23.5 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΠαρατηρητήριο Αμερικανικής ΠολιτικήςΤι συμβαίνει με τη συμφόρηση εμπορικών πλοίων στην Καλιφόρνια; 

Τι συμβαίνει με τη συμφόρηση εμπορικών πλοίων στην Καλιφόρνια; 


Της Μαριάννας Κώστα,

Στις 28 Σεπτεμβρίου, το λιμάνι του Λος Άντζελες είχε περισσότερα από 19 πλοία εφοδιαστικής αλυσίδας-εμπορευματοκιβωτίων να αναμένουν να ελλιμενιστούν. Το μεγαλύτερο μετέφερε 16.022 εμπορευματοκιβώτια. Σχεδόν 12 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι προϊόντων επρόκειτο να παραμείνουν στάσιμοι στο Λος Άντζελες, όπου παρατηρείται η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δραστηριότητα στις Η.Π.Α.

Ο βασικότερος λόγος της συμφόρησης είναι πως οι λιμένες λειτουργούν με το 60%-70% της δυνατότητάς τους, ενώ τα πλοία που μεταφέρουν τα εμπορευματοκιβώτια είναι σε διπλάσιο και τριπλάσιο μεγέθος από τα αντίστοιχα πριν 10-15 ετών.

Σύμφωνα με την Wall Street Journal, και συγκεκριμένα από τον Uffe Ostergaard, ο οποίος είναι πρόεδρος για τη Βόρεια Αμερική στον ναυτιλιακό κολοσσό Hapag Lloyd, τα λιμάνια στη νότια Καλιφόρνια, δηλαδή του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, λόγω της μειωμένης απόδοσης των δυνατοτήτων τους που αριθμείται στο 60%-70%, έχουν σοβαρό μειονέκτημα να ανταποκριθούν έγκαιρα στην κινητικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Επιπλέον, ορισμένες ώρες την ημέρα, καθώς και τις Κυριακές, παραμένουν κλειστά, με αποτέλεσμα να διακόπτεται η ροή της φόρτωσης και εκφόρτωσης των containers.

Πηγή Εικόνας: The Guardian

Σύμφωνα με την Bloomberg News, ο Πρόεδρος Biden επιδιώκει να ασκήσει επιτακτικά μέτρα για τις καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Συμπληρώνει πως η λειτουργία των λιμένων θα είναι 24 ώρες την ημέρα και 7 μέρες την εβδομάδα για την αντιμετώπιση της συμφόρησης των εμπορευμάτων.

Επιπλέον, ανακοινώθηκε μια έκτακτη συνάντηση στον Λευκό Οίκο, όπου θα παρευρίσκονται στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών και αρμόδιοι που εργάζονται στους οργανισμούς λιμένων για να συζητήσουν από κοινού προτάσεις για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων διανομής προϊόντων που αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19.

Οι εταιρείες FedEx Corp., United Parcel Service Inc. και η Walmart Inc. δεσμεύονται ότι θα μεταφέρουν τα προϊόντα τους εντός της 24ωρης λειτουργίας, ενώ η Target Corp., η Samsung Electronics Co. και η Home Depot Inc λαμβάνουν μέτρα για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων στη διανομή.

Ο Λευκός Οίκος, σε συνεργασία με τις προαναφερθείσες εταιρείες, ανακοίνωσε πως συνολικά 3.500 εμπορευματοκιβώτια είναι απαραίτητο να κινούνται κάθε εβδομάδα μέχρι το τέλος του 2021. Μάλιστα, αναφέρεται αυτούσια πως: «Οι εταιρείες ανακοινώνουν ότι θα εργαστούν περισσότερες ώρες για να μεταφέρουν περισσότερο φορτίο από τις αποβάθρες των λιμένων, ώστε τα πλοία να μπορέσουν να εκλλιμενιστούν γρήγορα από την ακτή. Σε αντίθεση μετα κορυφαία λιμάνια παγκοσμίως, οι Η.Π.Α. δε συνειδητοποίησαν τη σημαντικότητα αξιοποίησης της βραδινής βάρδιας και των σαββατοκύριακων».

Πολλοί αναλυτές υποστηρίζουν την άποψη πως η καθυστερημένη ανταπόκριση της εφοδιαστικής αλυσίδας ενδέχεται να επιβαρύνει την οικονομική μεγέθυνση τους επόμενους μήνες. Αν και η κυβέρνηση Biden-Harris πραγματοποιεί ορισμένες τακτικές για να μειώσει το αρνητικό αντίκτυπο στην αλυσίδα εφοδιασμού, η ανταπόκρισή της είναι περιορισμένη, καθώς οι ιδιωτικοί φορείς έχουν το προβάδισμα να επέμβουν.

Μάλιστα, οι αλυσίδες της εφοδιαστικής αλυσίδας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για κάθε βιομηχανική δραστηριότητα στις Η.Π.Α., επηρεάζοντας τη μεταφορά προϊόντων από smartphones μέχρι τρόφιμα και οικιακές συσκευές. Επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την εγχώρια παραγωγική ικανότητα, καθώς και τη μεταβλητότητα των μέσων παραγωγής, αλλά και του ανθρωπίνου δυναμικού. Υποστηρίζεται, μάλιστα, πως αν η συμφόρηση διαρκέσει μέχρι το 2022, αυτό συνεπάγεται την επιβράδυνση των προσλήψεων και τη σμίκρυνση των κερδών.

Επί παραδείγματι, η Apple είναι πιθανό να μειώσει τους στόχους παραγωγής του iPhone 13 για το 2021, σύμφωνα με την αναφορά του Bloomberg News. Εν ολίγοις, η εκτίμηση του Διεθνές Νομισματικού Ταμείου είναι πως η οικονομική ανάκαμψη για τις Η.Π.Α. μειώθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες για το 2021, ενώ για το 2022 πρόβλεψε μια αύξηση μεταξύ του 4,9% σε 5,2%.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Πρωτόγνωρο «μποτιλιάρισμα» πλοίων στο λιμάνι του Λος Άντζελες-«Καθηλωμένα» 500.000 εμπορευματοκιβώτια, ΤΑ ΝΕΑ, Διαθέσιμο εδώ
  • Biden Seeks to Spearhead New Attack on Summply-Chain Details, Bloomberg, Διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαριάννα Κώστα
Μαριάννα Κώστα
Γεννήθηκε το 2000 και κατάγεται από την Πέρδικα Θεσπρωτίας. Σπουδάζει στο τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το επίκεντρο του ενδιαφέροντός της εστιάζει στις εξελίξεις της αγοράς εργασίας και σε διεθνή θέματα που επηρεάζουν τις κοινωνικοοικονομικές εξελίξεις μεταξύ των κρατών. Στον ελεύθερο χρόνο της αναζητά θέματα που αφορούν τις επενδύσεις στο πλαίσιο του εμπορίου και της ναυτιλίας. Γνωρίζει Αγγλικά και μαθαίνει Μανδαρινικά Κινέζικα. Μακροπρόθεσμα, φιλοδοξεί να κάνει μεταπτυχιακό στην Ναυτιλία.