18.4 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμόςΗ συμβατική οδός ποτέ δεν ήταν επιλογή για τα γλυπτά του Ron...

Η συμβατική οδός ποτέ δεν ήταν επιλογή για τα γλυπτά του Ron Mueck


Της Ειρήνης Λάττα, 

Ένας πραγματικός καλλιτέχνης ξεχωρίζει για την καλαισθησία, την ευρηματικότητα, την καλλιέργεια του ταλέντου του, καθώς και τη μοναδικότητα που προσδίδει στα έργα του. Καλλιτέχνης είναι, επίσης, και αυτός, ο οποίος συγκινεί το κοινό με τα έργα του. Ένας τέτοιος καλλιτέχνης είναι και ο Ρον Μούεκ (Ronald Hans Mueck), ο Αυστραλός γλύπτης με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Γεννημένος στη Μελβούρνη το 1958, είναι παιδί Γερμανών γονιών μεγαλωμένο στην οικογενειακή επιχείρηση, στην κατασκευή κούκλων.

Αρχικά, δοκίμασε την τύχη του στη σκηνοθεσία παιδικών εκπομπών, στον κινηματογράφο και στη διαφήμιση, αλλά αυτό που τον κέρδισε ήταν η γλυπτική. Το έργο με το οποίο έγινε γνωστός ήταν το γλυπτό με όνομα Dead Dad (Νεκρός Πατέρας), απεικονίζοντας τον πρόσφατα αποθανόντα πατέρα του, χρησιμοποιώντας τη μνήμη και τη φαντασία του. Το γλυπτό αυτό συμπεριλήφθηκε στην έκθεση Sensation το 1997 στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών του Λονδίνου, ενώ η πρώτη ατομική έκθεση του Mueck ήταν στην γκαλερί Anthony d’Offay στο Λονδίνο το 1998.

Μεταξύ 2000 και 2002, ο Mueck ήταν συνεργάτης και καλλιτέχνης στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, δημιουργώντας τα έργα Mother and Child, Pregnant Woman, Man in a Boat, and Swaddled Baby. Η πιο πρόσφατη έκθεση μεγάλης περιοδείας του Mueck ξεκίνησε στο Παρίσι (Fondation Cartier pour l’Art Contemporain) το 2013 και ταξίδεψε στο Μπουένος Άιρες (Fundacion Proa), καθώς και στο Ρίο ντε Τζανέιρο (MAM), αλλά και το Σάο Πάολο, (Pinacoteca). Κατά τη διάρκεια του 2016, ο Mueck εξέθεσε στον Ναό Θησέα, στο Μουσείο Kunsthistorisches, στη Βιέννη και στο Μουσείο Τέχνης Sara Hildén, στο Τάμπερε της Φινλανδίας.

Το 2016 ήταν μια ακόμα σημαντική χρονιά για τον Mueck, ο οποίος έλαβε μια σημαντική ατομική παρουσίαση στο Μουσείο Καλών Τεχνών του Χιούστον. Επιπλέον, ως μέρος της Πολιτιστικής Πόλης του Χαλ του Ηνωμένου Βασιλείου το επόμενο έτος, τα έργα του Mueck εμφανίστηκαν ως μέρος του SKIN, στη Γκαλερί Τέχνης Ferens, μαζί με τους πίνακες του Lucian Freud και του Édouard Manet, καθώς και τις φωτογραφίες του Spencer Tunick.

Πηγή Εικόνας: numero.com

Πέρα από τα πολλά επιτεύγματα του γλύπτη αυτού, το πιο σημαντικό που πρέπει να αναφέρουμε είναι το μοτίβο που ο ίδιος ακολουθεί. Πρόκειται, λοιπόν, για γιγάντια γλυπτά, τα οποία έχουν τη μορφή εικόνων του ανθρώπινου σώματος με αρκετές λεπτομέρειες και πολύ έντονη εκφραστικότητα, αγγίζοντας το υπερρεαλιστικό στυλ. Ασχολείται με τα βαθύτερα συναισθήματα και τις σκέψεις των ανθρώπων και μπορεί να αφιερώσει ακόμα και έναν ολόκληρο χρόνο σε ένα γλυπτό.

Ο χρόνος που έχει αφιερωθεί σε κάθε γλυπτό, φυσικά και είναι αντάξιος του θαυμασμού κάθε ανθρώπου που το παρατηρεί, με την προσοχή του να πέφτει στον συνδυασμό της μεγέθυνσης και των λεπτομερειών που διακρίνονται, όπως οι ρυτίδες και οι σηκωμένες τρίχες. Συνήθως υπάρχει απεικόνιση καθημερινών στιγμών και εικόνων, αλλά πολλά γλυπτά του συγκεκριμένου καλλιτέχνη αφορούν απεικόνιση προσωπικών στιγμών. Παρατηρώντας τα έργα του Mueck, κάθε άνθρωπος αναλογίζεται τα βαθύτερα συναισθήματα και τις σκέψεις του, υπαρξιακές και μη, συνδέοντας τις επιθυμίες και τα όνειρά του με την καθημερινή πραγματικότητα, τονίζοντας την ανθρώπινη φύση και την ανθεκτικότητά της.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Ίδρυμα Cartier: Ο Ρον Μουέκ με μνημειώδη έργα στο Παρίσι, mononews.gr, διαθέσιμο εδώ.
  • Τα παράξενα γλυπτά του Ron Mueck, kathimerini.gr, διαθέσιμο εδώ.


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ειρήνη Λάττα
Ειρήνη Λάττα
Γεννήθηκε το 2001 και σπουδάζει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Αγαπά την άθληση, τη μουσική, τη λογοτεχνία και την ποίηση. Της αρέσει πολύ να ταξιδεύει και να επικοινωνεί με άλλους ανθρώπους, να διαβάζει βιβλία ψυχολογίας και αυτοβελτίωσης και να μαθαίνει νέα πράγματα!