22.2 C
Athens
Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΜικρά Καθημερινά"Star Wars Battlefront II": Το βιντεοπαιχνίδι που απογείωσε το σύστημα του combat

“Star Wars Battlefront II”: Το βιντεοπαιχνίδι που απογείωσε το σύστημα του combat


Του Ραφαήλ Παπαδόπουλου, 

Το βιντεοπαιχνίδι που όλοι αμφισβητήσανε και εν τέλει θεωρήθηκε αντάξιο με τον ομώνυμο πρόγονό του, το “Star Wars Battlefront 2” του 2017, αποτελεί ακόμα και σήμερα ακρογωνιαίο λίθο στην βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών του Star Wars. Το κύριο συστατικό του είναι η δυνατότητα πολλαπλών παικτών, το multiplayer περιεχόμενο του και ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των παικτών.

Λίγα Λόγια για αυτό

Το “Battlefront II”, εν συντομία, εξακολουθεί ακόμα και σήμερα μετά από 6 χρόνια κυκλοφορίας του να έχει παθιασμένους λάτρεις σε PC και PS4, ενώ με το τελευταίο του update να κυκλοφορεί στις 29 Απριλίου του 2020, είχε ήδη προκαλέσει μεγάλη θλίψη μεταξύ των παικτών, το γεγονός ότι δεν επρόκειτο να υπήρχαν ξανά ενημερώσεις. Παρόλα αυτά, το παιχνίδι ξεπέρασε τον προκάτοχό του και μας έδωσε μία πολύ διαφορετική σκοπιά στην αντιμετώπιση της σειράς αυτής. Μία σειρά που πρωτοδημιουργήθηκε το 2004 και εξ αρχής αποτέλεσε παιχνίδι σκοποβολής δράσης και όχι στρατηγικής ή role-play, όπως τα υπόλοιπα της εποχής του. Το ’05 κυκλοφόρησε η ανανεωμένη έκδοσή του, μετά το 3ο επεισόδιο του Star Wars και δέκα χρόνια αργότερα επανακυκλοφόρησε ως “Star Wars Battlefront” με κύρια προσοχή στην “original trilogy”. Το παρόν “Battlefront II” συγκέντρωσε και τις τρεις τριλογίες και απογείωσε το σύστημα του combat, συνδυασμένο με πρωτόγνωρα γραφικά. Τα πιο γνωστά modes στα οποία μπορεί κανείς να πάρει μέρος είναι τα Galactic Assault, Supremacy και το Heroes vs Villains, τα οποία παραδίδουν στους φανς αξέχαστες στιγμές και τη δυνατότητα να αποτυπώσουν στιγμές από τις ταινίες. Στα διάφορα updates που ακολούθησαν μετά τον Δεκέμβριο του 2017 το παιχνίδι κέντρισε μεγάλο ενδιαφέρον και σαφέστατα διαρκή database από gamers. Έκτοτε δεν κυκλοφόρησε παιχνίδι του Star Wars αντάξιό του, σε μέτρηση παικτών, ενώ μέχρι τώρα αυτά που κυκλοφορούσαν σε κινητές συσκευές έχουν αποσυρθεί και οι πιο γνωστοί «τίτλοι» των PC να χρονολογούνται άνω των δέκα χρόνων και να έχουν ξεπεραστεί «φρικτά».

Το παιχνίδι, βέβαια, δεν είχε μόνο μία πτυχή, καθώς εκτός του ότι μπορούσες να αναπαράγεις σκηνές από τις ταινίες με μάχες που περιλαμβάνανε έως και 40 άτομα ταυτόχρονα, μπορείς να παίξεις το campaign και την ιστορία της Iden Versio, μίας φανατικής μαχήτριας έναντι των επαναστατών, που καταλήγει μέλος της Επανάστασης. Όσο δραματική και να είναι η εξέλιξη των πραγμάτων, το gameplay κερδίζει ακόμα και αυτούς που προτιμούν βιντεοπαιχνίδια που δεν διαδραματίζονται «σε έναν γαλαξία πολύ πολύ μακριά». Πλέον μπορεί κάποιος να το αγοράσει στο Steam, ενώ λόγω του ότι δεν επιδέχεται ενημερώσεις, υπάρχει ειδική έκδοση, η λεγόμενη “Celebration Edition” που περιλαμβάνει όλα τα cosmetics για τους χαρακτήρες και δίνει μία αίσθηση τερματισμού.

