23.3 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΜικρά ΚαθημερινάWorld of Warcraft: Ο κυρίαρχος των βιντεοπαιχνιδιών

World of Warcraft: Ο κυρίαρχος των βιντεοπαιχνιδιών


Του Ραφαήλ Παπαδόπουλου,

Το διαδικτυακό παιχνίδι που κυριάρχησε στην δεκαετία των 00s και θεωρείται από αρκετούς ο «βασιλιάς» του διαδικτυακού gaming είναι το World of Warcraft ή, εν συντομία, WoW. Ακόμη και σήμερα, μετά την κατακόρυφη πτώση της δημοτικότητάς του τα τελευταία χρόνια, διαθέτει πολλούς φανατικούς fans, ενώ με το πρόσφατο “expansion” του, το Dragonflight, στοχεύει να ανακτήσει τους παλιούς παίκτες του.

Πηγή Εικόνας: bbc.com / Δικαιώματα Χρήσης: BLIZZARD

Λίγα λόγια για το παιχνίδι

Το συνδρομητικό βιντεοπαιχνίδι κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2004 στις Η.Π.Α. και τον Φεβρουάριου του επόμενου έτους στην Ευρώπη. Ανήκει στην κατηγορία των MMORPG και βασίζεται στη Μεσαιωνική Φαντασία. Δημιουργός και Εκδότης του WoW είναι η Blizzard Entertainment και ανήκει, πλέον, στην πλατφόρμα της Microsoft Windows. Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε «αγκαλιάστηκε» από τον κόσμο και η δημοτικότητά του έφθασε το 2008 στους 12 εκατομμύρια συνδρομητές, κερδίζοντας μία θέση ανάμεσα στα Ρεκόρ Γκίνες ως «το πιο δημοφιλές MMORPG». Ήταν ο λόγος που παιχνίδια ίδιου τύπου κυκλοφόρησαν τα επόμενα έτη, αλλά με κανένα, μέχρι και σήμερα, να «εκθρονίζει» το συγκεκριμένο, σε συνολικό πληθυσμό που αγγίζει τους 126 εκατομμύρια. Σαφέστατα, δεν ήταν τυχαία η ραγδαία αύξηση της δημοτικότητάς του, καθώς πρόδρομοί του υπήρχαν ήδη από το 1994, με την τριλογία Warcraft.

Πώς λειτουργεί;

Ο κύριος σκοπός του παιχνιδιού περιστρέφεται γύρω από τη διαμάχη μεταξύ των δύο βασικών “factions”, της Alliance και της Horde. Όλα τα γεγονότα διαδραματίζονται στον άλλοτε μαγευτικό και άλλες φορές άγονο και απάνθρωπο κόσμο της Azeroth. Εκεί φαίνεται να ζούνε πολλές φυλές, μεταξύ ανθρώπων, ορκ, τρολ, ξωτικών κ.λπ. και εμείς οι παίκτες μπορούμε να παίξουμε ως αυτές, δημιουργώντας ο καθένας τον δικό του χαρακτήρα μέσα από μία σειρά χαρακτηριστικών και γνωρισμάτων. Στη μία πλευρά, οι συμμαχικές δυνάμεις της Alliance προσπαθούν να αποκαταστήσουν την τάξη και τη δικαιοσύνη στον κόσμο, ενώ, από την άλλη, οι παίκτες της Horde παλεύουν για την επιβίωση και εγκαθίδρυση ενός δυνατού συνασπισμού. Ο καθένας μπορεί να γίνει ήρωας και να πολεμήσει για τη συμμαχία του, όμως χρειάζεται για να αναβαθμιστεί ο χαρακτήρας που δημιουργεί να εκπληρώσει τις αποστολές που του δίνονται, τα λεγόμενα quests. Τα quests δίνονται από npcs και εάν καταφέρεις να τα φέρεις εις πέρας, κερδίζεις ορισμένες ανταμοιβές και εμπειρία, που σε ανεβάζει level. Επίσης, προσφέρεται η επιλογή κάποιος να παίζει την PvE ή PvP πλευρά του παιχνιδιού. Για να μπορούν οι παίκτες να «χωρέσουν» εντός του βιντεοπαιχνιδιού, το WoW διαθέτει δεκάδες διακομιστές.

