1.2 C
Athens
Κυριακή, 17 Ιανουαρίου, 2021
Αρχική Πολιτική Ελλάδα Περί της αναστολής λειτουργίας του σχολείου της Πακιστανικής Κοινότητας

Περί της αναστολής λειτουργίας του σχολείου της Πακιστανικής Κοινότητας


Της Χριστίνας Μαυρέα, 

Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει, το τελευταίο διάστημα, η απόφαση του Κώστα Μπακογιάννη να αναστείλει τη λειτουργία του κυριακάτικου σχολείου της Πακιστανικής Κοινότητας στην περιοχή  Σεπολίων-Κολωνού. Το σχολείο λειτούργησε από τον Νοέμβριο του 2017 παρά τις ανοιχτές ρατσιστικές απειλές της Χρυσής Αυγής, οι οποίες αν και προσπάθησαν να εμποδίσουν τη λειτουργία του, δεν τα κατάφεραν εν τέλει. 

Το ζήτημα έχει ξεκινήσει εδώ και βδομάδες, καθώς η νέα διοίκηση του Δήμου Αθηναίων δεν έχει τοποθετήσει ακόμα νέες διοικήσεις στις Σχολικές Επιτροπές. Τα μέλη των Σχολικών Επιτροπών που είχαν τοποθετηθεί επί Γιώργου Καμίνη, αν και έχουν παραιτηθεί, παραμένουν στις θέσεις τους μέχρι να αντικατασταθούν. Σε αυτό το διάστημα τα μέλη έχουν δεχτεί αιτήσεις από πλήθος φορέων, όπως οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, αθλητικοί όμιλοι, ιεροί ναοί, κοινότητες μεταναστών, που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τους σχολικούς χώρους. Σε πρόσφατη συνεδρίαση, λοιπόν, η Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας αποφάσισε να διατεθούν σχολικές ώρες σε δεκάδες σχολεία για δραστηριότητες φορέων, περιλαμβάνοντας και τα μαθήματα της Πακιστανικής Κοινότητας.

Όταν το θέμα τέθηκε προς  συζήτηση, η πλειοψηφία των παρατάξεων ζήτησε να αναβληθεί καθώς η εισήγηση, μεγέθους 40 σελίδων, είχε έρθει ελάχιστες ώρες πριν την συνεδρίαση. Ο Κώστας Μπακογιάννης αναλαμβάνοντας πλήρως την ευθύνη για την καθυστέρηση, επέμεινε να υπάρξει συζήτηση με σκοπό την εύρεση λύσης για την παραχώρηση των χώρων στους ενδιαφερόμενους φορείς. Μπαίνοντας στη συζήτηση, η πλειοψηφία και πάλι των παρατάξεων έδειξε την αντίθεσή της, σχετικά με το να μπουν όροι για το πώς θα χρησιμοποιούνται οι σχολικές αίθουσες, καθώς κάτι τέτοιο θα περιόριζε τις δράσεις που γίνονται για παιδιά. Μέχρι και εκείνη τη στιγμή δεν είχε τεθεί το θέμα του σχολείου της Πακιστανικής Κοινότητας. Αιφνιδιαστικά, έχοντας πάρει το λόγο η κυρία Αγγελή-Λυκούδη, ανακοίνωσε ότι αποσύρεται η παραχώρηση στην Πακιστανική Κοινότητα καθώς ενημερώθηκε από το δήμαρχο πως υπάρχει συνεννόηση με την πρεσβεία του Πακιστάν και ότι το θέμα κρίνεται ιδιαίτερα σοβαρό. Αργότερα στην ίδια συνεδρίαση, διευκρινίστηκε ότι αυτή η προφορική αναφορά σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου της Πακιστανικής Κοινότητας, είναι μέρος της απόφασης. 

