13.8 C
Athens
Κυριακή, 29 Νοεμβρίου, 2020
Αρχική Πολιτική Γνώμη Αντιεξουσιαστές: Δεν τους σώζει ούτε το πνεύμα των Χριστουγέννων

Αντιεξουσιαστές: Δεν τους σώζει ούτε το πνεύμα των Χριστουγέννων


Της Κέλλυ Σαουάχ-Μαραγκουδάκη, 

Νέες παρεμβάσεις καθαριότητας, φωτισμού και επισκευών πραγματοποίησε ο Δήμος Αθηναίων στην πλατεία Εξαρχείων ενόψει Χριστουγέννων. Συνεργεία τοποθέτησαν νέα μάρμαρα στο άγαλμα που είχε βανδαλιστεί, αντικατέστησαν τις σπασμένες λάμπες, ανέλαβαν τον εορταστικό φωτισμό και τοποθέτησαν ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο ύστερα από πολλά χρόνια. 

Το χρονικό

18 Δεκεμβρίου ο Δήμος Αθηναίων στολίζει χριστουγεννιάτικο δέντρο στην πλατεία Εξαρχείων. Το βράδυ της ίδιας ημέρας οι γνωστοί-άγνωστοι του έβαλαν φωτιά και το έκαψαν. 

Mε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμού ο Δήμαρχος, Κώστας Μπακογιάννης έγραψε: «Το φως πάντα νικάει το σκοτάδι. Η αγάπη πάντα νικάει το μίσος. Τα Χριστούγεννα δεν μπορεί να τα κάψει κανείς. Και είναι για όλη τη πόλη. Για αυτό και το δέντρο θα ξαναστηθεί. Κριτής των βανδάλων, που καμαρώνουν και στο YouTube, οι πολίτες των Εξαρχείων που θέλουν όπως ακριβώς και οι υπόλοιποι Αθηναίοι να ζήσουν και να χαρούν».

Και πράγματι, στις 19 Δεκεμβρίου ο Δήμος Αθηναίων ξαναστολίζει δέντρο στην πλατεία Εξαρχείων το οποίο το βράδυ της Παρασκευής παραδίνεται και αυτό στις φλόγες. Οι αντιεξουσιαστές θέλοντας να δώσουν το δικό τους στίγμα, προπαραμονή Χριστουγέννων έδωσαν το δικό τους μαύρο και άψυχο τόνο στην πλατεία Εξαρχείων. Στο άγαλμα με τους τρεις έρωτες, το οποίο έχει βανδαλιστεί ουκ ολίγες φορές, πλέον υπάρχει το χαρακτηριστικό «Α», σύμβολο των αναρχικών ενώ ό,τι απέμεινε από το καμένο έλατο, κοσμείται με τρικάκια, γραμμένα συνθήματα σε χαρτόνια, ακόμη και χειροβομβίδες κρότου λάμψης.

Παρακολουθώντας λοιπόν το μονταρισμένο βίντεο των δύο λεπτών, το οποίο απεικονίζει ομάδα περίπου δέκα ατόμων να ζητωκραυγάζουν τη στιγμή που βάζουν φωτιά στο έλατο το βλέμμα και ο νους κάθε λογικού ανθρώπου είναι πλήρως σαστισμένα. Λυπάμαι πραγματικά αυτά τα παιδιά. Δεν ξέρουν να ζουν. Κυριεύονται από τον αρνητισμό, τη δυστυχία και τη μιζέρια. Διότι τα Χριστούγεννα αποτελούν για όλους την ομορφότερη γιορτή του χρόνου, την οποία προσμένουμε με χαρά. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να διδαχθεί το πραγματικό πνεύμα των Χριστουγέννων που συνδέεται άρρηκτα με τις έννοιες της αγάπης, της οικογένειας, της προσφοράς και της ενότητας.  

Είναι αυτό αναρχία; Όχι! Αυτό είναι μπάχαλο. Οι ιδεολόγοι αναρχικοί έχουν μεν ουτοπικές ιδέες αλλά στην πλειοψηφία τους διακατέχονταν από ευγένεια και μόρφωση. Η άρνησή τους προς κάθε εξουσία είχε αφετηρία την αγάπη τους για τον άνθρωπο και την αποστροφή τους προς την καταπίεσή του. Το κυριότερο, ήταν αδιαπραγμάτευτα ειρηνιστές. Αποστρέφονταν κάθε μορφή βίας καθώς γνώριζαν ότι η βία εγκαθιδρύει μια νέα μορφή εξουσίας που με τη χρήση τους θα τους αυτοακύρωνε. Ήταν αλληλέγγυοι χωρίς να το γνωρίζουν γιατί δεν υπήρχε η λέξη τότε, ενώ με τον όρο «συλλογικότητα», εννοούταν η ανθρώπινη ιδιότητα και όχι κάποια κοινωνική ομάδα.