Πηγή Εικόνας: shacknews.com και Δικαιώματα Χρήσης: Activision Blizzard

Οι «επεκτάσεις» του Warcraft

Ανά δύο έτη σχεδόν, το βιντεοπαιχνίδι ανανεώνει το περιεχόμενό του, διορθώνοντας ορισμένα bugs, ανανεώνοντας τα γραφικά και, κυρίως, εισάγοντας νέα expansions. Με την πρώτη επέκταση να κυκλοφορεί τρία χρόνια μετά την έκδοση του παιχνιδιού, αποδίδουν μία συνέχεια στην ιστορία του. Το διαμάντι-expansion του WoW θεωρείται από πολλούς ότι είναι το Wrath of the Lich King του 2008, λόγω της αύξησης του population και του αναβαθμισμένου lore. Οι περισσότεροι ενεργοί ή μη παίκτες του παιχνιδιού υποστηρίζουν ότι μετά το συγκεκριμένο “update” το παιχνίδι δεν κατάφερε να προσφέρει ικανοποιητικό περιεχόμενο ξανά και αυτό προκάλεσε την σταδιακή πτώση της δημοφιλίας του.

Εκτός από την εισαγωγή νέας ιστορίας ανά αναβάθμιση, συμβαίνουν και διαφοροποιήσεις στον χάρτη και εισαγωγές νέων dungeons, όπου κάποιος, με λίγα λόγια, μπορεί, σκοτώνοντας τα εχθρικά npcs, να αποκτήσει χρήματα ή καλύτερο, ορισμένες φορές, armor, όπως πανοπλίες ή όπλα μεγαλύτερου επιπέδου. Το πρόσφατο expansion του 2020, το Shadowlands, προκάλεσε μεγάλη αντιπαράθεση μεταξύ των παικτών και, εν μέρη, κατακραυγή απέναντι στην Blizzard για το όχι και τόσο καλό περιεχόμενο που δίνει. Πρόσφατα, ένα ακόμα σκάνδαλο προέκυψε, καθώς μετά από διαμάχη της Blizzard με την NetEase της Κίνας, τον περασμένο Νοέμβριο, αποφασίστηκε το κλείσιμο των διακομιστών στην Κίνα και στις 24 Ιανουαρίου ήταν η «τελευταία μέρα» πολλών Κινέζων παικτών στον κόσμο της Azeroth. Τέλος, το νεότερο expansion, το λεγόμενο Dragonflight, η κατά σειρά ένατη επέκταση, έχει γίνει διαθέσιμη προς αγορά και το ιδιαίτερα πρωτοπόρο gameplay ενθουσιάζει τους περισσότερους.

Το World of Warcraft για πολλούς δεν είναι ένα απλό παιχνίδι, αφού πολλοί το έχουν συνδέσει με νεανικές τους αναμνήσεις και εμπειρίες. Φέτος συμπληρώνει 19 χρόνια από την κυκλοφορία του και εξακολουθεί να κατέχει υψηλή θέση (δεύτερη) ανάμεσα στα πιο δημοφιλέστατα MMO βιντεοπαιχνίδια. Επιπρόσθετα, το WoW έχει κερδίσει Βραβεία ως το πιο Εθιστικό, το Καλύτερο Παιχνίδι Ρόλων και Η/Υ από τη VGX και Τεχνολογικό-Μηχανολογικό Βραβείο Έμμυ για εξαιρετικό επίτευγμα στις τεχνολογίες και τις εφαρμογές βιντεοπαιχνιδιών. Πλέον, στην Ευρώπη δεν διαθέτει τόσο μεγάλη απήχηση, με ορισμένα άτομα από το νεανικό κοινό μάλιστα να μην γνωρίζουν το βιντεοπαιχνίδι. Η πληθώρα των επιλογών εντός του παιχνιδιού και η ελευθερία των κινήσεων ενός open-map και role-play παιχνιδιού όπως αυτό ίσως το ανέδειξαν στο παρελθόν, αλλά πλέον φαντάζουν αρκετά συνηθισμένες. Συμπερασματικά, δεν μπορούμε παρά να θαυμάσουμε τι έχει επιτύχει το παιχνίδι αυτό και πόσο μεγάλο αντίκτυπο είχε στη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών διεθνώς.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • World of Warcraft, games-games.gr, διαθέσιμο εδώ
  • World of Warcraft, britannica.com, διαθέσιμο εδώ
  • Τέλος το World of Warcraft στην Κίνα – Απογοήτευση για εκατομμύρια παίκτες, kathimerini.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ραφαήλ Παπαδόπουλος
Ραφαήλ Παπαδόπουλος
Γεννήθηκε στην Κοζάνη το 2004 και μεγάλωσε στην Πτολεμαΐδα. Σπουδάζει στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών στο ΑΠΘ. Στον ελεύθερό του χρόνο του αρέσει, η ζωγραφική, τα ταξίδια, να ακούει μουσική, ενώ ο ίδιος ασχολείται με την κιθάρα και την δημιουργία βίντεο.