15.7 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΣημαντικές επενδύσεις πολυεθνικών στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών-μπύρας

Σημαντικές επενδύσεις πολυεθνικών στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών-μπύρας


Του Θοδωρή Μπουλούμπαση,

Η πραγματοποίηση της πολυαναμενόμενης φετινής έκθεσης HoReCa, στα μέσα Φεβρουαρίου, έδωσε σημαντικές ειδήσεις, όσον αναφορά τις κινήσεις των μεγάλων παιχτών στην αγορά των αναψυκτικών-ζύθου. Με τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας, τον τουρισμό, να βρίσκεται σε πλήρη ανασύνταξη, έπειτα από τις δύσκολες καλοκαιρινές σεζόν της πανδημίας και τη γενικότερη επανάκαμψη της εστίασης, φαίνεται πως το επενδυτικό ενδιαφέρον, στον προαναφερόμενο κλάδο, έχει αναθερμανθεί.

Στις αρχές του προηγούμενου μήνα, η συμφωνία μεταξύ της PepsiCo και της ΕΨΑ τάραξε τα νερά του κλάδου αναψυκτικών. Συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε η μεταφορά του συνόλου παραγωγής και εμφιάλωσης των αναψυκτικών ΗΒΗ, που ανήκουν στην PepsiCo Hellas, στο ιδιόκτητο εργοστάσιο της ΕΨΑ, στην Αγριά Μαγνησίας. Αξίζει να αναφερθεί πως η συγκεκριμένη γραμμή παραγωγής μεταφέρεται, έπειτα από επτά χρόνια εμφιάλωσης των αναψυκτικών, στη Ρουμανία. Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΨΑ, η συμφωνία περιορίζεται στο κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας των αναψυκτικών, με τη διανομή των προϊόντων να αποτελεί ευθύνη της PepsiCo. Το επιπρόσθετο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα €350.000 και αφορά προσθήκες, που έχουν ως σκοπό τη βελτιστοποίηση των γραμμών παραγωγής με μηχανολογικό εξοπλισμό. Προβλέπεται, ακόμα, η μείωση του κόστους παραγωγής, γεγονός που οδήγησε στην ολοκλήρωση της συμφωνίας.

Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, το άνοιγμα της Ηπειρώτικης Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων (Βίκος) στην αγορά των αναψυκτικών. Συγκεκριμένα, στα τέλη του 2022, πραγματοποιήθηκε επένδυση ύψους €22 εκατ. σε νέα μονάδα παραγωγής, στο Καλπάκι Ιωαννίνων. Η νέα μονάδα περιλαμβάνει δύο διαφορετικές γραμμές παραγωγής με συσκευασίες από γυαλί, που προορίζονται για την αγορά HoReCa, και σε αλουμινένια κουτάκια (cans) για τη λιανική αγορά, αλλά και τις εξαγωγές της εταιρείας στο εξωτερικό. Η δυναμικότητα των νέων γραμμών έχει δυνατότητα να παράγει περί τις 20 χιλιάδες γυάλινες συσκευασίες και 42 χιλιάδες αλουμινένιες συσκευασίες. Το νέο εργοστάσιο περιλαμβάνει παρασκευαστήριο, αποθηκευτικούς χώρους και εμφιαλωτήριο, ενώ η συνολική επιφάνεια των εγκαταστάσεων της εταιρείας πλησιάζει τα 100.000 τετραγωνικά μέτρα. Ο κύκλος εργασιών της Βίκος, το 2021, έφτασε τα €91 εκατ., ενώ το περσινό έτος –λόγω και των ανατιμήσεων– υπήρξε αύξηση άνω του ορίου των €100 εκατ.

Πηγή εικόνας; businessnews.gr

Έντονο ενδιαφέρον και ανακατατάξεις παρουσιάζονται και στην αγορά της ζυθοποιίας. Στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa, η Coca Cola 3E ανακοίνωσε τη διερεύνηση του χαρτοφυλακίου της και στην αγορά του ζύθου μέσω της αποκλειστικής συμφωνίας, που προχώρησε με τον κολοσσό ΑΒ InBev, τη μεγαλύτερη ζυθοποιία παγκοσμίως. Πιο συγκεκριμένα, η συμφωνία αφορά τη διανομή, τις πωλήσεις και το trade marketing ορισμένων εκ των δημοφιλέστερων εμπορικών σημάτων της, όπως Stella Artois, Corona, Budweiser. Η κίνηση αυτή ακολουθείται από μία σειρά συμφωνιών της Coca Cola, που έχουν ως σκοπό την ενίσχυση του portfolio των κωδικών της εταιρείας στον καφέ (Costa Coffee, Vergnano) και στα ανθρακούχα αναψυκτικά (3 Saints), κατά €45 εκατ.

Στα τέλη Ιανουαρίου, ξεκίνησε η παραγωγή της μπύρας Carlsberg στο εργοστάσιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Σίνδο, μια εξέλιξη στρατηγικής σημασίας, όπως σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς του εγχώριου κλάδου. Στην παραγωγική μονάδα της Σίνδου δρομολογήθηκαν, τα τελευταία χρόνια, επενδύσεις συνολικού ύψους €26 εκατ. Πλέον, η αναβαθμισμένη μονάδα, εκτός από τις πωλήσεις της ελληνικής αγοράς, θα εξυπηρετεί και χώρες στις οποίες έχει παρουσία η πολυεθνική, αλλά δε διαθέτουν τοπική παραγωγή, όπως στη Μέση Ανατολή και σε χώρες της Αφρικής.

Συνοψίζοντας, στις κινήσεις που συντελούνται το τελευταίο χρονικό διάστημα στους συγκεκριμένους κλάδους παρατηρείται μία σειρά επενδύσεων και έντονου ανταγωνισμού. Το γεγονός αυτό είναι θετικό, καθώς οι επενδύσεις δημιουργούν αρκετές θέσεις εργασίας, μειώνοντας τις επιπτώσεις ενός διαχρονικού προβλήματος της ελληνικής οικονομίας, της ανεργίας.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Αναψυκτικά και σε κουτάκι από τη Βίκος, στόχος η αύξηση των εξαγωγών, businessdaily.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Τι σηματοδοτεί η παραγωγή της μπύρας Carlsberg στην Ελλάδα, insider.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Τριπλέτα deals στα αναψυκτικά – μη αλκοολούχα ποτά, moneyreview.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Θοδωρής Μπουλούμπασης
Θοδωρής Μπουλούμπασης
Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1997. Zει και εργάζεται στον Πύργο Ηλείας. Το 2015 εισήχθη στο Μαθηματικό Πατρών από το οποίο και αποφοίτησε το 2020. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής Εφαρμοσμένης Διαχείρισης Κινδύνων στο Τμήμα Οικονομικών του ΕΚΠΑ. Γνωρίζει άριστα Αγγλικά και μαθαίνει Ιταλικά. Τα κεντρικά του ενδιαφέροντα είναι η πολιτική και η οικονομία.