25.1 C
Athens
Κυριακή, 14 Αυγούστου, 2022
ΑρχικήΟικονομίαΗλεκτροκίνητα... μόνο εγχώριας παραγωγής για την Ινδία

Ηλεκτροκίνητα… μόνο εγχώριας παραγωγής για την Ινδία


Του Άρη Κατσίδη,

Η Tata Motors θέλει να πουλήσει 50.000 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το τέλος του οικονομικού της έτους, το οποίο τελειώνει στις 31 Μαρτίου. Γιατί, όμως, συμβαίνει αυτό; Έχει να κάνει με τη λογιστική χρήση και παρότι το διάστημα που αναφερόμαστε έχει διάρκεια δώδεκα μηνών, το αντικείμενο εργασιών κάθε επιχείρησης προσδιορίζεται από την ίδια για το πότε θα θεωρείται ότι ξεκινάει. Ένα έτος, για τις περισσότερες επιχειρήσεις, με βάση τη λογιστική χρήση, συμπίπτει με ένα ημερολογιακό έτος και αρχίζει την 1η Ιανουαρίου και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους.

Τη σεζόν 2023-2024, η Tata, η οποία παράγει αυτοκίνητα, φορτηγά, βανάκια, λεωφορεία, πολυτελή αυτοκίνητα και οχήματα για κατασκευές, έχει ως στόχο να πουλήσει γύρω στα 100.000 ηλεκτρικά αμάξια, σύμφωνα με το Reuters. Η ώθηση προς τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχει να κάνει με το εθνικό σχέδιο της Ινδίας, που σκοπεύει να διασφαλίσει ότι το 30% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά έως το 2030, από περίπου 1% σήμερα. Τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα στοχεύει να αντιπροσωπεύουν το 80% των πωλήσεων των δίκυκλων, από 2% που βρίσκονται σήμερα. Βέβαια, υπάρχει το μεγάλο εμπόδιο των υψηλών δασμών εισαγωγής στη χώρα της νότιο-ανατολικής Ασίας, σχετικά με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, για αυτό και αποκλειστικός στόχος είναι η ηλεκτροκίνηση, αλλά μέσω της εγχώριας παραγωγής.

Tata Nexon EV max, Πηγή εικόνας: MySmartPrice

Είναι ευρέως γνωστό ότι το μέλλον των αυτοκινήτων είναι η ηλεκτροκίνηση. Για τον λόγο αυτόν, όλες οι εταιρείες, ακόμη και οι πιο παραδοσιακές, προσπαθούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα να εντάξουν στη γκάμα τους τέτοιου είδους οχήματα. Βέβαια, σε κάποιες μεγάλες αγορές υπάρχουν περιορισμοί που εξυπηρετούν κάποιο σκοπό. Στην προκειμένη περίπτωση, η Ινδία θέλει οι πολίτες της χώρας της να χρησιμοποιούν στο μέλλον ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και μεταφορικά μέσα, αλλά βάζει υψηλούς φόρους για τα εισαγόμενα αμάξια, έτσι ώστε να αγοράζουν οι πολίτες κυρίως τις εγχώριες εταιρείες, αποσκοπώντας στην ανάπτυξη. Για παράδειγμα, η Tesla προσπάθησε να λανσάρει τα αυτοκίνητά της στη χώρα της νότιο-ανατολικής Ασίας, αλλά και να δημιουργήσει εργοστάσιο. Λόγω κάποιων εμποδίων, δεν κατάφερε να το πραγματοποιήσει. Συγκεκριμένα, η υπουργός μεταφορών της Ινδίας, Nitin Gadkari ανέφερε ότι η Tesla ήταν ευπρόσδεκτη να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στη χώρα, αλλά ότι δε θα επιτρέψει στην αυτοκινητοβιομηχανία να φέρει οχήματα από την Κίνα για πώληση και για συντήρηση, κάτι που δημιουργεί πρόβλημα στα σχέδια της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Tesla Model X, Πηγή εικόνας: Newsauto

Αυτήν την περίοδο, η Tata έχει στην αγορά τρία ηλεκτροκίνητα μοντέλα, το Nexon EV, το Tigor EV και το Nexon EV Max, ενώ θα προσπαθήσει να κρατήσει χαμηλά το κόστος για το ινδικό καταναλωτικό κοινό, επαναχρησιμοποιώντας ένα επιτυχημένο μοντέλο κινητήρα εσωτερικής καύσης, το Nexon, και εξοπλίζοντάς το με μπαταρία .

Η Tata κατέχει το 90% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ινδία και φαίνεται να είναι σε καλό δρόμο για να επιτύχει τον στόχο της, ο οποίος είναι να πουλήσει 50.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έως τον Μάρτιο του 2022. Τα αποτελέσματα των πωλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας τον Ιούνιο δείχνουν 45.197 συνολικές πωλήσεις, εκ των οποίων οι 3.507 ήταν των ηλεκτροκίνητων αμαξιών — οι περισσότερες που έχει κάνει ποτέ (το ποσοστό αυξήθηκε κατά 433% από τις 658 περσινές πωλήσεις).

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • India’s Tata Motors wants to sell 50,000 EVs by end of fiscal year, techcrunch.com, διαθέσιμο εδώ
  • Top 4 electric cars sold in India in June: Tata Nexon EV leads the race, auto.hindustantimes.com, διαθέσιμο εδώ
  • Tata Motors surpasses its highest-ever EV sales record in June 2022, carwale.com, διαθέσιμο εδώ
  • Tata Motors aims five-fold growth in EV sales by FY24 end, thehindubusinessline.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Άρης Κατσίδης
Είναι φοιτητής του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις οικονομικές ειδήσεις, ενώ παρακολουθεί σταθερά το χρηματιστήριο. Ως χόμπι έχει τον αθλητισμό, την ιστορία, την γεωγραφία, αλλά και τα ταξίδια.