Πηγή Εικόνας: ea.com

Το βραχυχρόνιο σύστημα «τζόγου» και οι επιπτώσεις

Με την έναρξη των πωλήσεων ξεκίνησε ο διαδικτυακός σάλος και οι κριτικές, πολλές εξ αυτών να καταδικάζουν και άλλες να επευφημούν το παιχνίδι. Το σημαντικότερο συμβάν που επηρέασε την κοινή γνώμη, θα πρέπει να ήταν το σύστημα που εφαρμόστηκε τον πρώτο καιρό της κυκλοφορίας, καθώς επιτρεπόταν οι παίκτες με πραγματικά χρήματα να αγοράζουν αντικείμενα εντός του παιχνιδιού και μέσω μικροσυναλλαγών να τα «ανταλλάσουν» με άλλους παίκτες. Έτσι, το νεανικό κοινό, απεγνωσμένο να ξεκλειδώσει όλες τις λειτουργίες του, θα έπρεπε να περάσει μέσω του πολύπλοκου και χρονοβόρου συστήματος ή με τον «εύκολο τρόπο» να πληρώσει. Αυτή η πρακτική προκάλεσε το σχόλιο ενός χρήστη της πλατφόρμας Reddit, που αναφερόμενος στο ατελείωτο grinding θα έπρεπε να παίζει 40 ώρες για να ξεκλειδώσει κάτι πολύ απλό. Η παραγωγός EA απάντησε πως ήθελε να κάνει τους παίκτες να δώσουν την «αίσθηση υπερηφάνειας και επιτεύγματος» σε αυτούς που θα τα κατάφερναν. Ως απάντηση δέχθηκαν 667.821 dislikes, με αποτέλεσμα να είναι το σχόλιο με τις περισσότερες αρνητικές αντιδράσεις στην ιστορία του ιστότοπου και έτσι μπήκε το 2019 στα ρεκόρ Guinness! Η αλυσιδωτή αντίδραση έφερε ρήξη ακόμα και στις μετοχές της EA και μέχρι τα τέλη του ίδιου μήνα έχασε 3 δισεκατομμύρια δολάρια από ένα και μόνο σχόλιο. Μάλιστα, οι μικροσυναλλαγές εντός του παιχνιδιού καταδικάστηκαν από επιτροπές τυχερών παιχνιδιών σε αρκετές χώρες, με μερικούς να παρομοιάζουν τον Joe Camel που ενθάρρυνε το κάπνισμα στα παιδιά και το Star Wars τον διαδικτυακό τζόγο.

Ακόμα και εάν πέρασε από «χίλια κύματα» και σε μία σύγχρονη πραγματικότητα όπως η σημερινή, με τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών να επεκτείνεται συνεχώς, μας κάνει μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι το παιχνίδι δεν είναι ακόμη νεκρό. Φαίνεται πως μέχρι να βρεθεί ένας αρκετά καλός διάδοχος στον χώρου του gaming του Star Wars που κάποτε άκμαζε, δεν θα εκθρονιστεί το “Battlefront II”. Η είδηση ότι το Star Wars Battlefront III δεν πρόκειται να ακολουθήσει και οι ολοένα και περισσότερες φήμες για την άφιξη διαφορετικών βιντεοπαιχνιδιών σε αυτό τον χώρο, μας κάνει να πιστεύουμε πως σίγουρα οι μέρες του είναι μετρημένες. Ελπίζω να μην χρειαστεί να περιμένουμε άλλα δέκα χρόνια για να επανεκκινηθεί η σειρά Battlefront. Το θέμα είναι ότι ακόμα και εάν πάρουμε ένα νέο βιντεοπαιχνίδι εμπνευσμένο από το Star Wars, θα καταφέρει, άραγε, να αναπαραστήσει τις στιγμές που μας χάρισε η σειρά αυτή ή θα γίνει ένα επιπλέον προϊόν εμπορίας;


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Star Wars Battlefront II, gr.ign.com, διαθέσιμο εδώ
  • STAR WARS™ BATTLEFRONT™ II, ea.com, διαθέσιμο εδώ
  • Star Wars Battlefront 2 Five Years Later – Becoming a Game Worthy of the Name, gamerant.com, διαθέσιμο εδώ


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ραφαήλ Παπαδόπουλος
Ραφαήλ Παπαδόπουλος
Γεννήθηκε στην Κοζάνη το 2004 και μεγάλωσε στην Πτολεμαΐδα. Σπουδάζει στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών στο ΑΠΘ. Στον ελεύθερό του χρόνο του αρέσει, η ζωγραφική, τα ταξίδια, να ακούει μουσική, ενώ ο ίδιος ασχολείται με την κιθάρα και την δημιουργία βίντεο.