19.5 C
Athens
Τρίτη, 13 Απριλίου, 2021
Αρχική Fe-Memorance Fe-Memorance: Θέντα Μπάρα

Fe-Memorance: Θέντα Μπάρα


Του Χάρη Πασχάλη, 

Η Θέντα Μπάρα ήταν μια «εκρηκτική» Αμερικανίδα ηθοποιός, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο κατά τη δεύτερη και την τρίτη δεκαετία του 20ού αιώνα. Γνωστή ως ένα από τα πρώτα σύμβολα του σεξ, συμμετείχε σε πληθώρα ταινιών του βωβού κινηματογράφου.

Η Theodosia Burr Goodman γεννήθηκε στις 29 Ιουνίου 1885 στο Σινσινάτι του Οχάιο των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο πατέρας της ήταν Εβραίος εκ Πολωνίας, ενώ η μητέρα της είχε ελβετική καταγωγή. Αφού παρακολούθησε μαθήματα στο Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι για δύο χρόνια, εργάστηκε σε τοπικές θεατρικές παραγωγές, προτού φύγει για τη Νέα Υόρκη το 1908, προκειμένου να κυνηγήσει το όνειρό της για μια καριέρα στην υποκριτική. Έχοντας περάσει μερικά χρόνια συμμετέχοντας σε διάφορους θεατρικούς ρόλους, έκανε το μεγάλο βήμα το 1915, παίρνοντας έναν ρόλο στην ταινία του Ουίλιαμ Φοξ, A Fool There Was. Στην ταινία, η Θέντα υποδυόταν μια “femme fatale” («μοιραία γυναίκα»), της όποιας σκοπός ήταν να διαφθείρει μέχρι τελικής πτώσεως έναν καλοκάγαθο άνδρα.

Πηγή εικόνας: http://static1.squarespace.com/static/566943d25a5668b614270ff9/t/57a657d1579fb3dbed14c557/1470519256346/?format=1500w

Η σταδιακή ανάδειξη της Θέντα Μπάρα ως μια ανατρεπτική «περσόνα» ήταν πλέον αναμενόμενη. Τα στούντιο της Φοξ είχαν πλέον δημιουργήσει τον χαρακτήρα μιας μυστηριώδους σαγηνευτικής γυναίκας, η οποία δεν υπολόγιζε τίποτα στον διάβα της. Προσπάθησαν, επιπλέον, να κρύψουν την εβραϊκή της καταγωγή, υποστηρίζοντας ότι η Θέντα αποτελούσε μια μίξη Γαλλίδας με Αραβίδας (Αιγύπτιας). Η περσόνα της Θέντα Μπάρα απέκτησε χιλιάδες θαυμαστές, αλλά και αρκετούς επικριτές, με τον Τύπο να αναφέρεται πλέον σε αυτή ως “The Vamp” (συντομογραφία του “The Vampire”).

Η Θέντα είχε έρθει για να μείνει. Όπως η ίδια δήλωνε, μέσω της περσόνας της, επιθυμούσε να δώσει γροθιά στο κατεστημένο και να ενισχύσει τη γυναικεία χειραφέτηση. Από το 1915 μέχρι το 1919, πρωταγωνίστησε σε περισσότερες από σαράντα ταινίες, στις οποίες ακολουθούσε το ίδιο μοτίβο της κυρίαρχης και μοιραίας γυναίκας. Μερικές από αυτές ήταν οι ταινίες Camille (1917), Madame Du Burry (1917), Cleopatra (1917) και Kathleen Mavourneen (1919). Μετά το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, άρχισε σταδιακά να αποσύρεται από τον χώρο του βωβού κινηματογράφου, κάνοντας μόνο δύο ακόμη ταινίες, το 1925 και το 1926.

Δυστυχώς, η φωτιά, η οποία ξέσπασε στα στούντιο της Φοξ, το 1937, στερεί σήμερα από το κοινό τη συντριπτική πλειονότητα των ταινιών, στις οποίες συμμετείχε η Θέντα Μπάρα. Κι όμως, καμία φωτιά δεν στάθηκε ικανή, για να «σβήσει» τη φήμη της πρώτης “femme fatale” του κινηματογράφου. Η Θέντα Μπάρα άφησε την τελευταία της πνοή στις 7 Απριλίου 1955 στο Λος Άντζελες σε ηλικία 69 ετών.


TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τα προσφυγικά ρεύματα στην Ελλάδα κατά την πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα και η αποκατάστασή τους

Της Τζένης Βέργη, Με το προσωνύμιο ως «Χώρα υποδοχής προσφύγων» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η Ελλάδα του 19ου και 20ου αιώνα. Τόσο οι πολεμικές συγκρούσεις,...

Europa Conference League: Στον δρόμο για τα Τίρανα 

Της Ελευθερίας Κωνστάντιου,  Η Άνοιξη μπήκε, η κανονική διάρκεια της Super League 1 τελείωσε και τα play off βρίσκονται ήδη στην 3η τους αγωνιστική. Μια...

«Αγγίζοντας» το αλφάβητο Braille

Της Κωνσταντίνας Αυγερινού, Η επικοινωνία αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι ολόκληρης της ύπαρξης του ανθρώπινου είδους και διακρίνεται σε λεκτική και μη λεκτική. Κατά τον Πετρόφσκι,...

Τέχνη ή μη τέχνη;

Της Φαίης Φωτιάδου, Είναι τέχνη αυτό; Είναι πολλές οι φορές που κάποιος πιάνει τον εαυτό του να αναρωτιέται, αν κάτι μπορεί να θεωρηθεί τέχνη ή όχι....
Χάρης Πασχάλης
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 2000 και είναι προπτυχιακός φοιτητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Δραστηριοποιείται ενεργά στο χώρο γύρω από το αντικείμενο σπουδών του παρακολουθώντας επιμορφωτικά σεμινάρια και συμμετέχοντας σε συνέδρια προσομοίωσης θεσμών. Τα ενδιαφέροντά του επεκτείνονται στους τομείς της ρητορικής, του εθελοντισμού, της ενημέρωσης και της επικοινωνίας με έμφαση στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.