Της Αντιγόνης Ζαφειροπούλου,
Οι τουριστικές επιχειρήσεις αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας καθώς η Ελλάδα θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς για τουρίστες παγκοσμίως. Για τις τουριστικές επιχειρήσεις η προώθηση και η προβολή παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο ώστε να ξεχωρίσουν σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον και να προσελκύσουν επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η χρήση στρατηγικών μάρκετινγκ μπορεί να ενισχύσει την εικόνα και την ανταγωνιστικότητα μιας επιχείρησης προσφέροντας έτσι αξέχαστες εμπειρίες στους επισκέπτες.
Τι ακριβώς είναι το τουριστικό μάρκετινγκ;
Το τουριστικό μάρκετινγκ αποτελεί μια εξειδικευμένη μορφή μάρκετινγκ που επικεντρώνεται στην προώθηση του τουρισμού με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών σε συγκεκριμένους προορισμούς, υπηρεσίες και δραστηριότητες. Αποτελεί έναν κεντρικό παράγοντα επιτυχίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς και για τις εθνικές και τοπικές οικονομίες που βασίζονται στον τουρισμό. Ο σκοπός του τουριστικού μάρκετινγκ δεν είναι μόνο η αυξημένη προσέλκυση τουριστών αλλά και η δημιουργία θετικών εμπειριών για τους τουρίστες, η ενίσχυση της ικανοποίησής τους και η διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων. Επιπλέον, δίνει έμφαση στη διαφοροποίηση των προϊόντων και υπηρεσιών καθιστώντας τους προορισμούς ελκυστικούς σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Αποτελεσματικοί τρόποι διαφήμισης, προβολής και προώθησης υπηρεσιών των τουριστικών επιχειρήσεων:
- Google ads: Μέσα από την πλατφόρμα της Google οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να αναζητήσουν ξενοδοχεία και καταλύματα μέσω των διαφημιστικών αναδυόμενων παραθύρων που εμφανίζονται σε μία εφαρμογή.
- Google My Business & SEO
- Social Media: Μέσα από τα social media δημιουργούνται διαφημιστικές καμπάνιες οι οποίες ενημερώνουν τους καταναλωτές-τουρίστες για τις υπηρεσίες και τις παροχές μιας τουριστικές επιχείρησης.
- Storytelling μάρκετινγκ: Αφήγηση ιστοριών που συνδέουν τη μοναδικότητα της επιχείρησης με την εμπειρία του επισκέπτη.
- Email μάρκετινγκ: Χρησιμοποιεί δεδομένα πελατών για στοχευμένη διαφήμιση, αποστολή προσφορών και tips για δυνητικούς πελάτες.
- Τουριστικές εκθέσεις: Παρουσίαση της τουριστικής επιχείρησης σε διεθνείς εκθέσεις για αποτελεσματική διαφήμιση της εταιρείας.
Επιτυχημένες τουριστικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα (αναφορά σε ξενοδοχειακές μονάδες):
- Lindus Blu – Ρόδος
- Saint Antrea Seaside Resort – Νάουσα, Πάρος
- The Excelsior – Θεσσαλονίκη
- Elite Suites by Amanthus beach – Ρόδος
- Avithos Resort – Κεφαλονιά
- New Hotel – Αθήνα
- The Met Hotel – Θεσσαλονίκη
- TesoroBlu Hotel & Spa – Κεφαλονιά
- Mykonos Grand Hotel & Resort – Μύκονος
- Acthis Hotel – Χαλκιδική
Η επιτυχία στον τουριστικό τομέα εξαρτάται από την ικανότητα της επιχείρησης να προσαρμόζεται στις νέες τάσεις και να προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες που ξεχωρίζουν. Η στρατηγική προώθηση και προβολή συνδυασμένη με τη χρήση σύγχρονων εργαλείων μάρκετινγκ μπορεί να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα μιας τουριστικής επιχείρησης εδραιώνοντας τη θέση της στην αγορά. Με σωστή προσέγγιση κάθε επιχείρηση μπορεί να αξιοποιήσει την ομορφιά και τη μοναδικότητα της Ελλάδας για να προσελκύσει το ενδιαφέρον επισκεπτών από όλο τον κόσμο.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
- Disolt, Τουριστικό Μάρκετινγκ και επιχειρήσεις, διαθέσιμο εδώ
- Fortune Greece, Τα καλύτερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, διαθέσιμο εδώ