Της Αιμηλίας Μπέλμπα,

Σε μια εποχή, που το Hollywood είναι προσανατολισμένο προς μια συγκεκριμένη ατζέντα η οποία είναι αν μη τι άλλο εμφανής, το Ad Astra, μια ταινία που βγήκε για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη στις 18 Σεπτεμβρίου του 2019, κάνει τη δύσκολη και ριψοκίνδυνη επιλογή να μην πάει με το ρεύμα που έχει επικρατήσει. Ξεκινώντας να δει κανείς την ταινία και έχοντας ήδη δει το τρέιλερ, περιμένει – κατά πάσα πιθανότητα – μια ιστορία επιστημονικής φαντασίας. Αλλά τελικά προς έκπληξή του καταλήγει να παρακολουθεί μια καθαρά συναισθηματική ταινία, για το πώς ένας άντρας διαχειρίζεται την απώλεια του πατέρα του, το διαζύγιο με τη γυναίκα του και τις υποχρεώσεις μιας πολύ απαιτητικής δουλειάς, όπως αυτής του αστροναύτη.

Η ιστορία εξελίσσεται στο μακρινό μέλλον, όπου η ανθρωπότητα έχει κατακτήσει το διάστημα και έχει χτίσει διαστημικούς σταθμούς σε διάφορους πλανήτες. Αν και καταλαβαίνουμε ότι στην ταινία δεν ακολουθούνται όλοι οι κανόνες της φυσικής σχετικά με το διάστημα, οπτικά είναι υπέροχη. Ο πρωταγωνιστής είναι ο αστροναύτης Roy McBride (Μπραντ Πιτ), ο οποίος είναι γιος του θρυλικού αστροναύτη, Clifford McBride. Ενώ ο Roy βρίσκεται σε διάσταση με τη γυναίκα του και παράλληλα αναρρώνει από ένα μυστηριώδες ατύχημα, μαθαίνει πως βρέθηκαν ίχνη από την αποστολή “Lima Project”, που ήταν η τελευταία αποστολή του πατέρα του στην οποία μάλιστα, χάθηκαν τα ίχνη του πριν 16 χρόνια. Ο Roy δέχεται να συμμετέχει σε μια αποστολή, η οποία θα έχει ως στόχο να επικοινωνήσει με τον πατέρα του, σε περίπτωση που είναι ζωντανός. Έχει την επιθυμία να μάθει τι έχει συμβεί στον πατέρα του και αυτή είναι η αιτία προκειμένου να συμμετέχει στην αποστολή που οργανώνεται.

Αυτό, λοιπόν, που κάνει την ταινία αυτή τόσο ξεχωριστή και ανθρώπινη είναι το πώς βιώνει ο πρωταγωνιστής την αναζήτηση για τον πατέρα του και πως είναι έτοιμος να ρισκάρει τα πάντα για να τον βρει. Και αυτό, γιατί στην πραγματικότητα μέσα από το να βρει τον πατέρα του συνειδητοποιούμε ότι θέλει να βρει τον ίδιο του τον εαυτό του και να γιατρέψει τις πληγές του, οι οποίες φυσικά, τον επηρεάζουν στη προσωπική του ζωή. Η αποστολή του, λοιπόν, τον αναδιαμορφώνει με έναν ιδιαίτερο τρόπο, ο οποίος καθίσταται φανερός με τις εξελίξεις που παρουσιάζονται στην ταινία.

Οι γυναίκες στην εν λόγω ταινία έχουν γενικά λίγο χρόνο και η κεντρική γυναικεία φιγούρα, η γυναίκα του Roy (Liv Tyler) έχει ελάχιστες σκηνές, αλλά η παρουσία της είναι πάρα πολύ έντονη, καθώς είναι φανερό ότι λειτουργεί ως μια κινητήριος δύναμη για τον πρωταγωνιστή.


Αιμηλία Μπέλμπα

Γεννήθηκε το μεσημέρι ενός Νοέμβρη. Τώρα ποιανού ακριβώς Νοέμβρη, αυτό δεν πρόκειται να σας το πει. Έχει τελειώσει μια Σχολή Δημοσιογραφίας και έχει δουλέψει ως δημοσιογράφος σε site, κειμενογράφος και έχουν εκδοθεί δυο βιβλία της, εκ των οποίων το ένα στα αγγλικά.