2.2 C
Athens
Τρίτη, 25 Ιανουαρίου, 2022
Αρχική#Cocooning_TimeΓιατί η καραντίνα είναι μια ευκαιρία να ασχοληθείς με το σώμα σου

Γιατί η καραντίνα είναι μια ευκαιρία να ασχοληθείς με το σώμα σου


Της Μαρίας Κοζανίτη,

Αυτή τη στιγμή διανύουμε ένα μοναδικό διάστημα στη ζωή μας. Όλα έχουν σταματήσει.

Όλα σε παύση. Ξαφνικά, υπάρχει χρόνος για τα πάντα. Είναι η ευκαιρία να βρούμε τον εαυτό μας, τί θέλουμε, να αποκτήσουμε αυτογνωσία. Υπάρχει καλύτερος τρόπος για να χτίσεις υγιές σώμα και πνεύμα εκτός από τη γυμναστική; Φυσικά και όχι. Τα «δεν έχω χρόνο να πάω γυμναστήριο», «δεν προλαβαίνω», «δεν έχω λεφτά για συνδρομές» αποτελούν πια δικαιολογίες.

Η καραντίνα μας έχει αποδείξει ότι σχεδόν όλα χάρη στην τεχνολογία μπορούν να λειτουργήσουν εξ αποστάσεως. Η γυμναστική μέσω διαδικτύου, λοιπόν, είναι ο εύκολος τρόπος για να ασχοληθείς με το σώμα σου. Από το σπίτι, χωρίς αποστάσεις, ό,τι ώρα θέλεις και όση ώρα θέλεις. Αμέτρητα βίντεο στο YouTube, Live στο Instagram, εφαρμογές με ασκήσεις και επιλογές κάθε είδους γυμναστικής υπάρχουν πλέον στο internet.

Τα οφέλη είναι προφανώς πολλά. Όχι μόνο θα μας βοηθήσει να χτίσουμε βεβαίως ένα σφιχτό και δυνατό σώμα, αλλά οι ώρες στο σπίτι θα γίνουν πιο δημιουργικές. Κάνοντας γυμναστική, ο καθένας μας νιώθει πιο παραγωγικός, γεμάτος ενέργεια και με όρεξη για ζωή. Αν και το αντιλαμβανόμαστε σαν μια μορφή σωματικής καταπόνησης και εξαντλητικής κούρασης, η άσκηση λειτουργεί ως μέσο εκτόνωσης και χαλάρωσης. Απομακρύνει την ψυχική ένταση και είναι ένας τρόπος διαφυγής από τα προβλήματά μας. Η άσκηση τονώνει την παραγωγή των ενδορφινών, των ορμονών δηλαδή που αποτελούν τα φυσικά παυσίπονα του σώματος. Οι ενδορφίνες ευθύνονται για την «ευφορία» και για τα συναισθήματα χαλάρωσης και αισιοδοξίας. Σιγά-σιγά, όταν θα φανούν τα αποτελέσματα, η αγγαρεία θα μετατραπεί σε ικανοποίηση και απόλαυση.

Εξάλλου, η γυμναστική όχι μόνο αποτελεί αντικαταθλιπτικό καθώς μειώνει τα επίπεδα των ορμονών του στρες στο σώμα αλλά διεγείρει και το πνεύμα. Η άσκηση βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου. Αυξάνει τη λειτουργία της μνήμης και τη δυνατότητα της να σχεδιάζει και να οργανώνει περισσότερες πληροφορίες. Ο υγιής νους είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το υγιές σώμα. Κατ’ επέκταση, υγιής νους προλαμβάνει το άτομο από ψυχολογικά προβλήματα, τα οποία αποτελούν τη μάστιγα της εποχής.

Ακόμα, η γυμναστική είναι ο βέλτιστος τρόπος πρόληψης νοσημάτων, καθώς δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και χτίζει ένα γερό σώμα με αντισώματα σε ασθένειες. Ακόμα και τα ωράρια του ύπνου μας βελτιώνονται. Η σωματική κούραση αναγκάζει το σώμα να μπει σε ένα τακτικό πρόγραμμα ύπνου.

Λίγα λεπτά μόλις από τη μέρα αρκούν για να δει κάποιος τα άμεσα αποτελέσματα (θετική διάθεση, εκτόνωση), ενώ τα έμμεσα (γερό σώμα, οξυμένος νους) σε λίγους μήνες. Οι δικαιολογίες πια αποτελούν παρελθόν. Χρόνος υπάρχει αμέτρητος. Καιρός να ξεκινήσεις.


Μαρία Κοζανίτη

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κατερίνη. Είναι 21 ετών, φοιτήτρια του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Μιλάει ακατάπαυστα, θέλει να είναι ενήμερη για τα πάντα και στον ελεύθερο της χρόνο κάνει εθελοντικά διαδικτυακή ραδιοφωνική εκπομπή και διαβάζει βιβλία ψυχολογίας. Λατρεύει τα ταξίδια και ευελπιστεί μέσα από τη δημοσιογραφία να αλλάξει τον κόσμο.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σωτηρία Γιαννακοπούλου
Γεννήθηκε το 1997 στη Δράμα. Από μικρή ηλικία είχε έντονο ενδιαφέρον για την πολιτική, το οποίο έμελλε να καθορίσει και την επιλογή των σπουδών της. Σήμερα είναι απόφοιτη του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ. Έχει δουλέψει ως ασκούμενη στο Υπουργείο Εξωτερικών και σε εταιρεία δημοσκοπήσεων, ενώ έχει συμμετάσχει σε προσομοιώσεις πολιτικών θεσμών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα και ενδιαφέροντα της αποτελούν οι διεθνείς σχέσεις και η πολιτική ανάλυση με την οποία φιλοδοξεί να ασχοληθεί και  σε μεταπτυχιακό επίπεδο.