Του Θάνου Σουλελέ,

Στην εποχή μας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας. Όλοι έχουμε κάποια από τα ακόλουθα: Facebook, Instagram, Twitter , YouTube ή και πιο συχνά όλα αυτά μαζί.

Πόσοι όμως από εμάς έχουμε LinkedIn και πόσοι από όσους έχουμε το αξιοποιούμε πραγματικά;

Αρχικά, πρέπει να πούμε ότι το LinkedIn είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης με προσανατολισμό στην εργασία, που ιδρύθηκε το 2003 και σήμερα έχει 433 εκατομμύρια μέλη σε όλον τον κόσμο. Όλοι χτίζουν ένα προφίλ γύρω από την εργασία τους και αντί να ανεβάζουν φωτογραφίες από τις διακοπές τους ανεβάζουν έρευνες και άρθρα σχετικά με τον επιχειρηματικό τους κλάδο και οτιδήποτε άλλο, πάντα σχετικά όμως με το επάγγελμά τους, όπως επιμορφώσεις που πήραν, ομιλίες τους σε συνέδρια κλπ. Όπως καταλαβαίνετε, δεν είναι ένα μέρος που θα μπεις να χαζέψεις όταν δεν έχεις τι να κάνεις, θα μπεις όταν έχεις όρεξη να μάθεις και να διαβάσεις πράγματα σχετικά με το αντικείμενο της εργασίας σου, να συνομιλήσεις με ανθρώπους που είναι ήδη πετυχημένοι στον κλάδο, να βελτιώσεις το δικό σου προφίλ ή το βασικότερο να ψάξεις για μια δουλειά που σου ταιριάζει.

Οι εταιρείες από την άλλη κατά κύριο λόγο δεν δημιουργούν σελίδες στο LinkedIn για να διαφημίσουν το προϊόν τους, αλλά για να δουν και να προσελκύσουν υποψήφιους εργαζομένους στην εταιρεία τους. Φυσικά αυτό δεν συμβαίνει μόνο στο εξωτερικό, αλλά και στην Ελλάδα σε μεγάλο βαθμό. Οφείλω να ομολογήσω πως με ξάφνιασε ευχάριστα που οι ελληνικές εταιρείες αγκάλιασαν τόσο γρήγορα και αποτελεσματικά ένα τέτοιο εργαλείο. Πλέον, όποιος κάνει αναζήτηση στο LinkedIn μπορεί να βρει προσφορές εργασίας από γενικός διευθυντής έως απλός πωλητής σε αλυσίδα καταστημάτων σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου.Πώς να το αξιοποιήσεις

Αρχικά, κάνε το πρώτο βήμα και δημιούργησε έναν λογαριασμό και αφιέρωσε λίγο χρόνο στο να κάνεις ελκυστικό το προφίλ σου. Εδώ ισχύει «ο κανόνας του βιογραφικού», δεν βάζουμε ψέματα και υπερβολές διότι αν και σε εμάς φαίνονται ελκυστικά, ένα έμπειρο στέλεχος ανθρώπινου δυναμικού μπορεί να καταλάβει τέτοιες παρατυπίες και θα απορρίψει αμέσως την αίτησή μας.

Μετά, φτιάξτε έναν κύκλο επαφών, διαφορετικό από ότι στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσο περίεργο και αν σου φαίνεται οι φίλοι σου από το σχολείο δεν σου χρειάζονται εδώ, κάνε άτομα τα οποία ασχολούνται με τον κλάδο σου, ώστε να βλέπεις σεμινάρια, την επικαιρότητα του κλάδου σου, νέες τεχνολογίες ακόμα και ποια εταιρία αναζητά προσωπικό.

Μετά, ξεκίνα να ανεβάζεις και εσύ πράγματα που κάνεις, εθελοντισμό, συνέδρια και μέρος της δουλειάς σου, έτσι ώστε όποιος δει το προφίλ σου να διακρίνει αμέσως ένα άτομο με όρεξη για εργασία αλλά και γνώσεις.

Επιπροσθέτως, όταν βρεις άτομα με υψηλόβαθμες θέσεις που θα σε ενδιέφεραν, μελέτησε το βιογραφικό τους καλά, ώστε να σκεφτείς ασχολίες δικές τους που θα ταίριαζαν και σε εσένα άλλα πιθανώς να μην σου έχουν περάσει καν από το μυαλό έως τώρα.

Τέλος, όταν έχεις δημιουργήσει το «ιδανικό» προφίλ, θα έχεις μιλήσει ήδη με άλλους ανθρώπους του κλάδου και θα έχεις διαλέξει ξεκάθαρη πορεία, κάνε αναζήτηση για εργασία και θα βρεις πολλές αγγελίες που σου ταιριάζουν. Κάνε αίτηση σε πολλές (χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς), διότι ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος μιας και όλες οι θέσεις διεκδικούνται από άτομα ακόμα και από άλλη ήπειρο.

Οι κόποι σου θα ανταμειφθούν σύντομα

Ακόμα κι αν δεν σου στείλουν απάντηση από κάποια αγγελία, αν το προφίλ σου είναι ελκυστικό, τα άτομα του κλάδου θα θελήσουν από μόνα τους να επικοινωνήσουν μαζί σου για να σε εντάξουν στο δυναμικό τους.

Για να δείξουμε τη χρησιμότητα του LinkedIn, φτάνει να αναφέρουμε ότι η Microsoft ξόδεψε το ποσό των $26,2 δις για την πλήρη εξαγορά του. Ένα εξωφρενικό ποσό από μία επιχείρηση κολοσσό που ξέρει πού να επενδύει τα χρήματά της.

Άρα, πρόσεξε πού θα επενδύσεις εσύ τον χρόνο σου, αν είσαι μοντέλο πρέπει να ασχοληθείς με το Instagram. Αν όμως θες να μπεις στον κόσμο των επιχειρήσεων, πρέπει σύντομα να μπεις στον κόσμο του LinkedIn.


Θάνος Σουλελές

Ολοκληρώνει φέτος τις σπουδές του στο πανεπιστήμιο Πατρών στο τμήμα διοίκησης επιχειρήσεων. Ασχολείται με την διοίκηση ανθρώπινων πόρων κάνοντας την πρακτική του σε μία εταιρία και ενδιαφέρεται να συνεχίσει στον ίδιο κλάδο . Έχει μεγάλη αγάπη στον αθλητισμό αφού έχει ασχοληθεί από μικρός με πολλά αθλήματα είτε ομαδικά είτε ατομικά.