33.3 C
Athens
Κυριακή, 21 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΓνώμηΔράση στις Μεταφορές!

Δράση στις Μεταφορές!


Του Γιώργου Γιαννούλη,

Τα Μέσα Μεταφοράς, ειδικά στην Αθήνα, είναι ένα μεγάλο θέμα που (πρέπει να) απασχολεί τους αρμόδιους, καθώς χρησιμοποιούνται από πολύ κόσμο. Πλήθος συναντήσεων –με δεσμεύσεις αρμοδίων– έχουν γίνει τον τελευταίο καιρό, κάτι που αναμένουμε να μετουσιωθεί και σε έργα.

Ο στόλος είναι παλιός και σε πολλές περιπτώσεις δημιουργούνται προβλήματα, με πιο σημαντικό εκείνο του κλιματισμού, που ευτυχώς φαίνεται να γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστεί. Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε να πυκνώνουν τα λεωφορεία με κλιματισμό, ενδεχομένως και λόγω της εμφάνισης των πρώτων νέων ηλεκτρικών οχημάτων στους κεντρικούς οδικούς άξονες. Είναι κάτι που είχε πει πριν από λίγους μήνες ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, και βλέπουμε να υλοποιείται, αναβαθμίζοντας την εικόνα των Μέσων Μεταφοράς (έστω και σε ένα πρώτο στάδιο).

Αυτήν την εβδομάδα, μάθαμε για τη συνάντηση του νέου Υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Βασίλη Οικονόμου, με τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ). Ο κύριος Οικονόμου, με αρμοδιότητα στις Μεταφορές, εισήλθε πρόσφατα στο κυβερνητικό σχήμα και φαίνεται να θέλει να δράσει πάνω σε αυτό. «Νέος στόλος λεωφορείων, προσβασιμότητα, πλήρης κάλυψη της Αττικής, ποιοτικές και πράσινες αστικές συγκοινωνίες, έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς με ανταπόκριση, είναι οι βασικοί μας στόχοι για τον νέο “Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αττικής”», δήλωσε χαρακτηριστικά κατά τη σχετική συνάντηση.

Στόχος του Υπουργείου σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, είναι η πλήρης ανανέωση του στόλου των οχημάτων στις αστικές συγκοινωνίες, η εκπόνηση του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής (ΣΣΜΑ) και η εισαγωγή των ανέπαφων συναλλαγών (EMV) για τις μετακινήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) με τη χρήση τραπεζικών καρτών. Εάν, μάλιστα, αναλογιστεί κανείς ότι το τρέχον δίκτυο βασίζεται σε μελέτες του 2009, με τα δεδομένα που ίσχυαν τότε, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη όσο το δυνατόν πιο γρήγορης ανανέωσής του. Χρειάζεται ένα νέο σχέδιο στις μεταφορές, ώστε να προχωρήσει η εφαρμογή των έργων που έχουν προαναγγελθεί.

Πηγή εικόνας: ypodomes.com / Δικαιώματα χρήσης: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες από το ΑΠΕ, γίνεται έρευνα που θα δείξει την κατάσταση που υπάρχει στις Μεταφορές και αφορά 36.600 νοικοκυριά, 71.200 μετακινούμενους σε σταθμούς μετρό, τραμ, λεωφορείων, τρόλεϊ και τρένων, αλλά και σε λιμάνια και αεροδρόμια, όπως επίσης και οδηγούς ταξί και εταιρείες αστικών εμπορευματικών μεταφορών. Την ίδια ώρα, ολοκληρώνεται ο διεθνής διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για την παραχώρηση έργου σε 63 περιαστικές λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες θα εξυπηρετούνται με 211 νέα λεωφορεία, ενώ μέχρι το τέλος του 2025, στις αστικές συγκοινωνίες, ο στόλος αναμένεται να έχει ανανεωθεί πλήρως.

Ως προς το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών που έχει αρχίσει να εφαρμόζεται δοκιμαστικά από τον Απρίλιο στις γραμμές Express του ΔΑΑ (Χ93, Χ95, Χ96, Χ97), τα στοιχεία δείχνουν ότι οι επικυρώσεις με τον τρόπο αυτόν είναι σε ποσοστό περίπου το 5%. Μέχρι το τέλος του 2024, αναμένεται να επεκταθεί σε όλα τα Μέσα Μεταφοράς υπό τον ΟΑΣΑ.

Πάντως, ο κύριος Οικονόμου επισκέφθηκε και το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, την προηγούμενη εβδομάδα, συναντώντας οδηγούς και τεχνικούς των αστικών λεωφορείων. Είδε από κοντά την κατάσταση, συνομίλησε με εργαζομένους και τόνισε ότι στόχος είναι «τα συχνά δρομολόγια, με ασφάλεια, με καθαριότητα στα λεωφορεία και κλιματισμό». 140 ηλεκτρικά λεωφορεία μαζί με τα νέα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου ήδη κυκλοφορούν στην Αττική, ενώ ακολουθούν και τα 750 νέα ηλεκτρικά και υδρογόνου που θα βοηθήσουν, καθώς είναι η πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια. Ακόμα, σημαντική δέσμευση είναι ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2025, θα είναι προσβάσιμα στα ΑμεΑ όλα τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της Αθήνας.

Κλείνοντας, η αλήθεια είναι ότι παρατηρείται μια δράση από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Πολύ σωστές οι δεσμεύσεις. Αρκεί, βέβαια, να βγει το χρονοδιάγραμμα και όλα αυτά να τα δούμε στην πράξη. Η συγκοινωνία χρειάζεται, εν συνόλω, ανανέωση και η κατάσταση να αλλάξει προς όφελος της κοινωνίας, του απλού κόσμου.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Βασίλης Οικονόμου: Επίσκεψη του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών στον ΟΑΣΑ – Στόχος η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, parapolitika.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Για συχνά δρομολόγια, ασφάλεια και καθαριότητα στα λεωφορεία δεσμεύτηκε ο Βασίλης Οικονόμου, businessvoice.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Γιώργος Γιαννούλης, Β' Αρχισυντάκτης Πολιτικού
Γιώργος Γιαννούλης, Β' Αρχισυντάκτης Πολιτικού
Είναι τεταρτοετής φοιτητής στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Του αρέσουν οι προσομοιώσεις πολιτικών θεμάτων και έχει συμμετάσχει στη «Βουλή των Εφήβων» τον Ιούλιο του 2017 και στο «European Youth Event» τον Οκτώβριο του 2021. Επίσης, ήταν υποψήφιος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων το 2018. Μέσα στα ενδιαφέροντά του είναι ζητήματα πολιτικής, νομικής και κοινωνικής φύσεως, και ασχολείται παρακολουθώντας, διαβάζοντας και σχολιάζοντας.