31.3 C
Athens
Πέμπτη, 13 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΠαρατηρητήριο Αμερικανικής ΠολιτικήςΗ τακτική του Biden για μια δυναμική εκστρατεία

Η τακτική του Biden για μια δυναμική εκστρατεία


Του Κώστα Καρατζά, 

Καθώς στο στρατόπεδο των Ρεπουμπλικάνων υπάρχουν έντονες διεργασίες με αφορμή τη διεξαγωγή του πρώτου debate, μεταξύ των υποψηφίων για το προεδρικό χρίσμα και με τη συμμετοχή του πρώην προέδρου Trump να είναι εξαιρετικά αμφίβολη, το επιτελείο του Biden βρίσκεται σε ετοιμότητα για την εκκίνηση μιας τηλεοπτικής και ψηφιακής εκστρατείας αξίας 25 εκατομμυρίων δολαρίων που θα καλύψει όλο το φάσμα των ΜΜΕ. Στο πρώτο σποτ που δημοσιοποιήθηκε δίνεται έμφαση στην οικονομία και τονίζεται, ότι παρά τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι Η.Π.Α. με την πανδημία, συνεχίζουν να ηγούνται σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ και τα ποσοστά ανεργίας παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Μάλιστα οι Αμερικανοί πολίτες χαρακτηρίζονται, ως οι «ήρωες» που βοήθησαν τις Η.Π.Α. να ξαναχτιστούν πέρα από τα ιστορικά νομοσχέδια της κυβέρνησης Biden. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει, όταν τη στιγμή που ο αφηγητής του προεκλογικού μηνύματος αναφέρει ότι «υπάρχουν κάποιοι που λένε ότι η Αμερική αποτυγχάνει», εμφανίζεται η εικόνα του Trump, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να παρουσιαστεί ο πρώην Πρόεδρος ως μια Κασσάνδρα που διαψεύδεται ή ως ένας τοξικός πολιτικός που απλά δημαγωγεί χωρίς επιχειρήματα. Ουσιαστικά πρόκειται, για ξεκάθαρη αντιπαράθεση με τον Trump και αποτελεί μια προσπάθεια να πειστούν οι επιφυλακτικοί ψηφοφόροι, οι οποίοι όπως φαίνεται στις δημοσκοπήσεις θεωρούν πως η αμερικανική οικονομία βρίσκεται ακόμη σε στασιμότητα ή ότι χειροτερεύει.

Επιπλέον το 37% σύμφωνα με έρευνα εγκρίνει τους χειρισμούς του Biden στην οικονομία, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 30% στο ερώτημα σχετικά με την αντιμετώπιση του πληθωρισμού. Σκοπός αυτής της διαφημιστικής εκστρατείας είναι να επισημάνει τον θετικό αντίκτυπο, που είχαν κάποιοι από τους νόμους της κυβέρνησης Biden, όπως ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού, ο δικομματικός νόμος για έργα υποδομής, το αμερικανικό σχέδιο διάσωσης, καθώς και άλλες νομοθετικές πρωτοβουλίες, που οδήγησαν στην πρόοδο ιδιαίτερα μετά το τέλος της πανδημίας COVID-19, η οποία αρχικά δημιούργησε έλλειμα στην αμερικανική οικονομία. Για τον Michael Tyler, τον διευθυντή επικοινωνίας της εκστρατείας του Biden δεν έχει σημασία ποιος θα είναι ο νικητής του debate των Ρεπουμπλικάνων, αφού όλοι οι υποψήφιοι για το χρίσμα που χρησιμοποιούν το σύνθημα MAGA (Make America Great Again), έχουν επιλέξει μια στρατηγική ήττας, η οποία είναι ακραία και δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα των Αμερικανών πολιτών.

