19.2 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΌχι, τα άλογα δεν μας ανήκουν

Όχι, τα άλογα δεν μας ανήκουν


Της Μαριάντας Πιλάτη,

Κακοποίηση αλόγου στην Τζια το 2021. Κακοποίηση αλόγου στην Κέρκυρα το 2023. Κακοποίηση αλόγου στο Ελευθεροχώρι Παραμυθιάς το 2020. Κακοποίηση αλόγου στον Ασπρόπυργο το 2019. Όλα τα προαναφερθέντα, δεν αποτελούν απλώς τίτλους. Αποτελούν πραγματικά γεγονότα κακοποίησης, πλήρους εκμετάλλευσης ενός ανυπεράσπιστου ζώου. Και οι τίτλοι, τα άρθρα, οι αριθμοί και τα φαινόμενα κακοποίησης και –τελικά– βασανιστικού, αργού θανάτου των αλόγων και των γαϊδουριών για τουριστικούς σκοπούς, πληθαίνουν δραματικά.

Η βόλτα με άμαξα που επιβαρύνει τον τετράποδο φίλο μας, δυστυχώς τις περισσότερες φορές αντιμετωπίζεται ως μία ρομαντική, ευχάριστη εμπειρία. Όμως, δεν είναι ρομαντισμός. Είναι η απόλυτη βαρβαρότητα. Τόσο τα άλογα όσο και τα γαϊδούρια, αναγκάζονται να βιώνουν ανείπωτες συνθήκες εξαθλίωσης, καθώς εργάζονται σκληρά κατά τους θερινούς μήνες, σε περιβάλλον όπου αρκετές φορές η θερμοκρασία υπερβαίνει τους 35 βαθμούς. Σαφώς, δεν υπάρχει περιθώριο ανάπαυσης, γιατί αυτό άμεσα μεταφράζεται ως «οικονομική κατάπτωση του ιδιοκτήτη». Έτσι, όταν το απροστάτευτο πλάσμα βρίσκεται στα όρια της κατάρρευσης από την εξάντληση και την αφυδάτωση και διαμαρτυρηθεί, τότε υπόκειται σε σκληρές τιμωρίες, όπως σωματική κακοποίηση (μαστίγωμα), ή έλλειψη νερού και τροφής. Το αποτέλεσμα είναι μόνο ένα: ο θάνατος.

Επίσης, πολλά είναι τα άλογα που, όντας θύματα αυτής της «βιομηχανίας», δεινοπαθούν από ασθένειες, όπως σπασμένα δόντια και πληγές στο σώμα τους, που συχνά καλύπτονται κάτω από δήθεν «διακοσμητικά» και όμορφα ιμάτια. Χαρακτηριστικές είναι οι σχετικά πρόσφατες περιπτώσεις δύο αλόγων που κατέρρευσαν στην πόλη του Ναυπλίου, με το ένα να πεθαίνει στην άκρη του δρόμου και για το άλλο να αποκαλύπτεται πως κάτω από την κουβέρτα που κάλυπτε την πλάτη του, υπήρχαν κακοφορμισμένες πληγές.

Πηγή εικόνας: istockphoto.com. Δημιουργός και Δικαιώματα χρήσης: o-che

Σε πολλές χώρες, μέσω της μαζικής κινητοποίησης του κόσμου και των έντονων αντιδράσεων απέναντι στις απάνθρωπες αυτές συμπεριφορές, πλέον οι ιππήλατες άμαξες έχουν απαγορευθεί. Πιο συγκεκριμένα, η δημοτική αρχή της Πάλμα, της πρωτεύουσας της Μαγιόρκα (από τους πιο γνωστούς ταξιδιωτικούς προορισμούς) αποφάσισε έως το 2024 την πλήρη απόσυρση των αμαξών και την αντικατάσταση τους από ηλεκτροκίνητα ποδήλατα. Η απόφαση πάρθηκε, ύστερα από την ευαισθητοποίηση των πολιτών, οι οποίοι κατάφεραν και συγκέντρωσαν πάνω από 80.000 υπογραφές υποστηρίζοντας το αίτημά τους να δοθεί ένα τέλος στον φαύλο κύκλο της βίας προς τα άλογα.

Και άλλες χώρες και πόλεις ακολούθησαν το παραπάνω παράδειγμα και αποφάσισαν ότι αυτή η «τυραννία» είναι ανεπίτρεπτο να νοείται ως παράδοση. Είναι ένα έγκλημα, ένα κακούργημα, το οποίο πρέπει να πάψει να διαιωνίζεται. Έτσι, πόλεις όπως το Λονδίνο, το Παρίσι και το Τορόντο, δεν εκδίδουν πλέον άδειες για τουριστικές άμαξες, και πολλές άλλες όπως η Βαρκελώνη, το Νέο Δελχί, η Οξφόρδη και το Τελ Αβίβ, τις έχουν ήδη απαγορεύσει εντελώς.

Στην Ελλάδα τι γίνεται;

Στην Ελλάδα, εξακολουθούν να βασανίζονται και να πεθαίνουν άδικα τόσα άλογα, με την σφραγίδα μάλιστα του κράτους και των δήμων, καθώς «βαφτίζουν» την βαρβαρότητα, «νόμιμη διαδικασία». Από την άλλη, όποια φωνή εναντιωθεί και υπερασπιστεί τα δικαιώματα των αλόγων, χαρακτηρίζεται απλώς γραφική ή ενοχλητική. Οι τίτλοι λοιπόν «κακοποίηση αλόγου» συνεχίζονται, και εμείς μένουμε με το ερώτημα: Στην Ελλάδα τι γίνεται;


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Άγρια κακοποίηση αλόγου στην Τζια – Συνελήφθη ο ιδιοκτήτης, ertnews.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Τζια: Οργή για την άγρια κακοποίηση αλόγου – Συνελήφθη ο ιδιοκτήτης, σκληρές εικόνες, protothema.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Κακοποίηση αλόγων: Όταν η θηλιά διαδέχεται το σαμάρι, naturanrg.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Palma de Mallorca to ban horse-drawn carriages from 2024, murciatoday.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαριάντα Πιλάτη
Μαριάντα Πιλάτη
Κατάγεται από τον Δύστο της Νότιας Εύβοιας. Ζει στην Αθήνα και σπουδάζει στο τμήμα Φιλολογίας του ΕΚΠΑ με ειδίκευση στην Κλασική Φιλολογία. Αγαπά τη μάθηση, την ανάγνωση λογοτεχνικών και μη βιβλίων. Γνωρίζει αγγλικά, ισπανικά, σερβικά και αυτή την περίοδο επιδιώκει την εκμάθηση της ιταλικής γλώσσας. Είναι δημιουργική και κοινωνικά ενεργή. Οι ασχολίες της έχουν ως κύριο άξονα τη φύση την οποία υμνεί, είτε μέσα από εθελοντικές δράσεις, είτε μέσα από προσωπική εξερεύνηση.