21.4 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΌταν το Brexit συνάντησε τον COVID-19

Όταν το Brexit συνάντησε τον COVID-19


Του Παναγιώτη Παναγιωτακόπουλου,

Μία πολύ ενδιαφέρουσα τάξη πραγμάτων έχει δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα σε όλη την αλυσίδα του εμπορίου στη Βρετανία. Στο παρελθόν, έχουν αναφερθεί διάφορα ζητήματα που προέκυψαν, λόγω της υγειονομικής κρίσης στην παγκόσμια βιομηχανία. Όμως, στη Μεγάλη Βρετανία οι διαστάσεις δείχνουν σημαντικά μεγαλύτερες.

Σα να μην έφτανε, λοιπόν, η νέα συνθήκη που άκουγε στο όνομα COVID-19, ήρθε να επιβαρύνει επιπλέον την κατάσταση και η επισημοποίηση του Brexit, η έξοδος δηλαδή του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Νέοι κανόνες σε εμπόριο, συναλλαγές, μεταναστευτική πολιτική και άλλα πολλά ήρθαν για να μείνουν.

Το πρόβλημα έχει φτάσει πολύ βαθιά, αφού πρόσφατα υπήρξαν μαρτυρίες για άδεια ράφια σε σούπερ μάρκετ του Λονδίνου. Στις δηλώσεις εργαζομένων επιβεβαιώνεται το πρόβλημα, καθώς όπως αναφέρουν, καθυστερούν πολύ οι παραδόσεις των προϊόντων προς πώληση, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν επαρκή αποθέματα για να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές. Κι αν οι ελλείψεις φτάνουν ως την Evian και την Coca-Cola, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σοβαρή είναι η υπόθεση.

dialogos.com.cy

Σε περιόδους που τα κατάλοιπα της οικονομικής κρίσης είναι εμφανή, η όποια διάθεση και ενέργεια για οικονομική περιορίζεται σε τεράστιο βαθμό υπό αυτές τις συνθήκες. Στην κορύφωση της υγειονομικής κρίσης, πολλοί αλλοδαποί, μέλη του εν δυνάμει εργατικού δυναμικού, εγκατέλειψαν το Ηνωμένο Βασίλειο, και αναλογιζόμενοι το Brexit, δεν επέστρεψαν ποτέ. Αυτή τη στιγμή, ακόμα και σε έναν κλάδο που ακούγεται κορεσμένος, όπως είναι οι οδηγοί βαρέων οχημάτων, υπάρχει έλλειψη προσωπικού, της τάξης των 100.000 ανθρώπων.

Πώς θα γίνει η διανομή των προϊόντων χωρίς αυτούς; Πώς θα γεμίσουν οι αποθήκες; Πώς θα κινηθεί η αγορά; Πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα, με τους αρμόδιους φορείς, την Συνομοσπονδία Βρετανικής Βιομηχανίας, να ζητά πίστωση χρόνου διάρκειας 18 μηνών, προκειμένου να εκπαιδεύσει νέο προσωπικό. Η αναμονή αυτή είναι ικανή να «σκοτώσει» τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο του εμπορίου. Οι εταιρείες διανομών έχουν ανεβάσει τις απολαβές για τις θέσεις των οδηγών επαγγελματικών οχημάτων, όμως, όπως ισχυρίζονται, αν δεν αλλάξει η πολιτική, ώστε να γίνει ευκολότερη η πρόσβαση σε αλλοδαπούς εργαζόμενους, δύσκολα θα βελτιωθεί άμεσα η κατάσταση.

Είχαμε πρόσφατα κάνει λόγο για κολοσσούς που αντιμετώπιζαν πρόβλημα με την προμήθεια πρώτων υλών διαφόρων ειδών, αναφέροντας πως, αν το ζήτημα αγγίζει τους «γίγαντες», αναλογικά θα πρέπει να είναι πολύ μα πολύ μεγαλύτερο στις μικρότερες επιχειρήσεις. Ο νέος αυτός μπελάς που ταλανίζει το εμπόριο, πλέον, προκαλεί ιδρώτα και σε επιχειρήσεις όπως οι McDonald’s, Wetherspoon, Coca-Cola στις εγκαταστάσεις και τα υποκαταστήματά τους επί βρετανικού εδάφους.

Αυτή τη στιγμή, η στρατηγική και ο σχεδιασμός όλων εστιάζεται στην περίοδο των Χριστουγέννων, όποτε και παραδοσιακά η ζήτηση αυξάνεται κατακόρυφα. Εκεί, λοιπόν, θα πρέπει η αγορά να είναι έτοιμη να ανταπεξέλθει στις όποιες απαιτήσεις.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Brexit και Covid αδειάζουν τα ράφια των βρετανικών σούπερ μάρκετ, Capital. Διαθέσιμο εδώ.

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Παναγιώτης Παναγιωτακόπουλος
Παναγιώτης Παναγιωτακόπουλος
Είναι τελειόφοιτος του τμήματος Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιά. Τον ενδιαφέρει η καινοτομία στον κλάδο των οικονομικών και έχει συμμετάσχει σε αρκετά συνέδρια και προσομοιώσεις. Λατρεύει τα ταξίδια, γι' αυτό και δεν σταματά να παρακολουθεί διάφορα προγράμματα Erasmus+ ανά την Ευρώπη και τον κόσμο. Από τα μέσα Ιουνίου 2020 ως τα τέλη Μάρτιου 2022 διετέλεσε Αρχισυντάκτης Οικονομικών του OffLine Post.