19.3 C
Athens
Σάββατο, 13 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΤο lockdown στη Σαγκάη οδηγεί τις liners σε εκτροπές των port calls...

Το lockdown στη Σαγκάη οδηγεί τις liners σε εκτροπές των port calls τους


Του Δημήτρη Μπίθα,

Καθώς το lockdown στη Σαγκάη συνεχίζεται για τρίτη εβδομάδα, παραμένοντας άγνωστο το πότε θα λήξει, έχουν δημιουργηθεί διάφορα προβλήματα που επηρεάζουν τη λειτουργία και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων στο μεγαλύτερο terminal εμπορευματοκιβοτίων στον κόσμο. Μερικά βασικά προβλήματα είναι η περιορισμένη χωρητικότητα εκ μέρους των φορτηγών, καθώς πολλοί οδηγοί αποφεύγουν να αναλάβουν μεταφορές προς τη Σαγκάη, φοβούμενοι πως αν διαγνωστούν θετικοί στον covid, θα χρειαστεί να μείνουν σε καραντίνα για δύο ή ακόμα και τρεις εβδομάδες, όπως επίσης και το γεγονός πως οι αποθήκες παραμένουν κλειστές. Χαρακτηριστικά είναι, μάλιστα, τα λόγια του Knudsen, ο οποίος ανέφερε πως «το λιμάνι μπορεί να λειτουργεί, αλλά οτιδήποτε βρίσκεται στο λιμάνι δεν λειτουργεί».

Ενδιαφέρον, επίσης, παρουσιάζει το γεγονός πως η Σαγκάη έχει εφαρμόσει στους τερματικούς σταθμούς στο Yangshan και Waigaoqiao ένα σύστημα κλειστής ροής όπου οι εργαζόμενοι μένουν αποκλειστικά στο λιμάνι (κοιμούνται εκεί), χωρίς να πηγαίνουν καθόλου στο σπίτι τους, προκειμένου να μην είναι εκτεθειμένοι στο περιβάλλον εκτός του τερματικού.

Πηγή εικόνας: kline.co.jp

Οι CMA CGM, Hapag-Lloyd, MSC καθώς και η ONE ενημέρωσαν τους πελάτες τους οι οποίοι έχουν εμπόρευμα εντός container-ψυγείου πως έχει γίνει τροποποίηση στη γραμμή λόγω έλλειψης σε reefer points, ενώ η Maersk αναστέλλει μερικά calls προς τη Σαγκάη. Το κλείσιμο των 2/3 του λιμανιού Yantian για τρεις εβδομάδες έχει προκαλέσει σημαντικά προβλήματα τόσο στη liner ναυτιλία όσο και στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, λόγω των ζητημάτων της συμφόρησης και της χωρητικότητας που έχουν προκύψει.

Παρά την ανακοίνωση του Shanghai International Port Group πως το λιμάνι της Σαγκάης συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του, υπάρχουν αναφορές πως τουλάχιστον 350 πλοία βρίσκονται σε σειρά αναμονής προκειμένου να ελλιμενιστούν . Αυτή η καθυστέρηση φυσικά αντανακλά και τα προβλήματα που έχει προκαλέσει το lockdown και στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και στην προώθηση των εμπορευματοκιβωτίων προς την ενδοχώρα.

Η Geodis ενημέρωσε τους πελάτες της πως ενδέχεται να παραμείνει χαμηλά ο όγκος εξυπηρετούμενου φορτίου στη Σαγκάη και μέσα στις επόμενες εβδομάδες, οπότε συστήνεται η χρήση εναλλακτικών λιμανιών, όπως το Ningbo και Taicang, σε περιπτώσεις που οι παραδόσεις φορτίων επείγουν.

Πηγή εικόνας: ichef.bbci.co.uk

Όπως φαίνεται από τα παραπάνω το lockdown που έχει εφαρμοστεί στη Σαγκάη έχει οδηγήσει σε προβλήματα που αφορούν όχι μόνο τις liners αλλά και όλο το φάσμα της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένης και της εφοδιαστικής αλυσίδας, των freight forwarders ακόμα και των φορτηγών. Υπάρχει μια γενικότερη καθυστέρηση και ένα πρόβλημα στην άμεση εξυπηρέτηση των πλοίων καθώς και στην προώθηση των εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να υπάρχει διαθέσιμος χώρος για τα καινούργια που έρχονται στον τερματικό. Το χειρότερο όλων, είναι πως πρόκειται για την «καρδιά» των εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμιο επίπεδο και ένα τέτοιο lockdown επηρεάζει την οικονομία σε παγκόσμιο επίπεδο. Το αποκορύφωμα όλων είναι πως δεν είναι γνωστό το πόσο θα κρατήσει αυτό. Τα μέτρα είναι ιδιαιτέρως σκληρά και θυμίζουν εποχές 2020, όταν η διεθνής οικονομία και παραγωγή είχαν μπει στον πάγο.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 

  • Marcus Hand, Shanghai lockdown: lines divert reefer containers, services, Seatrade-Maritime. Διαθέσιμο εδώ
  • Marcus Hand, Update: Shanghai lockdown to set shipping and supply chain on edge, Seatrade-Maritime. Διαθέσιμο εδώ
  • Martina Li, Shanghai port still working despite lockdown, but lines are eyeing diversions, Theloadstar. Διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Δημήτρης Μπίθας
Δημήτρης Μπίθας
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1998. Είναι ναυτιλιακός οικονομολόγος με σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στο τμήμα Οικονομικών Επιστημών (BSc) και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά στο τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών (Msc in Shipping). Τα τελευταία χρόνια ασχολείται επαγγελματικά με το trading (πάνω στο οποίο κατέχει και επαγγελματικές πιστοποιήσεις) σε μία πληθώρα προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων crypto, forex, commodities, ενώ έχει ασχοληθεί και με θέματα AML, KYC, CDD. Συμμετέχει σε πλήθος οργανισμών, μερικοί εκ των οποίων η Ένωση Ελλήνων Επενδυτών και το YES Forum.