίσει μια ασφαλή και αποδοτική θαλάσσια κίνηση.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Singapore and IBM Test Artificial Intelligence Systems, maritime-executive.com, διαθέσιμο εδώ
  • maritimeprofessional.com, διαθέσιμο εδώ
  • wellscargo.ie, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σταμάτης Τσινίδης
Σταμάτης Τσινίδης
Γεννήθηκε το 2001 στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Μελλοντικά του σχέδια είναι οι μεταπτυχιακές σπουδές, ενώ στον ελεύθερό του χρόνο ασχολείται με τον αθλητισμό και του αρέσει να ενημερώνεται για θέματα της επικαιρότητας.