30.2 C
Athens
Σάββατο, 20 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΨηφιακός μετασχηματισμός στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ψηφιακός μετασχηματισμός στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας


Του Γρηγόρη Τραφαλή, 

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα. Μειωμένες πωλήσεις σε αρκετές αγορές και μεγάλες επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, όπως σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτόνομη οδήγηση, μειώνουν σημαντικά τα έσοδα του κλάδου. Ακόμα, με την έκρηξη της πανδημίας, οι προκλήσεις αυτές μετατράπηκαν σε κρίση ολόκληρης της βιομηχανίας. Στην Κίνα (τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο), τον Φεβρουάριο του 2020, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 84% σε σχέση με τον Ιανουάριο του ίδιου έτους. Για να ανταπεξέλθουν πολλές εταιρείες, έκλεισαν προσωρινά αρκετά εργοστάσιά τους, με αποτέλεσμα να χαθούν 1,1 εκατ. δουλειές και να μειωθεί η παραγωγή κατά 1,2 εκατ. οχήματα. Παράλληλα, αντιμετώπισαν και άλλα προβλήματα, όπως το κλείσιμο των συνόρων μεταξύ των χωρών, το κλείσιμο των προμηθευτών τους και τις περικοπές στη λειτουργία τους. Παρ’ όλα αυτά, όπως η ιστορία έχει δείξει, ο αυτοκινητιστικός κλάδος θα ανακάμψει και οι εταιρείες που θα καταφέρουν να επιβιώσουν θα γίνουν ισχυρότερες και πιο συγκεντρωμένες.

Στην εποχή μας, η χρήση νέων τεχνολογιών στις επιχειρήσεις, αποτελεί απαραίτητη συνθήκη επιβίωσης. Πηγή εικόνας: PhotoMIX-Company / Pixabay

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της IBM, τα μισά στελέχη που ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι «για να επιτύχουν ή ακόμη και να επιβιώσουν σε βάθος δεκαετίας, οι επιχειρήσεις χρειάζεται να επανασχεδιάσουν τους οργανισμούς τους με βάση τις ψηφιακές τεχνολογίες, υποστηριζόμενες από δεδομένα», ενώ το 83% των ερωτηθέντων φαίνεται να γνωρίζουν τη σημασία των δεδομένων στη βιομηχανία. Η τελευταία κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία θεωρείται ότι θα αναγκάσει τις εταιρείες να επισπεύσουν τη μετάβασή τους στις ψηφιακές πωλήσεις και στην αυτόνομη οδήγηση. Οι εταιρείες, όμως, που θα αργήσουν να προσαρμοστούν, θα βρεθούν σε κίνδυνο επιβίωσης. Οι άμεσες προκλήσεις που χρειάζεται να ξεπεράσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως φαίνεται είναι πολύ δύσκολες.

Γενικότερα, οι επιχειρήσεις χρειάζεται να μεταβάλλουν τις διαδικασίες τους, έτσι ώστε να μπορούν οι εργαζόμενοι τους να δουλεύουν από το σπίτι και να καταφέρουν τα συστήματά τους να λειτουργούν εξ αποστάσεως. Έχουν δημιουργηθεί πολλά ερωτήματα για το μέλλον της βιομηχανίας για την μετά COVID εποχή. Τέτοια ερωτήματα αφορούν τους καταναλωτές, αλλά και τη βιομηχανία σε παγκόσμια κλίμακα. Σχετικά με τους καταναλωτές, ένα ερώτημα είναι αν θα επιλέξουν ατομικά μέσα μετακίνησης, αυξάνοντας παράλληλα τα κυκλοφοριακά προβλήματα ή αν θα επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς. Σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχει η περίπτωση να χαλαρώσουν οι κανονισμοί, για να δώσουν οι Κυβερνήσεις κίνητρα για την αναπτέρωση των οικονομιών. Ακόμη, η πτώση στις τιμές της βενζίνης θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περισσότερες πωλήσεις SUV ή μικρών φορτηγών.

Πηγή εικόνας: Buffik / Pixabay

Με την υιοθέτηση νέων ψηφιακών τεχνολογιών θα αναδιαμορφωθούν τα συστήματα πωλήσεων, οι εφοδιαστικές αλυσίδες και οι διαδικασίες παραγωγής. Γι’ αυτό συνίσταται η βιομηχανία να επιταχύνει την ψηφιακή της αναδιαμόρφωση, παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό των υποδομών IT και τη χρήση πολυ-υβριδικών αρχιτεκτονικών δικτύων βασισμένων στο «σύννεφο», με σκοπό οι επιχειρήσεις να μπορέσουν να προετοιμαστούν για μελλοντικά σκαμπανεβάσματα. Αυτή την εποχή κρίνεται αναγκαίο για τις επιχειρήσεις να εστιάσουν στη διατήρηση των χρημάτων τους και στη διαχείριση του ρίσκου τους.

Οι εφοδιαστικές τους αλυσίδες έχουν κομβικό ρόλο, αφού μέσω αυτών θα μπορέσουν οι επιχειρήσεις να διαχειριστούν τα έξοδά τους και να βελτιστοποιήσουν την παραγωγή τους, κάτι που ο ψηφιακός μετασχηματισμός των εταιριών θα τους βοηθήσει αρκετά. Άλλωστε, μέσω των ψηφιακών δυνατοτήτων και των γνωστικών διαδικασιών θα καταφέρουν να κάνουν άμεσες αλλαγές στην παραγωγική διαδικασία τους, βασιζόμενοι στα σημάδια που δείχνει η ζήτηση, μειώνοντας έτσι τα έξοδα και τα πλεονάζοντα αποθέματα.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Ψηφιακός Μετασχηματισμός Επιχειρήσεων, Γιώργος Λαμπανάρης, Εκδόσεις Δίσιγμα, Αθήνα, 2020
  • How to lead a digital transformation in your business, bdc.ca, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Γρηγόρης Τραφαλής
Γρηγόρης Τραφαλής
Γεννημένος στη Μάνη Λακωνίας το 1998. Είναι απόφοιτος του τμήματος Οικονομικών Επιστήμων του Πανεπιστημίου Πειραιά. Παρακολουθεί τον Μεταπτυχιακό Επαγγελματικό Τίτλο στο Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών. Όντας ενεργό άτομο συμμετέχει σε συνέδρια και σεμινάρια σχετικά με το γνωστικό του αντικείμενο. Στον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με τον αθλητισμό.