18.5 C
Athens
Κυριακή, 25 Φεβρουαρίου, 2024
ΑρχικήΜικρά Καθημερινά9+1 δημιουργικά χόμπι για να μειώσεις το χρόνο σου στα social media

9+1 δημιουργικά χόμπι για να μειώσεις το χρόνο σου στα social media


Της Σπυριδούλας Βλάχα, 

Τα social media έχουν γίνει πια αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι περνάμε αρκετές ώρες μπροστά στο κινητό. Ωστόσο, το “blackout” που συνέβη πριν λίγες εβδομάδες σε όλες τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης έκανε πολλούς από εμάς να συνειδητοποιήσουμε τη μικρή μας εξάρτηση και σίγουρα όλοι σκεφτήκαμε «και τώρα τι κάνω;». Αν είσαι, λοιπόν, από τους ανθρώπους που θέλουν να μειώσουν τον χρόνο τους στα social media και να μην ξαναπεράσεις ένα παρόμοιο σοκ στο επόμενο “blackout”, ακολουθούν μερικές συνήθειες που μπορείς να υιοθετήσεις: 

1.Journaling: Ίσως έχεις ακούσει από πολλούς να το αποκαλούν «δωρεάν ψυχοθεραπεία» και η αλήθεια είναι ότι δεν έχουν άδικο. Μπορείς να αφιερώνεις λίγο χρόνο κάθε μέρα γράφοντας για τα συναισθήματά σου, τις σκέψεις σου και όσα συνέβησαν μέσα στην ημέρα, και σίγουρα θα μάθεις πολλά περισσότερα για τον εαυτό σου απ’ ό,τι θα μάθεις στα social media. 

2.Διαλογισμός: Υπάρχουν πολλά είδη διαλογισμού, αλλά ο πιο γνωστός είναι η προσπάθεια συγκέντρωσης στην αναπνοή. Σύμφωνα με έρευνες, τα οφέλη του είναι πολλά, όπως η βελτίωση της προσοχής, η εστίαση στο παρόν, η μείωση του στρες και η καλύτερη σύνδεση με τους ανθρώπους γύρω μας. Αν σκεφτούμε ότι ο μέσος άνθρωπος κάνει 60-80 χιλιάδες σκέψεις την ημέρα, στην αρχή θα είναι δύσκολο να ηρεμήσουμε το μυαλό μας, όμως αξίζει να επιμείνουμε.

Πηγή Εικόνας: Ediva.gr

3.Κηπουρική: Η κηπουρική είναι ένα χόμπι που θα ωφελήσει τόσο το σώμα σου όσο και το μυαλό σου. Θα μάθεις καινούργια πράγματα για τα φυτά, θα χαλαρώσεις ερχόμενος/η σε επαφή με την φύση, θα βάλεις το σώμα σου σε κίνηση και αν έχεις έλλειψη σε βιταμίνη D, η έκθεση στον ήλιο θα σε βοηθήσει. 

4.Γυμναστική: Περπάτημα, τρέξιμο, χορός, πιλάτες, και οποιοδήποτε άλλο είδος γυμναστικής προτιμάς είναι από τις πιο ευεργετικές συνήθειες που μπορείς να υιοθετήσεις. Η γυμναστική βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου, προσδίδει μακροζωία και εκκρίνει ορμόνες που σου προκαλούν ευφορία. 

5.Μουσική: Τον χρόνο που θα περνούσες στα social media, μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις για να ακούσεις μουσική. Το να ακούς μουσική καθημερινά προσφέρει διάφορα οφέλη, όπως μείωση του στρες, βελτίωση της μνήμης, μείωση του πόνου και βελτίωση της διάθεσης. Γιατί να μην το δοκιμάσεις; 

6.Εξερεύνηση: Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, πολλοί άνθρωποι ανακάλυψαν στη γειτονιά τους μέρη που δεν ήξεραν ότι υπάρχουν. Επίλεξε ποιο μέρος της πόλης σου θα ήθελες να μάθεις καλύτερα και εξερεύνησέ το. Θα εντυπωσιαστείς απ’ όσα θα ανακαλύψεις και θα έχεις περισσότερα μέρη να επιλέξεις με τους φίλους σου. 

7.Ξένες γλώσσες: Σίγουρα θα υπάρχει μια γλώσσα που πάντα σου άρεσε και ήθελες να μάθεις. Εάν δεν μπορείς να ξεκινήσεις μαθήματα με κάποιον δάσκαλο, γιατί να μην προσπαθήσεις να μάθεις μόνος/η σου; Υπάρχουν πολλές εφαρμογές για την εκμάθηση ξένων γλωσσών που μπορούν να σε βοηθήσουν. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να το πάρεις απόφαση!

Πηγή Εικόνας: Salom Gazetesi

8.Μουσικά όργανα: Εάν έχεις κάποιο μουσικό όργανο στο σπίτι, είναι ευκαιρία να το αξιοποιήσεις. Έχουν γίνει πολλές έρευνες σχετικά με τα οφέλη από την εκμάθηση μουσικής και έχει βρεθεί ότι εξασκεί την υπομονή και την πειθαρχία, ενεργοποιεί πολλές διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου, βελτιώνει την μνήμη και μειώνει τις πιθανότητες απώλειας της ακοής. 

9.Μαγειρική: Τι πιο ωραίο από το να αφιερώνεις χρόνο για να ετοιμάσεις το φαγητό σου και να ξέρεις τι ακριβώς περιέχει; Η μαγειρική εκτός από μια χρήσιμη ικανότητα είναι και ένας δημιουργικός τρόπος να περάσεις τον χρόνο σου. Μπορείς να ξεκινήσεις με τα πιο απλά πράγματα και ίσως αποδειχθείς ταλέντο! 

10.Εθελοντισμός: Ο εθελοντισμός είναι μια απόφαση που θα αλλάξει τόσο τη δική σου ζωή όσο και την ζωή κάποιου άλλου. Μπορείς να προσφέρεις τη βοήθειά σου σε οτιδήποτε: ανθρώπους, ζώα, φύση, και με οποιονδήποτε τρόπο. Μην αργείς! 

Οι παραπάνω συνήθειες είναι απλώς κάποιες προτάσεις με τις οποίες μπορείς να αντικαταστήσεις τον χρόνο σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και δεν είναι απαραίτητο να τις ακολουθήσεις εάν δεν σου ταιριάζουν. Προσπάθησε να βρεις πράγματα που απολαμβάνεις και σε εκφράζουν και θα δεις την ζωή σου να μεταμορφώνεται!


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 
  • This list of 50 low-cost hobbies will excite you, Lifehack, διαθέσιμο εδώ
  • How to meditate, Mindful, διαθέσιμο εδώ
  • 9 health benefits of music, North Shore, διαθέσιμο εδώ
  • 16 benefits of playing an instrument, Piano power, διαθέσιμο εδώ
  • 21 hobbies you can start at home -today, The Every Girl, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σπυριδούλα Βλάχα
Σπυριδούλα Βλάχα
Γεννήθηκε το 2001 και σπουδάζει στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αγαπά τα βιβλία, την μουσική και στον ελεύθερο χρόνο της παίζει κιθάρα. Έχει ιδιαίτερη αγάπη για τα ζώα και την φύση. Ονειρεύεται να ταξιδέψει σε όσες περισσότερες γωνιές του πλανήτη και να συμμετάσχει σε οργανισμούς προστασίας ζώων.