17.6 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΓνώμηΤα κυβερνητικά σχέδια για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας

Τα κυβερνητικά σχέδια για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας


Της Γεωργίας Σκαμπελτζή,

Είναι κοινώς αποδεκτό το γεγονός ότι η χώρα μας πλήττεται διαρκώς από τα τροχαία οδικά ατυχήματα και δυστυχήματα με ολέθριες συνέπειες. Οι βασικές αιτίες πρόκλησής τους μπορούν να εντοπιστούν αφενός στην κακή κατάσταση των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, ιδιαίτερα στην επαρχία, και αφετέρου στην κακή οδηγική συμπεριφορά των πολιτών. Πρόκειται, δηλαδή, για καταστάσεις με τις οποίες ερχόμαστε αντιμέτωποι σε καθημερινή βάση, είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί.

Με βάση τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, τον Νοέμβριο του 2023 σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 3,5%, με τον αριθμό των τροχαίων να αγγίζει τα 945, ενώ στον απολογισμό μετράμε 45 νεκρούς, 52 βαριά τραυματίες και 1.044 ελαφρά τραυματίες. Μελετώντας κανείς αυτά τα στοιχεία, αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να ληφθούν και κυρίως να εφαρμοστούν μέτρα, προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία μας στους δρόμους.

Στο πλαίσιο αυτό, η Κυβέρνηση με την αρωγή των Υπουργείων που εμπλέκονται, πρόκειται να φέρει αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σε μια προσπάθεια περιορισμού των συμβάντων. Πιο συγκεκριμένα, έχοντας ως δεδομένο ότι πολλά περιστατικά σημειώνονται εντός των πόλεων, εξετάζεται η μείωση του ορίου ταχύτητας από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα και η αυστηροποίηση των ποινών, στις οποίες θα λαμβάνεται υπ’ όψιν η σοβαρότητα της παράβασης. Συγχρόνως, οι όποιες ποινές επιβάλλονται θα αφορούν τον οδηγό, χωρίς να έπεται κάποια διαδικασία για το όχημα, όπως η αφαίρεση των πινακίδων.

Πηγή εικόνας: athensmagazine.gr / Φωτογράφος και Δικαιώματα χρήσης: EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Μία ακόμα πληγή που ευελπιστεί να κλείσει το κυβερνών κόμμα είναι αυτή των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχηµάτων, καθώς παρότι υπάρχουν κριτήρια τα οποία οφείλουν να πληρούν τα οχήματα που βρίσκονται σε κυκλοφορία, δεν φαίνεται πάντα να τηρούνται, αν και περνούν με επιτυχία τις «εξετάσεις» τους. Όσον αφορά τον «φάκελο» της πληρωμής των παραβάσεων, σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, πέρα από το γεγονός ότι πρέπει να εξαλειφθεί η νοοτροπία της παρέμβασης τρίτων προκειμένου να διαγραφεί κάποια οφειλή, προβλέπεται η ανάρτηση των παραβάσεων στο διαδίκτυο. Με τον τρόπο αυτόν, εάν δεν τακτοποιηθεί, θα θεωρείται οφειλή προς το κράτος.

Τα παραπάνω μέτρα αποτελούν κάποια βήματα με τα οποία θα μπορούσε σε έναν βαθμό να περιοριστεί η πρόκληση των τροχαίων, όμως η Κυβέρνηση θα πρέπει να μεριμνήσει και για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών, οι οποίες, φυσικά, χρειάζεται να συντηρούνται και όχι να αφήνονται στην τύχη τους, όπως έχει συμβεί πολλές φορές, ενώ και η εντατικοποίηση των ελέγχων από την Τροχαία θα οδηγήσει στον περιορισμό των παραβάσεων.

Η προάσπιση της οδικής ασφάλειας οφείλει, αναντίρρητα, να βρίσκεται σε υψηλή θέση στην ατζέντα της Πολιτείας. Πρόκειται για ένα ζήτημα μείζονος σημασίας, η λύση του οποίου βρίσκεται στα χέρια όλων.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Σχέδιο με τομές για την οδική ασφάλεια – Τι εξετάζει η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει τον βαρύ “φόρο αίματος” της ασφάλτου, parapolitika.gr, διαθέσιμο εδώ

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Γεωργία Σκαμπελτζή, Διευθύντρια Έκδοσης
Γεωργία Σκαμπελτζή, Διευθύντρια Έκδοσης
Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1995. Απόφοιτη του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και κάτοχος του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Νεοελληνική Φιλολογία: Ερμηνεία, Κριτική και Κειμενικές Σπουδές του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Στον ελεύθερό της χρόνο ασχολείται με την ανάγνωση βιβλίων, με τη μουσική και τα παζλ.