21.9 C
Athens
Σάββατο, 13 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΜικρά ΚαθημερινάKaptan Ismail Hakki: Το ναυάγιο που «πάγωσε» στον χρόνο

Kaptan Ismail Hakki: Το ναυάγιο που «πάγωσε» στον χρόνο


Της Μαριλένας Κουντούρη,

Στις 30 Ιανουαρίου του 1978, βυθίζεται το τουρκικό πλοίο Kaptan Ismail Hakki, στην περιοχή Αγία Μαρίνα, λίγο μετά το ακρωτήρι του Κάβο Μαλέα, ένα από τα πιο επικίνδυνα περάσματα που υπάρχουν παγκοσμίως. Όπως αναφέρει και το αρχαίο ρητό του Στράβωνος «Μαλέαν δε κάμψας, επιλάθου των οίκαδε», δηλαδή «αν περάσεις τον Μαλέα, να ξεχάσεις πως έχεις οικογένεια». Το πλοίο έκανε το τελευταίο του ταξίδι, μεταφέροντας 578 τόνους σιδηρομεταλλεύματος και ένα αυτοκίνητο, δίχως να προλάβει να φτάσει στον προορισμό του.

To Kaptan Ismail Hakki ήταν ένα εμπορικό πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε το 1969 στην Κωνσταντινούπολη. Είχε μήκος 30 μέτρα, βάρος 498 τόνους και χωρητικότητα που ανερχόταν στους 1032 τόνους. Αξίζει να αναφερθεί πως το συγκεκριμένο πλοίο υπήρξε ένα από τα πρώτα –αν όχι το πρώτο– το οποίο χρησιμοποιούσε πετρέλαιο, ανοίγοντας, έτσι, ένα νέο κεφάλαιο στην τουρκική ναυσιπλοΐα της εποχής.

Πηγή είκόνας: kostasladas.blogspot.com Φωτογράφος: Κώστας Λαδάς

Την ημέρα της βύθισης, ο καιρός που επικρατούσε στην περιοχή ήταν ιδιαίτερα άστατος. Η θάλασσα λυσσομανούσε και η ορατότητα εξαιτίας των κυμάτων ήταν περιορισμένη. Η μοίρα του πλοίου ήταν ήδη προδιαγεγραμμένη, μέχρι που ένας ντόπιος βοσκός, που βρισκόταν στην ακτή,  αντιλήφθηκε την κατάσταση και γρήγορα αποφάσισε να ανάψει φωτιά σε μία από τις ελάχιστες αμμώδεις παραλίες του κόλπου της Αγίας Μαρίνας, με σκοπό να οδηγήσει τους επιβαίνοντες προς τη στεριά. Πράγματι, οι επιβάτες οδηγήθηκαν με ασφάλεια στην ακτή χωρίς να υπάρξουν θύματα κι αυτό χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση του βοσκού. Μαρτυρίες λένε πως οι Τούρκοι εργαζόμενοι του πλοίου πλησίασαν στη στεριά με ιδιαίτερη επιφυλακτικότητα και φόβο, διότι, ας μην ξεχνάμε, ότι το γεγονός αυτό συνέβη σε μία περίοδο που οι ελληνοτουρκικές σχέσεις ήταν τεταμένες και γεμάτες εντάσεις.

Παρόλα αυτά, οι άνθρωποι της περιοχής απέδειξαν, για άλλη μια φορά, ότι η αλληλεγγύη και η ανθρωπιά δεν έχουν σύνορα και εθνικότητες. Μάλιστα, το γεγονός γνωστοποιήθηκε γρήγορα, με τους ντόπιους να βρίσκονται από την πρώτη στιγμή στο σημείο, δίνοντας νερό, φαγητό και ζεστά ρούχα στους ανθρώπους. Ως ένδειξη ευγνωμοσύνης, λοιπόν, οι επιβαίνοντες χάρισαν τη βάρκα του πλοίου, με την οποία κατάφεραν να σωθούν στον βοσκό, που ουσιαστικά εξασφάλισε τη ζωή τους και την επιστροφή τους στις οικογένειές τους.

Φωτογράφος: Τάσος Τσαλαβούτας, 2014. Πηγή Εικόνας: divelog.gr

Σήμερα, το ναυάγιο βρίσκεται ακόμα στο σημείο, με χαμηλότερο βάθος 12 μέτρα, κάτι που σημαίνει πως είναι εύκολα προσβάσιμο, ανά πάσα στιγμή. Συγκεκριμένα, βρίσκεται περίπου 100 μέτρα από την πιο κοντινή ακτή, προσελκύοντας πολλούς τουρίστες, αλλά και ντόπιους κάθε χρόνο. Αποτελεί ένα αξιοθέατο που αξίζει να επισκεφθεί κανείς, διότι έχει διατηρηθεί σε αρκετά καλή κατάσταση παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες που κυριαρχούν και, πραγματικά, το θέαμα που θα αντικρίσει κανείς κόβει την ανάσα!


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • ΝΑΥΑΓΙΟ KAPTAN ISMAIL HAKKI, schoolofdiving.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Ναυάγιο Kaptan Ismail Hakki, allovergreece.com, διαθέσιμο εδώ
  • Kaptan Ismail Hakki: Το απόκοσμο τουρκικό ναυάγιο γερμένο σε κατάλευκη άμμο, στην άκρη της Ελλάδας, lifo.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαριαλένα Κουντούρη, Β' Αρχισυντάκτρια Κοινωνικών Θεμάτων
Μαριαλένα Κουντούρη, Β' Αρχισυντάκτρια Κοινωνικών Θεμάτων
Κατάγεται από την Νεάπολη Λακωνίας. Είναι γεννημένη το 2003 και σήμερα φοιτά στο Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Τα ενδιαφέροντά της είναι η μουσική και σαφώς η ανάγνωση βιβλίων, η οποία αποτελεί τη βάση του αντικειμένου σπουδών της. Γνωρίζει Αγγλικά και Γαλλικά. Ακόμη, ασχολείται με τον αθλητισμό και απολαμβάνει ιδιαίτερα την ύπαιθρο και τους περιπάτους στη φύση.