13.9 C
Athens
Σάββατο, 23 Ιανουαρίου, 2021
Αρχική Fe-Memorance Fe-Memorance: Ειλίν Χέρλι

Fe-Memorance: Ειλίν Χέρλι


Του Γιώργου Δαλακούρα,

Η Ειλίν Χέρλι ήταν Σκωτσέζα ηθοποιός, μία εκ των σημαντικότερων της χώρας της.

Η Χέρλι γεννήθηκε στη Γλασκόβη, στις 8 Μαρτίου 1918. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην υποκριτική στην Σκωτία, αλλά, σύντομα, αναχώρησε για την Αγγλία, καθώς εκεί είχε περισσότερες επαγγελματικές ευκαιρίες και μπορούσε να κυνηγήσει το όνειρό της. Ήδη, από το 1942, ξεκινά δυναμικά η καριέρα της στο Λονδίνο, με τον πρώτο της ρόλο στο έργο Ρεμπέκα. Θεατρικά, η καριέρα της εκτοξεύθηκε το 1945, με τη συμμετοχή στο κλασικό σεϊκσπιρικό έργο, Άμλετ. Ο Άμλετ επρόκειτο να σημαδέψει την καριέρα της Χέρλι, αφού, το 1947, θα συμμετάσχει στην κινηματογραφική απόδοση του έργου και θα γίνει ευρέως γνωστή.

Η δεκαετία του ΄50 αποτελεί τη χρυσή εποχή στην πορεία της Χέρλι. Την περίοδο αυτή, η νεαρή Σκωτσέζα καλλιτέχνιδα ανοίγει τα φτερά της στη μεγαλύτερη σκηνή του κόσμου, στο Broadway. Η πρώτη της δουλεία ήρθε το 1955 και επρόκειτο για το έργο The Matchmaker. Θα εργαστεί ασταμάτητα στα θεατρικά σανίδια της άλλης πλευράς του Ατλαντικού μέχρι και το 1974. Κινηματογραφικά, δεν έκανε ιδιαίτερα σημαντικές δουλειές και η καριέρα της έληξε το 1968 με το έργο Ο γλάρος.

Κατά τη δεκαετία του 1970 και αφού είχε αποσυρθεί από το θέατρο, άνοιξε για αυτήν ένας νέος καλλιτεχνικός δρόμος. Η Χέρλι συμμετείχε σε τηλεοπτικές σαπουνόπερες. Η σαπουνόπερα Όλα μου τα παιδιά, η οποία ξεκίνησε το 1970, εμπλουτίστηκε, το 1976, με την προσθήκη της ηθοποιού. Αξίζει να σημειωθεί πως η σειρά ολοκληρώθηκε το 2011, ενώ, μέχρι και το 2008, η Χέρλι συμμετείχε στη σειρά. Το πάθος της για τη δουλειά της, της έδινε συνεχώς δύναμη, για να συνεχίζει και να προχωρά. Παρά την επιτυχία των προηγουμένων χρόνων, η Χέρλι θα μείνει για πάντα γνωστή στο κοινό -δη, στο τηλεοπτικό κοινό- για τον ρόλο της στην εμβληματική αυτή σαπουνόπερα.

Η Ειλίν Χέρλι «έφυγε» στις 8 Οκτωβρίου 2008, σε ηλικία ενενήντα ετών, καθώς νόσησε από πνευμονία.


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Διαλογισμός στο… σπίτι; 5+1 podcasts για εξάσκηση της ενσυνειδητότητας

Της Κάτιας Τσέλιου, Κάποτε ο διαλογισμός αποτελούσε μία σκοτεινή πρακτική, άρρηκτα συνδεδεμένη με τις θεότητες του Βουδισμού και την απόκτηση της Νιρβάνα (που αποτελεί το...

Ρουάντα: Μια ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία στην καρδιά της Αφρικής

Του Μάριου Ντινάκους, Η Δημοκρατία της Ρουάντα (Republic of Rwanda) βρίσκεται στην κεντρική και ανατολική Αφρική και συνορεύει στα δυτικά με τη Δημοκρατία του Κονγκό,...

Η ευθύνη διαχειριστών κεφαλαιουχικής εταιρείας έναντι του e-ΕΦΚΑ

Του Αναστάσιου-Φώτιου Τσοχατζίδη, Στο πεδίο της Κοινωνικής Ασφάλισης, υπόχρεα για την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών είναι τα νομικά πρόσωπα για λογαριασμό των οποίων παρέχεται η...

Πολιτιστικά κέντρα και Ιδρύματα: Εν τη ενώσει η ισχύς!

Της Τερψιχόρης Κουδούνα, 2021… Ο σύγχρονος άνθρωπος -στο πολύβουο των μεγαλουπόλεων- βιώνει στρες για τα ζητήματα της βιομέριμνας, καταιγισμό πληροφοριών, αποκλίσεις και συγκλίσεις σε όλα...
Γιώργος Δαλακούρας
Γεννήθηκε στην Ξάνθη το 1998. Σήμερα, ζει στα Ιωάννινα, όπου φοιτά στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Ειδικεύεται σε ζητήματα αρχαίας ελληνικής ιστορίας, ενώ τον αφορούν και λαογραφικά θέματα. Γνωρίζει άριστα αγγλικά. Στον ελεύθερο χρόνο του, ασχολείται ερασιτεχνικά με τη συγγραφή μικροδιηγημάτων και ποιημάτων.