1 C
Athens
Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου, 2022
ΑρχικήΚοινωνίαΣυγχώνευση σχολείων: Έσχατη λύση ή πειρατική βόμβα;

Συγχώνευση σχολείων: Έσχατη λύση ή πειρατική βόμβα;


Της Ελένης Παπανικολάου,

Σε πνεύμα αλλαγών βρίσκεται αυτή τη στιγμή το εκπαιδευτικό σύστημα και εν μέσω πανδημίας με τη συγχώνευση των σχολείων να αποτελεί σημαντική αλλαγή σε όλα όσο γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Με το σχέδιο αυτό να οδηγείται σε αύξηση των μαθητών ανά τάξη, βρίσκεται σε εξέλιξη από το υπουργείο Παιδείας. Οι συγχωνεύσεις τμημάτων θα ανεβάσουν αυτομάτως σε κάποιες περιπτώσεις των αριθμό των μαθητών ανά τάξη στους 27 και 28. Ενώ παράλληλα συνδέονται με τα περίπου 6.000 κενά σε εκπαιδευτικούς, τα οποία διαπιστώνονται σε γυμνάσια και λύκεια, παρά τους μόνιμους διορισμούς και τους αναπληρωματικούς εκπαιδευτικούς.

Για τα κενά αυτά, όπως φαίνεται, δεν έχουν προβλεφθεί επαρκείς πιστώσεις, παρότι σύντομα θα ξεκινήσουν οι προσλήψεις και άλλων αναπληρωτών. Χωρίς να δείχνουν, όμως, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις απόψεις των γονιών και των υπολοίπων με χαρακτηριστικό παράδειγμα μία μητέρα από την Πάτρα που όπως αναφέρει κι εκείνη: «Ως μητέρα μαθητή δημοτικού σχολείου, αισθάνομαι αγανάκτηση για την παράλογη απόφαση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει, εν μέσω πανδημίας, σε συγχωνεύσεις τμημάτων και μοιραία σε αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, προς εξοικονόμηση διδακτικού προσωπικού, αδιαφορώντας για τον ήδη επιβαρυμένο ψυχισμό των παιδιών, που κλήθηκαν να προσαρμοστούν σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες τα τελευταία χρόνια». Εκτός από το θέμα της πανδημίας που είναι ένα πολύ σοβαρό και με τις ασφυκτικά γεμάτες σχολικές αίθουσες να έχουν ως αποτέλεσμα την πιθανότητα να βρεθούν κρούσματα αντί να επιδιώκουν για το ακριβώς αντίθετο, που είναι η προστασία των καθηγητών και των μαθητών, κάνουν τα πράγματα χειρότερα.

Πηγή εικόνας: radiolasithi.gr

Επιπλέον, εκτός από τα παραπάνω και τα «θετικά» μέσα από την συγχώνευση των σχολείων, το υπουργείο θα πρέπει να εστιάσει και στον κοινωνικό αντίκτυπο που θα έχει αυτή του η κίνηση καθώς και στα ίδια τα παιδιά. Διότι με αριθμό 28 ατόμων σε μια τάξη που θα αγγίζει σε μερικές περιπτώσεις, το μάθημα των καθηγητών θα είναι ιδιαίτερα πιο δύσκολο, ενώ μαθητές δε θα μπορούν να βοηθηθούν από τον καθηγητή, καθώς θα είναι αναγκασμένος να προσφέρει τις γνώσεις του σε 27 παιδιά ξεχωριστά, τη στιγμή που πριν από ένα χρόνο υπήρχαν τουλάχιστον 20 μαθητές σε κάθε τάξη.

Συνεπώς, οι αρμόδιοι θα πρέπει να ενεργήσουν με κύριο θέμα τους μαθητές, την εκπαίδευση και τη διασφάλιση της υγείας τους, καθώς ζούμε σε μία εποχή όπου η υγεία είναι το σημαντικότερο αγαθό και ενόψει των νέων δεδομένων της πανδημίας χρειάζεται προσοχή, για να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στην κανονικότητα.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Εντείνονται οι αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων, tanea.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ελένη Παπανικολάου
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 2002. Σπουδάζει στο πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και συγκεκριμένα στην Καλαμάτα στο Τμήμα Φιλολογίας. Θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη δημοσιογραφία.