19.1 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμός“D.P.” (“Deserter Pursuit”): Μία βαθύτερη ματιά στη σκοτεινή πλευρά του στρατού της...

“D.P.” (“Deserter Pursuit”): Μία βαθύτερη ματιά στη σκοτεινή πλευρά του στρατού της Νότιας Κορέας


Της Κατερίνας Χασιώτη, 

«Κάθε άνδρας της Δημοκρατίας της Κορέας εκτελεί πιστά την υποχρεωτική στρατιωτική θητεία, όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα της Δημοκρατίας της Κορέας και τον παρόντα νόμο», άρθρο 3 του «Νόμου περί στρατιωτικής θητείας». Tο εν λόγω απόσπασμα, το οποίο εμφανίζεται στην αρχή κάθε επεισοδίου, δεν είναι καθόλου τυχαίο, καθώς ενημερώνει τον θεατή για το καθεστώς που ισχύει όσον αφορά την υποχρεωτικότητα της στρατιωτικής θητείας στη Νότια Κορέα, πληροφορία απαραίτητη για την καλύτερη κατανόηση όλης της πλοκής.

Πιο συγκεκριμένα, η σειρά βασίζεται στο Webtoon D. P. DogDays του KimBo-tong, ο οποίος σε συνεργασία με τον σεναριογράφο HanJun-hee προσάρμοσε το Webtoon για τη σειρά. Η υπόθεση αντλείται από κάποιες από τις εμπειρίες του KimBo-tong κατά την τέλεση της στρατιωτικής του θητείας, καθώς και από νέες ιστορίες πραγματικών γεγονότων. Πρόκειται για μια σειρά που εξετάζει χωρίς περιστροφές τον εκφοβισμό, τις επιπτώσεις του στην ψυχική υγεία και τα ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα σχετικά με την υποχρεωτική στρατιωτική θητεία στη Νότια Κορέα.

Πηγή Εικόνας: imdb.com

Στο επίκεντρο των γεγονότων βρίσκεται ο νεοσύλλεκτος AnJun-ho (JungHae-in), ένας νεαρός με άσχημο παρελθόν, καθώς προέρχεται από ένα προβληματικό σπίτι, όπου η μητέρα του είναι θύμα ενδοοικογενειακής κακοποίησης από τον πατέρα του. Αρχικά, τοποθετείται στο τμήμα της στρατιωτικής αστυνομίας, αλλά λόγω της οξυδέρκειάς του και της ικανότητάς του να δίνει προσοχή στις λεπτομέρειες, τραβάει την προσοχή του λοχία ParkBum-goo (KimSung-kyun) με αποτέλεσμα να ενταχθεί στο τμήμα καταδίωξης λιποτακτών. Αυτή η επίλεκτη ομάδα εντοπίζει λιποτάκτες (εξού και ο τίτλος της σειράς στα αγγλικά “Deserter Pursuit”) και έχει ως αποστολή να τους πιάσει και να τους γυρίσει αβλαβείς πίσω στη στρατιωτική τους βάση. Μαζί με τον δεκανέα HanHo-yul (KooKyo-hwan), ο οποίος προσδίδει μία δόση χιούμορ στη βαριά ατμόσφαιρα της σειράς, ο AnJun-ho ανακαλύπτει μια σκοτεινή πλευρά του στρατού, καθώς μέσα από καθεμία μοναδική υπόθεση που καλούνται να φέρουν εις πέρας, κατανοούν όλο και περισσότερο την αδικία και τη διαφθορά του συστήματος και φτάνουν στο οδυνηρό συμπέρασμα ότι αδυνατούν να αλλάξουν το σάπιο σύστημα, ανεξάρτητα από το τι θα κάνουν οι ίδιοι.

Ειδικότερα, είναι παράνομο και ποινικά κολάσιμο να εγκαταλείψει κάποιος τη στρατιωτική του θητεία. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι λόγοι που ωθούν στη λιποταξία οφείλονται τόσο στον έντονο και απάνθρωπο εκβιασμό όσο και στην ακατάσχετη βία που υφίστανται οι στρατιώτες μέσα στον στρατό. Τα θύματα αυτής της σωματικής και ψυχολογικής βίας έχουν φτάσει σε σημείο να θεωρούν ότι η φυγή, παρόλο τον κίνδυνο σύλληψης και φυλάκισης που ενέχει, είναι καλύτερη από το να υποφέρουν στα χέρια των ανωτέρων τους. Η γενικότερη ιστορία, συνεπώς, έχει να κάνει με το πώς ο στρατός αλλάζει τους ανθρώπους, αλλά και με το πώς ο εκφοβισμός και το καψόνι από τους ιεραρχικά υψηλόβαθμους επιτάσσεται να εξεταστούν βαθύτερα.

