13.7 C
Athens
Παρασκευή, 16 Απριλίου, 2021
Αρχική Παρατηρητήριο Αμερικανικής Πολιτικής Η ομιλία του Προέδρου Trump στο Όρος Rushmore

Η ομιλία του Προέδρου Trump στο Όρος Rushmore


Του Μελέτη Ανανία,

Το Άγαλμα της Ελευθερίας, που με το φωτεινό του πυρσό χαιρέτησε γενιές μεταναστών, οι οποίοι θέλησαν να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα στην Αμερική, ή το Grand Canyon, μια από τις τεράστιες εκτάσεις φυσικής ομορφιάς των Η.Π.Α., έχουν ιδιαίτερη σημασία για τους Αμερικανούς. Όμως, δεν υπάρχει τίποτε πιο πατριωτικό και συνάμα εντυπωσιακό για κάποιους, από τον απόλυτο φόρο τιμής σε τέσσερις από τους σημαντικότερους Προέδρους της χώρας. Ο λόγος για το διάσημο Εθνικό Μνημείο στο Όρος Rushmore, όπου απεικονίζονται οι Πρόεδροι George Washington, Theodore Roosevelt, Thomas Jefferson και Abraham Lincoln. Αυτό το δημιούργημα του γλύπτη Gutzon Borglum θέλησε να έχει ως φόντο για την ομιλία του στην επέτειο της Αμερικανικής Ανεξαρτησίας την 4η Ιουλίου ο Πρόεδρος, Donald Trump. Η εμφάνισή του αυτή ήταν ιδιαίτερης σημασίας, εν όψει διαδηλώσεων ενάντια στην αστυνομική βία, οι οποίες συνεχίζονται σε κάθε μέρος της χώρας και ενώ κατηγορείται για ανικανότητα διαχείρισης της κρίσης.

Η ομιλία του προέδρου Trump δεν παρέκκλινε πολύ από τη συνήθη ρητορική του, που φαίνεται να βρίσκει απήχηση στους ψηφοφόρους του. Ο Πρόεδρος ξεκίνησε απευθύνοντας έναν ειδικό χαιρετισμό σε αυτούς που παλεύουν ενάντια στην κρίση του κορωνοϊού και όσους υπερασπίζονται τη χώρα. Πράγμα ειρωνικό, εάν σκεφτεί κανείς πως η παντελής έλλειψη μέτρων ασφαλείας, όχι μόνο στην εκδήλωση, αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα, σίγουρα δεν βοηθά καθόλου τους πρώτους. Στο μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του, επικεντρώθηκε σε όσους, κατά τη γνώμη του, «απειλούν τις Αμερικανικές αξίες» και απειλούν να κατεβάσουν «τα αγάλματα των ιδρυτών μας», όπως είπε, απευθυνόμενος στον πατριωτισμό του κοινού του. Αναφέρθηκε, επίσης, στο φαινόμενο του “Cancel Culture”, δηλαδή την οργανωμένη επίθεση, συνήθως διαδικτυακή, σε άτομα τα οποία κάνουν σχόλια αμφίβολα πάνω σε φυλετικά ζητήματα ή άλλα ευαίσθητα θέματα.

Συνεχίζοντας, ο Donald Trump είπε πως υπάρχει ένα νέο είδος φασισμού, ο «ακροαριστερός» φασισμός, που απειλεί την ελευθερία, που είναι τόσο σημαντική για κάθε Αμερικανό. Αντιτάχθηκε στην ακύρωση της Δεύτερης Τροπολογίας του Συντάγματος των Ηνωμένων Πολιτειών, που επιτρέπει την οπλοκατοχή και την αποδυνάμωση της αστυνομίας, επικαλούμενος το βαθύ σεβασμό που έχει για τα όργανα του νόμου. Τέλος, ανέφερε πως οι Αμερικανοί έχουν πολλά πράγματα για να είναι περήφανοι. «Δώσαμε στον κόσμο την ποίηση του Walt Whitman, τις ιστορίες του Mark Twain, τα τραγούδια του Irving Berlin, τη φωνή της Ella Fitzgerald, το στυλ του Frank Sinatra, την κωμωδία του Bob Hope, τη δύναμη του πυραύλου Saturn V […]». Σε αυτό το πατριωτικό και, κατά κάποιους, με υπερβολική έπαρση κλίμα, ο πρόεδρος τελείωσε την ομιλία του.