Η δημοτική παράταξη Ανοιχτή Πόλη σε ανακοίνωση που εξέδωσε αμέσως μετά την συνεδρίαση όπου  κατήγγειλε «την οπισθοδρόμηση σε εποχές που όλη η κοινότητα της περιοχής και του σχολείου ήταν αναγκασμένη να υπερασπιστεί τη λειτουργία του κυριακάτικου σχολείου της Πακιστανικής Κοινότητας απέναντι στις μισαλλόδοξες αντιδράσεις. Δεσμευόμαστε ότι θα επαναφέρουμε το θέμα στην επόμενη σχολική επιτροπή και στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο». Ο δημοτικός σύμβουλος από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, Πέτρος Κωνσταντίνου με δήλωσή του ανέφερε ότι ο κύριος Μπακογιάννης έδωσε το πράσινο φως για να κλείσει το σχολείο της Πακιστανικής Κοινότητας, η Ενότητα. «Το σχολείο αυτό λειτούργησε ενάντια στην φασιστική εκστρατεία τρόμου, τους ξυλοδαρμούς γονέων που το στήριξαν από φασιστοειδή. Άνοιξε με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας και την στήριξη των εκπαιδευτικών, των γονέων, του αντιφασιστικού και του αντιρατσιστικού κινήματος», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Η Πακιστανική Κοινότητα Ελλάδας, από την πλευρά της, στην ανακοίνωση που εξέδωσε έκανε λόγο για ακατανόητη απόφαση και ζητούν την επαναλειτουργία του άμεσα. «Ο δήμαρχος Μπακογιάννης έπρεπε να φροντίσει οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην χάνουν ούτε μια μέρα μαθημάτων και όχι να αφήνει κλειστό το σχολείο. Είναι δυνατόν να κρατιούνται παιδιά έξω από τις σχολικές αίθουσες και να μην μορφώνονται;», ανέφερε μεταξύ άλλων.  Τα παιδιά που φοιτούν στο σχολείο αναφέρουν ότι, «αγαπάμε την Ελλάδα ως δεύτερη πατρίδα μας. Φοιτούμε σε ελληνικά σχολεία, αλλά θέλουμε να αφιερώσουμε την Κυριακή για την εκμάθηση της μητρικής μας γλώσσας». «Θυμάμαι ότι πριν από δύο χρόνια που μας δώσατε το σχολείο, ήταν η πιο ευτυχισμένη στιγμή για όλα τα παιδιά. Χαιρόμασταν πάρα πολύ που είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε τη μητρική μας γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα της πατρίδας μας», τονίζει η 15χρονη Αρίμπα, μαθήτρια του σχολείου. «Εμείς τα παιδιά, έχουμε το δικαίωμα στη μόρφωση και τη μάθηση. Ελπίζουμε ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι να εξασφαλίσουν αυτά τα δικαιώματά μας».

Από πλευράς δημοτικής αρχής διευκρινίστηκε, μόνο, ότι το θέμα για το ζήτημα της λειτουργίας του σχολείου της Πακιστανικής Κοινότητας θα επανέλθει σε επόμενη συνεδρίαση. Σήμερα, 11 Νοεμβρίου 2019, θα πραγματοποιηθεί το νέο Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων όπου πρόκειται να ξεκαθαρίσει η κατάσταση γύρω από την αναστολή της λειτουργίας του σχολείου της Πακιστανικής Κοινότητας, μια απόφαση που έχει προκαλέσει σαφέστατα κύμα αντιδράσεων και καταγγελιών για αυθαιρεσία και ρατσισμό. Θα τεθούν, ακόμη, ζητήματα και άλλων κοινοτήτων μεταναστών, που ζητούν σχολικούς χώρους για να οργανώνουν δραστηριότητες για τα μικρά παιδιά.


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Γιάννης Πάριος: Ένα παράδειγμα προς μίμηση της αγάπης για τον συνάνθρωπο

Της Πωλίνας Παλλιεράκη, Στις μέρες μας, όπως όλοι μπορούμε να διαπιστώσουμε, η αναπάντεχη εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοϊού έχει πλήξει τον πληθυσμό σε παγκόσμια κλίμακα,...

Κένυα και Σομαλία: Έφτασε η ώρα της αποκατάστασης των σχέσεών τους;

Της Σοφίας Ζαφειροπούλου, Οι σχέσεις μεταξύ Κένυας και Σομαλίας, δύο χωρών που μοιράζονται σύνορα 700 χιλιομέτρων, επιδεινώνονται εδώ και μήνες. Τον Δεκέμβριο, η Σομαλία διέκοψε...

Η λέσχη των αθεράπευτα αισιόδοξων, του Ζαν-Μισέλ Γκενασιά

Της Αγγελικής Καλοχριστιανάκη, Στην κοντινή προηγούμενη δεκαετία ένας συγγραφέας, ονόματι Ζαν – Μισέλ Γκενασιά, έκανε μια επεισοδιακή πρώτη εμφάνιση στον λογοτεχνικό κόσμο δημοσιεύοντας το πρώτο...

One year: #Brexit

By Timoleon Palaiologos, One of the most recent and, simultaneously, important developments in the European Union has been the withdrawal of the United Kingdom from...
Χριστίνα Μαυρέα
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στο Ηράκλειο, Κρήτης. Είναι απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών (Πανεπιστήμιο Κρήτης). Μεγάλες της αγάπες ο αθλητισμός, το διάβασμα, η μουσική και το γράψιμο.