Ωστόσο, η σύγχρονη εκδοχή των αντιεξουσιαστών, η εκδοχή της βίας, του μηδενισμού, της πυρπόλησης κάθε κοινωνικού αγώνα έχει πολύ περισσότερο ομοιότητα με τον χουλιγκανισμό παρά με την αναρχική ιδεολογία. Τι σχέση λοιπόν έχουν οι μπαχαλάκηδες με την αναρχία ως ιδεολογία; Καμία! Πρόκειται για βίαια αντικοινωνικά πλάσματα που χαίρονται με το να καταστρέφουν ιδιωτικές και δημόσιες περιουσίες, να καίνε καταστήματα, να πυρπολούν οχήματα ή μέσα μαζικής μεταφοράς και να τραμπουκίζουν άγρια οποιονδήποτε έχει αντίθετη άποψη από εκείνους. Τι σχέση έχουν με την ελεύθερη φιλοσοφία του αναρχισμού αυτοί που έχουν στήσει κράτος βίας σε πανεπιστήμια και καταλήψεις;

Σύγχρονες μελέτες αποδεικνύουν πως τα σημερινά παιδιά αντιμετωπίζουν τη ζωή με αυξημένες συναισθηματικές δυσκολίες, προσπαθώντας να ανιχνεύσουν τα αίτια και να αποδώσουν ευθύνες. Στην σημερινή Ελλάδα, δεν είναι λίγοι οι γονείς της «καλής» οικογένειας που διατηρούν τρόπους εκπαίδευσης και συμπεριφοράς, οι οποίοι ευνουχίζουν την συναισθηματική ωριμότητα των παιδιών. Έτσι πολλές φορές τα παιδιά επιλέγουν μια από τις δύο εκδοχές του δίπολου της συναισθηματικής ανωριμότητας: την υποταγή ή την αναρχία, διστάζοντας ψυχικά να αυτενεργήσουν μπρος τον κίνδυνο της υπαρξιακής μοναξιάς.

Συμπερασματικά η νέα εκδοχή των αναρχικών συνδέεται άρρηκτα με την εκδοχή της βίας, της αλαζονείας, του μηδενισμού, του αυτοαποκλεισμού από οποιαδήποτε κοινωνική υγιής ομάδα, και της αποσύνδεσης από την κανονική ζωή των πολιτών. Συνεπώς δεν έχει καμία σχέση με την αναρχική ιδεολογία. Πρόκειται για άτομα τα οποία ούτε ιδεολογία έχουν, ούτε ιδανικά. Είναι απλά αλλεργικά στην κανονικότητα! 


Κέλλυ Σαουάχ-Μαραγκουδάκη

Είναι Δημοσιογράφος, πτυχιούχος Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και αυτή τη στιγμή ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών της στον τομέα της Βιοηθικής. Φέρει ιδιαίτερη προτίμηση στις αναλύσεις της κοινωνικοπολιτικής επικαιρότητας. Μοτό ζωής της: «Η γνώση είναι δύναμη».

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αφγανιστάν: Η χώρα στην οποία το να γεννιέσαι γυναίκα θεωρείται έγκλημα

Της Νεφέλης Θεοφανοπούλου, Η ιστορία του Αφγανιστάν χαρακτηρίζεται από έντονες πολιτικές αλλαγές. Τις τελευταίες δεκαετίες υπήρξε κάτω από την επιρροή σοβιετικών κομμουνιστικών συμμάχων, διεθνών ομάδων...

Η μάχη των Βασιλικών: Η τουρκική πλημμυρίδα διαλύεται

Του Κωνσταντίνου Βασιλείου, Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 1821, η νεοσύστατη ελληνική επανάσταση, η οποία είχε ξεσπάσει μόλις λίγους μήνες πριν, δοκιμαζόταν από τις...

Εξοπλισμοί: Αναγκαίο κακό ή αναγκαίο καλό;

Της Θεοδώρας Αγγελοπούλου, Η τουρκική προκλητικότητα με τις συνεχόμενες παράνομες NAVTEX των τελευταίων μηνών και η διαρκής ένδειξη αμφισβήτησης της εθνικής μας κυριαρχίας στο Αιγαίο...

Οι τελευταίες κινήσεις του Trump: Απονομή χάριτος στον M. Flynn

Της Ιωάννας Ερμείδου, Ο Αμερικανός Πρόεδρος, παρά την ήττα του στις προεδρικές εκλογές, συνεχίζει να προκαλεί μέσω των αναρτήσεών του στο Twitter. Πιο συγκεκριμένα, στην...
Κέλλυ-Σαουάχ Μαραγκουδάκη
Είναι Δημοσιογράφος, πτυχιούχος Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και αυτή τη στιγμή ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών της στον τομέα της Βιοηθικής. Φέρει ιδιαίτερη προτίμηση στις αναλύσεις της κοινωνικοπολιτικής επικαιρότητας. Μοτό ζωής της: «Η γνώση είναι δύναμη».