Όπως ήταν φυσικό, η ομιλία του 45ου Αμερικανού Προέδρου παρακίνησε πολλούς να μαζευτούν σε σημεία γύρω από το χώρο και να δείξουν την αντίρρησή τους με τις πολιτικές της κυβέρνησης. Εκτός από τους «συνήθεις υπόπτους», δηλαδή τους διαδηλωτές ενάντια στην αστυνομική βία, υπήρχε και μία επιπλέον φωνή. Πολλοί γηγενείς Αμερικανοί από ποικίλες φυλές της περιοχής συγκεντρώθηκαν και έκλεισαν τον δρόμο που οδηγεί στο μνημείο, που αποτελεί ευαίσθητο ζήτημα για αυτούς, καθώς είναι χτισμένο πάνω σε γη η οποία αφαιρέθηκε παράνομα από τους Σίου. Όταν ερωτήθηκε για αυτό η Hehakaho Waste, μέλος της φυλής Ογκλάλα Σίου, είπε: «Ο πρόεδρος πρέπει να ανοίξει τα μάτια του. Είμαστε και εμείς άνθρωποι και ήταν η δική μας γη πρώτα.». Αν πραγματικά, όπως ο Πρόεδρος ανέφερε κοντά στο τέλος της ομιλίας του, οι Αμερικανοί πρέπει να είναι περήφανοι για τη χώρα τους, ίσως θα έπρεπε να δίνεται η απαραίτητη προσοχή στους ανθρώπους που ήταν οι πρώτοι κάτοικοι της. Μέσα από τις αντιδράσεις και το περιεχόμενο της ομιλίας, η κίνηση αυτή του Προέδρου Trump μπορεί να περιοριστεί σε δύο λέξεις: επίδειξη δύναμης. Μία ομιλία που στρέφει Αμερικανούς ενάντια σε Αμερικανούς μπροστά σε ένα μνημείο που για το λαό των Σίου και τους γηγενείς βρίσκεται σε κλεμμένη γη.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ


Μελέτης Ανανίας

Γεννήθηκε στη Ρόδο το 2000. Είναι φοιτητής στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια προσομοίωσης διεθνών φορέων, στα οποία απέσπασε δύο βραβεία.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Η διεξαγωγή εκλογών στην Αιθιοπία ως αναγκαία προϋπόθεση για τον τερματισμό του αιμοσταγούς εμφυλίου

Του Χρήστου Παπαδόπουλου, Η Αιθιοπία, η κατά σειρά δεύτερη πολυπληθέστερη χώρα της Αφρικής, τα τελευταία έτη χαρακτηριζόταν από επιφανής σταθερότητα και ένα ραγδαία αυξανόμενο ΑΕΠ....

Η διαμεσολάβηση στο Οικογενειακό Δίκαιο

Της Χαράς Αναστασιάδου, Ένας εναλλακτικός τρόπος για τη διευθέτηση μιας διαφοράς, εκτός από τη δικαστηριακή οδό, είναι η εξώδικη διαμεσολάβηση, που λειτουργεί επιβοηθητικά χωρίς να...

Vaccination passport as used before

By Eleni Papageorgiou, Back to the not so old and forgotten year of 1885, the US had proved that a vaccination certificate used as a...

Η «Λεωνίδειος» μάχη στο Μανιάκι

Του Γιώργου Σαλπιγγίδη, Τα γεγονότα της επανάστασης του 1821 βρίθουν από μελανά, αλλά και ηρωικά σημεία. Στην ιστορία του απελευθερωτικού αγώνα από τις πιο θλιβερές...
Μελέτης Ανανίας
Γεννήθηκε στη Ρόδο το 2000. Είναι φοιτητής στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια προσομοίωσης διεθνών φορέων, στα οποία απέσπασε δύο βραβεία.