Του Μιχάλη Τζάνη,

Φτάσαμε, λοιπόν, αισίως, στην αρχή της νέας σχολικής χρονιάς. Κι αφού οι κριτές του Facebook τελείωσαν με τις ξυφομαχίες τους για την κατάργηση των Λατινικών στα σχολεία, μπορούμε πλέον να πάμε παρακάτω. Βέβαια, για να πω την αλήθεια, ακόμη δεν κατάλαβα γιατί το σχολείο έπρεπε να ξεκινήσει Τρίτη αντί για Δευτέρα, αλλά τις παθογένειες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος θα τις αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο.

Κατά τον προσφιλή μου πλέον τρόπο να περνάει η ώρα ευχάριστα στο μετρό του Λονδίνου, το ξεφύλλισμα δηλαδή της εφημερίδας, έπεσε το μάτι μου στην καμπάνια #LearnToLive , η οποία κέντρισε το ενδιαφέρον μου. Γι’ αυτό, λοιπόν, με το που γύρισα σπίτι απ’ τη δουλειά, άρχισα να ψάχνω περισσότερες πληροφορίες.

Πολύ συνοπτικά, η ιδεά ανήκει σε εφημερίδα του Λονδίνου σε συνδυασμό με το War Child και έχει ως στόχο στο να φέρει κοντά μαθητές από σχολεία του Λονδίνου που γράφτηκαν στο πρόγραμμα και παιδιά, τα οποία ζουν υπό καθεστώς πολέμου και απόλυτης φτώχειας. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα, σταδιακά, να χτιστεί μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ συνομηλίκων, με απώτερο σκοπό την επανένταξη αυτών των παιδιών, αλλά και την καλλιέργεια του συναισθήματος πως κάποιος στην ηλικία τους στην άλλη άκρη του κόσμου, νοιάζεται για αυτούς και θέλει να μαθαίνει για την καθημερινότητά τους. Επιπλέον, στόχος της καμπάνιας αυτής είναι και η άσκηση πίεσης για αλλαγή της κατάστασης στις περιοχές αυτές, με “σημαία” την Παιδεία. Η καμπάνια καλεί σχολεία και εκπαιδευτικούς να αγκαλιάσουν την πρωτοβουλία αυτή και να συμμετάσχουν στο παγκόσμιο εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα. Της προσπάθειας αυτής ηγείται η κ. Ζαφειράκου, η οποία πρόσφατα αναδείχτηκε ως η καλύτερη εκπαιδευτικός στο κόσμο, κερδίζοντας μάλιστα και το σχετικό βραβείο.

Γιατί τα λέω όλα αυτά; Διότι σήμερα το κουδούνι χτύπησε όχι μόνο για τα ελληνόπουλα, αλλά και για χιλιάδες προσφυγόπουλα που βρέθηκαν στη χώρα μας και εντάσσονται βαθμιαία στην ελληνική κοινωνία.

Οι Έλληνες σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, με κάθε ευκαιρία, δείχνουν το δρόμο και πρωτοπορούν. Ας πάρουμε, επομένως, σαν παράδειγμα τη γενναία στάση της κ. Ζαφειράκου και ας αγκαλιάσουμε τα προσφυγόπουλα σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας. Διότι το καλύτερο μάθημα για κάθε παιδί, δεν είναι ούτε τα Λατινικά, ούτε κανένα άλλο πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα. Είναι το να μάθει να στηρίζει το συνάνθρωπο και να σέβεται τη διαφορετικότητα.

Μιχάλης Τζάνης
Γεννημένος στην Ηγουμενίτσα Θεσπρωτίας, αποφοίτησε στη Σχολή Θετικών Επιστημών Α.Π.Θ. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του, ασχολήθηκε ενεργά με το Σύλλογο Φοιτητών Τμήματος Φυσικής, ενώ παράλληλα υπήρξε συνδιαχειριστής της ιντερνετικής πλατφόρμας Newn.gr & Newn Webradio. Μετά το πέρας των σπουδών του, εργάστηκε ως καθηγητής Θετικών Επιστημών σε φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη. Από το Σεπτέμβριο του 2017 ζει και εργάζεται στο Λονδίνο, ως Science Teacher, ενώ παράλληλα είναι μεταπτυχιακός φοιτητής του Queen Mary University of London. Η αγάπη του για την Ελλάδα, αλλά και τα ερεθίσματά του από τη ζωή του στο εξωτερικό, στάθηκαν αφορμή για τη δημιουργία της στήλης Think Global, Act Local.