11.1 C
Athens
Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου, 2021
ΑρχικήΟικονομίαCarro: Η startup που ασχολείται με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και έγινε «μονόκερος»

Carro: Η startup που ασχολείται με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και έγινε «μονόκερος»


Του Άρη Κατσίδη,

Η Carro αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες startups της Νοτιοανατολικής Ασίας, ασχολείται με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και έγινε πρόσφατα «μονόκερος» (1 δις δολάρια κεφαλαιοποίηση), ενώ γίνονται και πολλές συζητήσεις ώστε να εισαχθεί στο χρηματιστήριο. Επίσης, πολλές εταιρείες, όπως η Softbank, ενδιαφέρονται για αυτήν. Ένας εκ των ιδρυτών της, ο Άαρον Ταν, δήλωσε μεταξύ άλλων στο CNBC Make It ότι: «Το ερώτημα πρέπει να είναι, τώρα που πήγαμε στα 1 δισεκατομμύριο δολάρια στην κεφαλαιοποίηση, πώς θα πάμε στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια; Πώς πάμε στα 100 δισεκατομμύρια δολάρια;».

Η λέξη “Carro” είναι μια συντομία της φράσης “car hero”. Η εταιρεία αυτή, λοιπόν, έχει δημιουργήσει μια εφαρμογή για να απλοποιήσει την πώληση αυτοκινήτων χρησιμοποιώντας τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και θεωρείται εταιρεία «μονόκερος», αφού έχει ξεπεράσει το 1 δις στην κεφαλαιοποίησή της, μετά και από μια χρηματοδότηση ύψους 360 εκ. δολαρίων που πήρε τον φετινό Ιούνιο.

Ο ιδρυτής της Carro Aaron Tan. Πηγή εικόνας: kr-asia.com

Ο 36χρονος πια Άαρον Ταν αναφέρει ότι η ιδέα για αυτήν την εταιρεία του δημιουργήθηκε όταν ήταν 13 χρονών, αφού τότε, ως έφηβος στην Σιγκαπούρη, έβγαζε τα χρήματά τους με την κατασκευή των ιστοσελίδων, ενώ αργότερα εργάστηκε σε εταιρείες Venture Capital στις Η.Π.Α. Μετά από αυτές τις εμπειρίες, λοιπόν, ήθελε να συνδυάσει τις γνώσεις του με την «αγάπη» του, την εμπορία αυτοκινήτων, κάτι που είχε τη δυνατότητα να το κάνει γιατί, όπως επισημαίνει, είχε μάθει πώς λειτουργεί ο χώρος από συζητήσεις με ανθρώπους του Beepi, της Uber, του DriveShift και άλλων αντίστοιχων εταιρειών.

Παρότι η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στις Η.Π.Α. είχε μεγάλη ανάπτυξη, δεν θα μπορούσε να ειπωθεί το ίδιο και για την Νοτιοανατολική Ασία, αφού εκεί υπήρχαν πολλοί μεσάζοντες, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται οι αγοραστές και οι πωλητές να έχουν τις καλύτερες προσφορές. Το συγκεκριμένο ήταν κάτι που ήθελε να αλλάξει ο Ταν και για αυτό δούλεψε με παλιούς συμμαθητές του, ώστε να φτιάξουν έναν αλγόριθμο σχετικά με αυτό.

Η Carro προσπάθησε να προσφέρει οικονομικές λύσεις με προσιτές τιμές στους καταναλωτές, οι οποίοι όλο και περισσότερο προτιμούσαν τα μεταχειρισμένα μοντέλα που έβρισκαν στην εφαρμογή, αφού κάλυπταν τις ανάγκες τους με αυτά, ξοδεύοντας λιγότερα χρήματα. Η εταιρεία έκανε επέκταση και σε ξένες χώρες πέρα της Σιγκαπούρης, όπως η Ινδονησία, η Ταϊλάνδη, η Μαλαισία στα επόμενα χρόνια, ενώ πρόσθεσε στις υπηρεσίες της, πέρα από την πώληση αυτοκινήτων, και τη χορήγηση δανείων, ασφαλειών και μετανοσηλευτικής φροντίδας.

Πηγή εικόνας: Forbes

Από το 2019, η Carro που εμπνεύστηκε από τους γίγαντες των streaming services, όπως το Netflix και το Spotify, προσέφερε τη δυνατότητα το να νοικιάσει κάποιος το αυτοκίνητο για έναν μήνα ή τρίμηνο ή έναν χρόνο και να πληρώσει ένα ποσό, ενώ έχουν εξασφαλιστεί φόροι, η εγγύηση και η συντήρηση του αυτοκινήτου.

Η υγειονομική κρίση, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, άλλαξε τα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτων, αφού πολλοί άνθρωποι προτίμησαν να πάρουν δικό τους αυτοκίνητο για να αποφύγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Επίσης, η παγκόσμια έλλειψη σε μικροτσίπ έκανε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις πωλήσεις και αυξήσουν τις τιμές, οπότε πολλοί στράφηκαν στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Όλα αυτά έφεραν την άνοδο της Carro, η οποία εξετάζει τις μελλοντικές της επιλογές πολύ προσεκτικά και με σκοπό να καλύψει τις ανάγκες της κοινωνίας.


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Άρης Κατσίδης
Είναι φοιτητής του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις οικονομικές ειδήσεις, ενώ παρακολουθεί σταθερά το χρηματιστήριο. Ως χόμπι έχει τον αθλητισμό, την ιστορία, την γεωγραφία, αλλά και τα ταξίδια.