19.8 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμός"Vicky Christina Barcelona" (2008): Ό,τι συμβαίνει στη Βαρκελώνη, μένει στη Βαρκελώνη

“Vicky Christina Barcelona” (2008): Ό,τι συμβαίνει στη Βαρκελώνη, μένει στη Βαρκελώνη


Της Ευθυμίας Γκαμπέση,

Σε μία χώρα όπως η Ισπανία που δεν λείπουν η τέχνη, η μουσική, το καλό φαγητό και η διασκέδαση, έτσι δεν λείπει και ο καλοκαιρινός ρομαντικός έρωτας. Θύματά του είναι οι νεαρές Βίκυ και Κριστίνα, δύο νεαρές Αμερικανίδες που παραθερίζουν στη Βαρκελώνη έχοντας άπλετο χρόνο να δουν και να γνωρίσουν αξιοθέατα, πίνακες ζωγραφικής αλλά και τους ίδιους τους ζωγράφους!

Πρόκειται για μία ρομαντική κομεντί, έτους 2008, γραμμένη και σκηνοθετημένη από τον Γούντι Άλεν. Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι ο Χαβιέρ Μπαρντέμ, η Πενέλοπε Κρουζ, η Σκάρλετ Γιοχάνσον και η Ρεμπέκα Χαλ. Οι δύο νεαρές, λοιπόν, Βίκυ και Κριστίνα επισκέπτονται τη Βαρκελώνη, μένοντας στο σπίτι της Τζούντι, μιας μακρινής συγγενής της Βίκυ, και του συζύγου της Μαρκ. Μια μέρα, λοιπόν, καθώς οι δύο τουρίστριες χάζευαν πίνακες μιας έκθεσης ζωγραφικής, τους εγείρει το ενδιαφέρον ένας κύριος με κόκκινο πουκάμισο. Αργότερα, μαθαίνουν ότι πρόκειται για έναν γνωστό ζωγράφο της πόλης με ένα ιδιαίτερα ταραχώδες παρελθόν συνδεδεμένο με την ψυχικά ασταθή πρώην σύζυγό του, ενώ τους ενώνουν ακόμη έντονοι συναισθηματικοί δεσμοί.

Πηγή εικόνας: frasesdelapelicula.com

Έχοντας προσέξει και ο ίδιος τις νεαρές τουρίστριες, ο Χουάν Αντόνιο τις προσεγγίζει με μία πρόταση για ένα ειδυλλιακό σαββατοκύριακο στο Οβιέδο, μία μικρή γραφική πόλη έξω από τη Βαρκελώνη, για να δουν τα αξιοθέατα, να γευτούν τα παραδοσιακά πιάτα συνοδευόμενα από ένα καλό κρασί και ό,τι άλλο προκύψει… Είναι μία αρκετά τολμηρή και ριψοκίνδυνη πρόταση για τις δύο κοπέλες, πόσο μάλλον όταν αυτή η πρόταση γίνεται από έναν ελκυστικό, αλλά ταυτόχρονα παντελώς άγνωστο μποέμ ζωγράφο.

Σε αυτό το σημείο, πρέπει να γίνει μια αναφορά στον χαρακτήρα των δύο κοριτσιών, ώστε να τις γνωρίσουμε καλύτερα και να μαντέψουμε την αντίδρασή τους στην παραπάνω αινιγματική πρόταση. Παρά το γεγονός ότι η Κριστίνα και η Βίκυ αποτελούν δύο πολύ καλές φίλες, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι και δύο τελείως διαφορετικές προσωπικότητες. Η μελαχρινή Βίκυ είναι πρακτική, σταθερή στις σχέσεις της, ψάχνει τη σιγουριά και την ασφάλεια, είναι ορθολογική και παραδοσιακή με όνειρό της να παντρευτεί τον έμπιστο αρραβωνιαστικό της Νταγκ και να δημιουργήσουν μία όμορφη οικογένεια. Στον αντίποδα, η ξανθιά Κριστίνα λειτουργεί πιο πολύ με το συναίσθημα, είναι ένα ελεύθερο πνεύμα, με αυθορμητισμό, δηλώνει αντι-κομφορμίστρια, ενώ δεν έχει κατασταλάξει στο τί θέλει πραγματικά από τη ζωή ή την αγάπη, ισχυριζόμενη ότι ψάχνει το κάτι «διαφορετικό» από τον έρωτα. Με λίγα λόγια, η μία είναι το αντίθετο της άλλης, χωρίς να επιδιώκουν οποιαδήποτε ομοιότητα.