Έπειτα από την τεράστια επιτυχία που γνώρισε η πρώτη σεζόν το 2021, η δεύτερη σεζόν, η οποία κυκλοφόρησε επίσημα στην πλατφόρμα Netflix τον Ιούλιο, κέντρισε την προσοχή των θεατών ξανά στον αθέατο κόσμο του στρατού, πιάνοντας το νήμα της πλοκής από εκεί που το άφησε στην προηγούμενη σεζόν. Στη νέα, εντείνονται οι δυσκολίες και οι κακοποιητικές συμπεριφορές και ρίχνεται φως στη σκοτεινή πραγματικότητα των στρατιωτικών δυνάμεων της Νότιας Κορέας. Στο επίκεντρο, αυτή τη φορά, βρίσκονται οι ηγέτες και τα υψηλόβαθμα στελέχη του στρατού, με ζητήματα διαφθοράς, συγκάλυψης και μη απόδοσης ευθυνών να διαχέουν όλη τη σειρά.

Πηγή Εικόνας: imdb.com

Καθώς εκτυλίσσεται η υπόθεση σε κάθε επεισόδιο, γίνεται φανερό ότι η σειρά στρέφεται, εν τέλει, προς την απεικόνιση του θέματος ως συστημικού προβλήματος. Οι σεναριογράφοι επιδιώκουν να αναδιπλώσουν τις μεμονωμένες περιπτώσεις λιποτακτών, προκειμένου να χτίσουν σταδιακά μια ευρύτερη υπόθεση κατά της σιωπής του στρατού σε κάθε μορφή βίας. Τελικά, όλα αυτά οδηγούν τους ήρωες στο να αποστατήσουν, προκειμένου να αποκαλύψουν την κουλτούρα εκφοβισμού και τις ατασθαλίες του στρατού. Σε αντίθεση με την πρώτη σεζόν, η οποία είχε ως κεντρικό ερώτημα: «Τι θα μπορούσε να κάνει ο καθένας για να αλλάξει αυτή η ζοφερή κατάσταση;», η δεύτερη σεζόν έχει ως κεντρικό άξονα την ανάγκη κινητοποίησης και τη σκληρή προσπάθεια του καθενός για την εξυγίανση του συστήματος. Ο Jun-ho, συγκεκριμένα, κάνει τα πάντα για να επιτύχει κάποια αλλαγή. Δείχνει ανυπακοή στις διαταγές των ανωτέρων του, λιποτακτεί και κλέβει ένα USB, το οποίο περιέχει απόρρητες πληροφορίες που αποδεικνύουν τις συγκαλύψεις του στρατού στις υποθέσεις κακοποίησης. Τα αποδεικτικά αυτά στοιχεία είναι ζωτικής σημασίας σε μια επερχόμενη ομαδική πολιτική αγωγή κατά του κράτους από τις οικογένειες των θυμάτων, αλλά για να μπορέσει ο Jun-ho να τα καταδώσει, θα πρέπει πρώτα να ξεφύγει από τη δική του μονάδα καταδίωξης λιποτακτών.

Εν κατακλείδι, η εν λόγω σειρά δημιουργεί ένα συνονθύλευμα αισθημάτων τρόμου, στεναχώριας και συμπόνιας για τους λιποτάκτες και τις οδυνηρές ιστορίες τους, αλλά και ένα αίσθημα θυμού και απογοήτευσης για την απόκρυψη αυτών των περιστατικών και για τη χαλαρή έως ανύπαρκτη απόδοση ευθυνών στους ιθύνοντες. Είναι μία σκοτεινή και προκλητική σειρά, που αντιμετωπίζει ευαίσθητα θέματα με ωμό συναίσθημα μέσα από τις εξαιρετικές ερμηνείες των συντελεστών.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • D.P. : Κυνηγοί λιποτακτών, imdb.com, διαθέσιμο εδώ
  • D.P. : Κυνηγοί λιποτακτών, netflix.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κατερίνα Χασιώτη
Κατερίνα Χασιώτη
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 2000. Σπουδάζει στο τμήμα της Νομικής του Α.Π.Θ. Μιλάει Αγγλικά και Γερμανικά, ενώ μαθαίνει Κινέζικα και Ισπανικά. Στο αντικείμενό της την ενδιαφέρει ο τομέας του Εμπορικού Δικαίου, καθώς και ζητήματα δικαίου στους τομείς των ΜΜΕ και της Πληροφορικής. Είναι λάτρης του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τέχνης. Τη συνεπαίρνουν τα ταξίδια και η γνωριμία νέων πολιτισμών.