Πηγή εικόνας: News Observer. Φωτογράφος και δικαιώματα χρήσης: TRAVIS LONG

Είναι αξιοπρόσεκτο, ότι η καμπάνια του Αμερικανού Προέδρου που θα περιλαμβάνει αρκετές επικείμενες διαφημίσεις θα λειτουργήσει για 16 εβδομάδες και θα πραγματοποιηθεί στην Αριζόνα, τη Τζόρτζια, το Μίσιγκαν, τη Νεβάδα, τη Βόρεια Καρολίνα, την Πενσυλβάνια και το Ουισκόνσιν, δηλαδή σε πολιτείες ύψιστης σημασίας, τα λεγόμενα «swing states», τα οποία αποτελούν κλειδί στις εκλογές για την ανάδειξη του Προέδρου των Η.Π.Α.. Επιπρόσθετα, στην εκστρατεία θα συμπεριληφθούν διαφημίσεις σε ισπανόφωνα, αλλά και αφροαμερικανικά μέσα των παραπάνω πολιτειών με στόχο να προσεταιριστούν και οι συγκεκριμένοι ψηφοφόροι, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις είναι σε θέση να καθορίσουν τον νικητή των εκλογών. Για παράδειγμα, είναι βέβαιο πως αποτελεί προτεραιότητα για τους δημοκρατικούς η δεξαμενή ισπανόφωνων ψηφοφόρων στη Φλόριντα. Στο Μίσιγκαν, ο Biden το 2020 νίκησε με διαφορά περίπου 3% ή 154.000 ψήφων, ενώ στη Βόρεια Καρολίνα όπου δεν έχει νικήσει δημοκρατικός υποψήφιος για την προεδρία από το 2008, έχασε με ποσοστό μόλις 1,4%. Ο βασικός στόχος, όπως, προαναφέρθηκε είναι να προβληθεί η αντίθεση του προγράμματος Biden με την ατζέντα των Ρεπουμπλικάνων και κυρίως με τον εξτρεμισμό, τον οποίο έχει καταδικάσει και θεωρεί ως αποτύπωμα της περιόδου Trump, που δε μπορεί το ρεπουμπλικανικό κόμμα να αποτινάξει.

Η εθνική επιτροπή των Δημοκρατικών σε συνεργασία με το επιτελείο Biden θα δώσει συνέντευξη τύπου πριν το debate των Ρεπουμπλικάνων, ως προοίμιο αντιπαράθεσης στο κυρίως γεγονός της βραδιάς. Για τον καλύτερο επικοινωνιακό σχεδιασμό και την άμεση ανταπόκριση κατά τη διάρκεια της συζήτησης των Ρεπουμπλικάνων υποψηφίων έχει προβλεφθεί να στηθεί μια «αίθουσα πολέμου» στην Ουάσιγκτον. Επιπλέον, προγραμματίζονται εκδηλώσεις, όπως για παράδειγμα στο Μιλγουόκι, που θα απευθύνεται σε αφροαμερικανούς άντρες ή στο Waukesha σε ένα προάστιο, που θα στοχεύσει γυναίκες ψηφοφόρους και άλλες με σκοπό τη συσπείρωση ευρύτερων κοινωνικών ομάδων.

Είναι γεγονός, ότι οι Η.Π.Α. εισέρχονται σε μια δυναμική προώθηση της πολιτικής καμπάνιας του Biden, με την αγορά διαφήμισης να χρεώνεται ως η μεγαλύτερη συνολική αγορά για εκστρατεία επανεκλογής ποτέ μέχρι αυτή τη στιγμή.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • First on CNN: Biden wades into GOP primary with $25 million ad blitz, starting with economy focus, CNN, διαθέσιμο εδώ
  • Biden campaign invests $25 million in North Carolina and other battleground, News Observer, διαθέσιμο εδώ 
  • Biden campaign targets Michigan, other battleground states in $25M ad blitz, Detroit News, διαθέσιμο εδώ
  • Biden targets key swings states with $25 million ad buy ahead of GOP debate, Spectrum News, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κωνσταντίνος Καρατζάς
Κωνσταντίνος Καρατζάς
Απόφοιτος του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Ενδιαφέρεται για τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις στον κόσμο Αξιοποιεί τον ελεύθερό του χρόνο κάνοντας βόλτες με φίλους, ταξίδια και παρακολουθώντας κινηματογράφο.