33.1 C
Athens
Τρίτη, 25 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΌταν μία διαφήμιση διχάζει...

Όταν μία διαφήμιση διχάζει…


Της Γεωργίας Σκαμπελτζή,

Ακούμε συχνά για τη δύναμη της διαφήμισης και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί αυτή να επηρεάσει μικρότερη ή μεγαλύτερη μερίδα του καταναλωτικού κοινού. Στόχος του διαφημιστικού μηνύματος είναι, άλλωστε, να προσελκύσει την προσοχή εκείνων που το παρακολουθούν, να τους προκαλέσει την επιθυμία να αποκτήσουν το εκάστοτε διαφημιζόμενο προϊόν και, τελικά, να προβούν εκείνοι στην αγορά του.

Η διαφήμιση προωθείται σε όλα τα μέσα, από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση, μέχρι τις εφημερίδες και το διαδίκτυο. Με μέσα, όπως την επίκληση στο συναίσθημα, στην αυθεντία ή στη λογική, προσπαθεί να πείσει τους υποψήφιους αγοραστές για την αξία του αγαθού και τη χρησιμότητά του στην καθημερινότητα κάποιου.

Οι διαφημίσεις κατακλύζουν την καθημερινότητα των πολιτών, πολλώ δε μάλλον σε περιόδους εορταστικές, στις οποίες μικρότερες και μεγαλύτερες εταιρείες προσπαθούν να προβάλλουν με τον καλύτερο τρόπο τα αγαθά τους. Στο πλαίσιο αυτό, γνωστή αλυσίδα παιχνιδιών «έβγαλε στον αέρο» το διαφημιστικό σποτ της για την επικείμενη πασχαλινή περίοδο. Έως εδώ, όλα καλά. Αυτό που δεν περίμενε (;) ήταν η αντίδραση του κοινού, καθώς προκλήθηκε θύελλα αντιδράσεων στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, και ιδιαίτερα στο Twitter.

Πηγή εικόνας: web-infox.eu

Αιτία για όλα αυτά δεν είναι άλλη από το περιεχόμενο της διαφήμισης αυτής. Οι χρήστες του διαδικτύου κάνουν λόγο για ρατσιστικά και σεξιστικά μηνύματα που προβάλλονται και δεν βλέπουν τη χιουμοριστική διάθεση που ενδεχομένως διακρίνει η άλλη πλευρά. Γίνεται αναφορά στις διατροφικές επιλογές κάποιων ανθρώπων, των vegan, οι οποίοι δεν τρέφονται με κρέας και τα παράγωγά του. Ο πρωταγωνιστής, μάλιστα, του σποτ παρουσιάζεται να βρίσκεται στο φεγγάρι, εκδιωγμένος από τους vegan και προσπαθώντας να γιορτάσει με την πατροπαράδοτη σούβλα, ενώ στο τέλος τούς παρoτρύνει να μείνουν «μακριά κι αγαπημένοι».

Δεν είναι η πρώτη φορά –ίσως ούτε και η τελευταία– που προκαλούνται αντιδράσεις και σχόλια εξαιτίας κάποιας διαφήμισης. Ενίοτε, λόγω της γενικευμένης αντίδρασης, κάποιες αποσύρονται από την αγορά. Το βέβαιο είναι ότι, προβάλλοντας ορισμένα θέματα που θίγουν κάποιους ανθρώπους, δεν θα επιτευχθεί το ζητούμενο της κάθε εταιρείας, δηλαδή η αύξηση των πωλήσεών της, αλλά αντίθετα, θα βοηθηθεί η διατήρηση κάποιων αντιλήψεων και στερεοτύπων σε ένα ποσοστό του κοινού, αν αναλογιστεί κανείς ότι υπάρχουν φορές που η διαφήμιση παίζει αρνητικό ρόλο και χειραγωγεί το κοινό.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Τα Jumbo εξόργισαν τους vegans – Αντιδράσεις για την πασχαλινή διαφήμιση με τον Μπουγά, news247.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Γεωργία Σκαμπελτζή, Διευθύντρια Έκδοσης
Γεωργία Σκαμπελτζή, Διευθύντρια Έκδοσης
Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1995. Απόφοιτη του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και κάτοχος του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Νεοελληνική Φιλολογία: Ερμηνεία, Κριτική και Κειμενικές Σπουδές του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Στον ελεύθερό της χρόνο ασχολείται με την ανάγνωση βιβλίων, με τη μουσική και τα παζλ.