6.9 C
Athens
Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021
Αρχική Κοινωνία Στο σπίτι του μεγάλου αδερφού

Στο σπίτι του μεγάλου αδερφού


Της Ρένας Δανατζή,

Η νέα τηλεοπτική σεζόν ξεκινάει, για μία ακόμα φορά, και τα μεγάλα κανάλια ρίχνουν στον ιππόδρομο της τηλεθέασης τα καλύτερα άλογά τους, με στόχο την κορυφή. Ένα από τα ριάλιτι που θα κρατήσουν συντροφιά στους τηλεθεατές, το πρώτο – τουλάχιστον – μισό της σεζόν, είναι το λατρεμένο στο παρελθόν, όσο κανένα άλλο, Big Brother. Και κάπως έτσι, η ελληνική τηλεόραση αποδεικνύει για μία ακόμα φορά το πόσο λίγη είναι και το ότι χρειάζεται άμεσα ολική αλλαγή, των βασικών παικτών της σκακιέρας της.

Κάποτε, το Big Brother σάρωνε την τηλεθέαση, με τους Έλληνες να ανυπομονούν μπροστά στους δέκτες τους για το νέο επεισόδιο. Μιλάμε για τις χρυσές εποχές του 2000, τις εποχές δηλαδή της απόλυτης ελαφρότητας. Τότε, που το κιτς ήταν στάση ζωής και υπήρχαν ακόμα stars να μας απασχολούν με την προσωπική τους ζωή. Εποχές κατά τις οποίες, σκίζαμε τα μπλουζάκια τραγουδιστών για ένα αυτόγραφο, λατρεύαμε να σπαταλάμε λεφτά και να χτίζουμε την εικόνα μας όσο πιο πλουσιοπάροχα γίνεται. Σε μία τέτοια εποχή, το concept του «Μεγάλου Αδερφού» ταίριαζε απόλυτα με το «εσάνς» του μέσου Έλληνα, με το ριάλιτι να απογειώνεται σε κάθε επεισόδιο, ακόμα και πιο πολύ.

Ποιος μπορεί, όμως, να πιστεύει ότι 20 χρόνια αργότερα, σε μία εντελώς διαφορετική πραγματικότητα, το ίδιο concept σε μία πολύ πιο κακοστημένη παραγωγή, θα μπορούσε να κερδίσει το τηλεοπτικό κοινό; Μία δοκιμασμένη συνταγή προ εικοσαετίας, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να «δουλέψει» ξανά. Πόσο μάλλον, όταν προσπαθεί κανείς να ανακατέψει τις στάχτες και να φτιάξει με αυτές κάτι εντυπωσιακό. Η εποχή Μικρούτσικου έχει λήξει προ πολλού. Και μπορεί η Ελληνική τηλεόραση να μην έχει αλλάξει επίπεδο, όμως αυτό – μάλλον παραπάει.

Η ανάγκη για ριάλιτι και ίντριγκα, έχει οδηγήσει την παραγωγή του Big Brother σε μία κάκιστη επιλογή παικτών και έτσι το κανάλι αντί να προωθεί τη διαφορετικότητα, ρίχνει σε μία αρένα με πεινασμένα θηράματα ανθρώπους που προορίζονται για ψυχική σφαγή και κοινωνικό διασυρμό. Δυστυχώς ή ευτυχώς, τα ριάλιτι είναι μία συνήθεια που αγαπούμε να μισούμε και με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, πάντοτε βρίσκουν το χώρο και τρυπώνουν στις τηλεοράσεις μας. Η περίπτωση, όμως, του Big Brother – όπως και άλλων ριάλιτι – είναι ότι ξεπερνάει τα όρια του ηθικά ορθού. Δεν μας δίνεται η ευκαιρία να παρατηρήσουμε την αλλαγή χαρακτήρων μέσα από έναν – πολυτελή κατά τα άλλα, ολιγόμηνο εγκλεισμό – αλλά βλέπουμε μία ξεκάθαρη ανάγκη για κίτρινη τροφή, ρηχό σχόλιο και κοινωνικό ξεγύμνωμα.

Καλωσορίσαμε, λοιπόν, στο σπίτι του Μεγάλου Αδερφού, στο μεγάλο μας τσίρκο.


Ρένα Δανατζή

Απόφοιτη του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης στο νησί της καρδιάς της, την Κρήτη. Αρθρογραφεί από μικρή (πλέον και επαγγελματικά), γιατί είναι το μόνο πράγμα που την ηρεμεί και την ισορροπεί απόλυτα. Από εκείνην, θα διαβάσουμε απόψεις που περισσότερο νιώθει και λιγότερο σκέφτεται· διετέλεσε αρχισυντάκτρια των Κοινωνικών Θεμάτων του OffLine Post από τον Ιούλιο του 2019 έως τον Ιανουάριο του 2020.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Οι πραγματικοί λόγοι της δυσπιστίας των Αμερικανών για το εμβόλιο του κορωνοϊού

Της Κωνσταντίνας Στούκα, Διανύοντας μια ζοφερή περίοδο λόγω της έξαρσης του κορωνοϊού, είναι αδήριτη ανάγκη αφενός κανείς να αναγνωρίσει την πρόοδο της επιστήμης που συνδέεται...

Πότε έχει κάποιος ικανότητα για καταλογισμό;

Της Μαρίας - Ειρήνης Τζαμάκου, Κατά το ποινικό δίκαιο μια πράξη καθίσταται έγκλημα, μόνο εφόσον συνδεθεί με ένα συγκεκριμένο πρόσωπο. Χωρίς αυτή την προσωπική σύνδεση,...

The hybrid war in the international political scene

By Veronika Sinou, Unfortunately, fake news is not a recent concept as examples of it can be found throughout history. We are all familiar with...

Μια άγνωστη προκήρυξη της Φιλικής Εταιρείας προς τους Βαλκανικούς Λαούς

Της Αίγλης Μπένου, Σύμφωνα με την έρευνα του Νέστορα Καμαριανού στα ρουμανικά αρχεία, μας δίνεται η αφορμή να ασχοληθούμε με μια άγνωστη προκήρυξη της Φιλικής...
Ρένα Δανατζή
Απόφοιτη του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης στο νησί της καρδιάς της, την Κρήτη. Αρθρογραφεί από μικρή (πλέον και επαγγελματικά), γιατί είναι το μόνο πράγμα που την ηρεμεί και την ισορροπεί απόλυτα. Από εκείνην, θα διαβάσουμε απόψεις που περισσότερο νιώθει και λιγότερο σκέφτεται· διετέλεσε αρχισυντάκτρια των Κοινωνικών Θεμάτων του OffLine Post από τον Ιούλιο του 2019 έως τον Ιανουάριο του 2020.