Πηγή εικόνας: pathe.nl

Όπως λογικά γίνεται αντιληπτό, η πρόταση του Χουάν Αντόνιο φαίνεται εξαιρετικά δελεαστική στην Κριστίνα, ενώ αφήνει παγερά αδιάφορη την Βίκυ. Παρόλα αυτά, επιβιβάζονται και οι δύο στο αεροπλάνο με προορισμό το Οβιέδο και εκεί ξεκινάει και η περιπέτειά τους, χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Νταγκ και τη μονοτονία. Κατά τη διάρκεια αυτού του γελοία ρομαντικού και ιδεαλιστικού ταξιδιού και μετά από αρκετά ποτήρια κρασιού με καλή μουσική, η Βίκυ καταλήγει να απατήσει τον αγαπημένο της με τον Χουάν Αντόνιο εκφράζοντάς του φανερά ότι είναι ερωτευμένη πια μαζί του.

Η επαφή, όμως, διακόπτεται και έτσι αρχίζει μία νέα παθιασμένη σχέση μεταξύ της Κριστίνα και του Χουάν Αντόνιο χωρίς η τελευταία να γνωρίζει τί έχει προηγηθεί. Η σχέση τους φαίνεται να κυλάει ομαλά με την Κριστίνα να έχει εγκατασταθεί στο σπίτι του ερωμένου, της ώσπου μία μέρα εμφανίζεται σχεδόν από το πουθενά η πρώην σύζυγος του Χουάν Αντόνιο, η ανισόρροπη αλλά έξυπνη και όμορφη ζωγράφος, Μαρία Ελένα. Λόγω της σοβαρής κατάστασης της, η Μαρία Ελένα –έχοντας προηγουμένως διαπράξει απόπειρα αυτοκτονίας– αναγκαστικά γίνεται συγκάτοικος του νεοσύστατου ζευγαριού. Ενώ στην αρχή προκαλούνται πολλές εντάσεις με τη μία γυναίκα να αποτελεί απειλή της άλλης, στο τέλος γίνεται το αναπάντεχο.

Οι τρεις τους καταλήγουν να ανήκουν σε μία πολυγαμική σχέση με έντονα συναισθήματα αγάπης και αλληλοσεβασμού. Ο Χουάν Αντόνιο εντυπωσιάζεται από τις μουσικές γνώσεις της Κριστίνα. Η Κριστίνα με τη σειρά της ανακαλύπτει και εξελίσσει το ταλέντο της στη φωτογραφία με τη βοήθεια της καλλιτεχνικής φύσης της Μαρία-Ελένα, με την τελευταία να αποτελεί τη «μούσα» των φωτογραφιών της. Η Κριστίνα έφερνε την ισορροπία στη σχέση του Χουάν Αντόνιο με την πρώην σύζυγό του, έμοιαζε να είναι αυτό το κάτι που έλειπε, ο συνδετικός κρίκος. Ενώ, πριν από αυτήν, η συζυγική τους σχέση αποτελείτο εξολοκλήρου από εντάσεις, καβγάδες, συγκρούσεις, μέχρι και βία.

Πηγή εικόνας: gracehickson.wordpress.com

Παρά τα έντονα συναισθήματα, τα απωθημένα και τις εντάσεις έρχεται το τέλος του καλοκαιριού και οι δύο κινηματογραφικές μας ηρωίδες γυρίζουν πίσω στις συμβατικές –ή και ασύμβατες–ζωές τους με τη Βίκυ να επανέρχεται στον εαυτό της και την Κριστίνα να εξακολουθεί να ψάχνει το διαφορετικό.

Είναι φανερό πως μιλάμε για μία ρομαντική και αισθησιακή ταινία στην οποία θίγεται το ζήτημα του έρωτα, της απιστίας, του απωθημένου, των πιο ελεύθερων και πολυγαμικών σχέσεων, των αδελφών ψύχων και του συμβιβασμού. Τέλος, όμορφες σε σέπια εικόνες από τη μαγευτική Βαρκελώνη καθώς και η γλυκιά μελωδία της κιθάρας ενώνουν όλα τα κομμάτια και δημιουργούν αυτό το όμορφο έργο.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Vicky Cristina Barcelona (2008), imdb.com, διαθέσιμο εδώ
  • VICKY CRISTINA BARCELONA (Trailer), youtube.com, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ευθυμία Γκαμπέση, Αρχισυντάκτρια Πολιτισμού
Ευθυμία Γκαμπέση, Αρχισυντάκτρια Πολιτισμού
Γεννήθηκε το 2003 στην Καστοριά, όπου και μεγάλωσε. Είναι φοιτήτρια του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και δηλώνει πως κατέχει την αγγλική και ισπανική γλώσσα, ενώ δεν σκοπεύει να παραμείνει σε αυτές. Είναι λάτρης της γυμναστικής, του χορού και των ταξιδιών, ενώ στον ελεύθερο της χρόνο, της αρέσει να διαβάζει λογοτεχνικά βιβλία και να ταξιδεύει. Τέλος, ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την αρθρογραφία, την τέχνη και την κοινωνία σε όλες της τις πτυχές.