19 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΤα χαρακτηριστικά που μπορούν να κάνουν μια start-up επιτυχημένη

Τα χαρακτηριστικά που μπορούν να κάνουν μια start-up επιτυχημένη


Του Άρη Κατσίδη,

Το να φτιάξεις μια επιχείρηση από το μηδέν πάντα ήταν πολύ δύσκολο. Τα τελευταία χρόνια, με την άνοδο της τεχνολογίας, όλα αυτά έχουν αλλάξει, γιατί δίνονται πολλές νέες και καινοτόμες δυνατότητες, με αποτέλεσμα να ανοίγονται νέοι ορίζοντες σε πολλούς ανθρώπους.

Η έννοια της start-up σημαίνει ότι μια ομάδα ατόμων κάνει κάτι πρωτοποριακό, παράγει ένα νέο προϊόν ή μια νέα υπηρεσία, που προσφέρει το κάτι διαφορετικό στους πελάτες της αγοράς και καλύπτει τις ανάγκες του κοινού που απευθύνεται. Βέβαια, στην Ελλάδα η έννοια έχει πολύ πιο ευρεία έννοια, αλλά σημασία έχει η πρωτοπορία, η καινοτομία και το αν παράγεται ένα χρήσιμο προϊόν.

Το παράδειγμα του σημερινού άρθρου έχει να κάνει με τη start-up Zepto στην Ινδία, οπού δύο νέοι, ο Kaivalya Vohra και ο Aadit Palicha, μέσα σε εννέα μήνες δημιούργησαν μια μεγάλη επιχείρηση, η οποία στηρίζεται σε ένα app, το οποίο υπόσχεται στους πελάτες του ότι είναι σε θέση να κάνει αποστολές φρούτων και λαχανικών σε λιγότερο από δέκα λεπτά από την παραγγελία. Το app πήγε πολύ καλά και είχε πολύ μεγάλη επιτυχία, με αποτέλεσμα η εταιρεία να αποκτήσει valuation πάνω από 900 εκατ. δολάρια.

Οι ιδιοκτήτες της Zepto απάντησαν στις πιο κομβικές ερωτήσεις. Πολύ απλά, έδωσαν απαντήσεις στα ερωτήματα πολλών για το πώς κατάφεραν δύο νέα παιδιά να φτιάξουν ένα app που να έχει τέτοια απήχηση και να βγάζει τόσα κέρδη. Σύμφωνα με το CNBC Make It, στηρίχθηκαν σε τρία πράγματα, τα οποία ακολούθησαν και τους οδήγησαν στην επαγγελματική επιτυχία.

Πρώτον, πρέπει να υπάρχει επικοινωνία με τους καταναλωτές. Γίνεται σαφές ότι ο κύριος στόχος είναι οι πελάτες, οπότε για την ακριβέστερη κατανόηση του τι ακριβώς θέλει το κοινό, έγιναν πολλές συζητήσεις των ανθρώπων της εταιρείας με τον κόσμο. Ο Vohra υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι: «Πρέπει να μιλάτε με τους πελάτες. Είναι πολυσήμαντο αυτό, αφού έτσι θα βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε στον σωστό δρόμο για να βρείτε το κατάλληλο προϊόν στην αγορά. Ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα είναι να βρεθείτε σε εκείνο το σημείο, όπου έχετε ένα προϊόν που αγαπούν οι άνθρωποι… Είναι πολύ πιο εύκολο και πολύ πιο γρήγορο, εάν μιλάτε συνεχώς με πελάτες, λαμβάνετε σχόλια και μαθαίνετε από αυτούς».

Το δεύτερο κομμάτι έχει να κάνει με το να αγαπάνε το προϊόν τους. Να μην το βλέπουν ακριβώς σαν δουλειά, αλλά ως το μέσο, με το οποίο θα παλέψουν για την επαγγελματική τους επιτυχία. Για αυτόν τον λόγο, θα πρέπει να γνωρίζουν όλες τις λεπτομέρειες για το προϊόν ή την υπηρεσία τους, αλλά και να το αγαπάνε. Ο Palicha υπογράμμισε σχετικά με αυτό ότι: «Όταν ξεκινήσαμε αυτήν τη δουλειά, πριν από 12 μήνες, κάθε συζήτηση που κάναμε ήταν: Είσαι τελείως εκτός λογικής, αυτό δεν θα λειτουργήσει ποτέ… Ο Kaivalya και εγώ αγαπήσαμε το προϊόν τόσο πολύ, που θεωρούσαμε πως πρέπει να το προστατεύσουμε, αφού ξέραμε ότι θα κατέληγε να είναι ένα μεγάλο φαινόμενο στο καταναλωτικό διαδίκτυο στην Ινδία. Αν δεν το κάναμε εμείς, κάποιος άλλος θα το έφτιαχνε. Όταν λειτουργείς με αυτή τη νοοτροπία, φοβάσαι λιγότερο για το αποτέλεσμα».

Το τρίτο σημείο έχει να κάνει με την υπευθυνότητα. Πολύ απλά, χρειάζεται να επωμίζονται οι ιδιοκτήτες  την ευθύνη για αυτά που κάνουν και να μην χρησιμοποιούν σε περίπτωση αποτυχίας υπεκφυγές ή δικαιολογίες. Ο Palicha ανέφερε για αυτόν τον τομέα ότι: «Ο Kaivalya και εγώ πραγματικά συμπληρώνουμε ο ένας το σύνολο δεξιοτήτων του άλλου. Ήταν πάντα πιο τεχνικά άρτιος από εμένα, γι’ αυτό έγινε ένας σπουδαίος chief technology officer. Για τον Vohra, η επιτυχία σχετίζεται με την ικανότητά τους να καλούν ο ένας τον άλλον υπεύθυνο. Αυτό ήταν κάτι που κάναμε από πολύ παλιά… ακόμα και όταν εργαστήκαμε μαζί σε ένα σωρό έργα στο σχολείο».


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • How two teens built an app worth $900 million — Zepto’s founders share three tips, cnbc.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Άρης Κατσίδης
Άρης Κατσίδης
Είναι φοιτητής του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις οικονομικές ειδήσεις, ενώ παρακολουθεί σταθερά το χρηματιστήριο. Ως χόμπι έχει τον αθλητισμό, την ιστορία, την γεωγραφία, αλλά και τα ταξίδια.