18.1 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμός“Halloween Ends” (2022): Ένα άδοξο τέλος για ένα πολυτάραχο franchise

“Halloween Ends” (2022): Ένα άδοξο τέλος για ένα πολυτάραχο franchise


Του Ανδρέα Βλάχου,

Το Halloween Kills του 2021 ήταν το Infinity War του σύγχρονου franchise του Halloween — μια φιλόδοξη ταινία που διεύρυνε το εύρος της προκατόχου της, αλλά, τελικά, φαινόταν σαν μια ημιτελής ιστορία. Αλλά αντί να φέρνει τα πράγματα στο σπίτι με ένα αντίστοιχο του Endgame, το Halloween Ends παίζει περισσότερο σαν το Game of Thrones σεζόν 8: μια βιαστική είσοδος που παρακάμπτει την ανάπτυξη σημαντικών χαρακτήρων, αλλά ξεχνά τα σημεία πλοκής από τις δύο τελευταίες ταινίες και καταλήγει να προδίδει τι έκανε αυτή την επανεκκίνηση να αξίζει. Η τριλογία του David Gordon Green μοιάζει με οριστικό τέλος της σειράς Halloween με επικεφαλής την Jamie Lee Curtis, αλλά οι θαυμαστές μπορεί να παρακαλούν κάποιον να το μαχαιρώσει αντί να τελειώσει τη βασιλεία του τρόμου του Michael Myers με μια τόσο ξινή νότα.

Θυμάστε που ο Michael ήταν ένα παιδί που μαχαίρωσε την αδερφή του, σκότωσε μερικές μπέιμπι σίτερ, άφησε έναν επιζώντα που πέρασε δεκαετίες προετοιμάζοντας την επιστροφή του, μετά βρέθηκε παγιδευμένος στο φλεγόμενο σπίτι της, αλλά με κάποιο τρόπο επέζησε και δραπέτευσε για να δολοφονήσει την κόρη του επιζώντα; Ο Green και ο συν-σεναριογράφος Danny McBride, που συνεργάζονται αυτή τη φορά με τον Paul Brad Logan και τον Chris Bernier, υποθέτουν ότι δεν το κάνετε, καθώς το Halloween Ends ξεκινά με μια ολόκληρη σειρά αναδρομής που ανακεφαλαιώνει ολόκληρη την ιστορία μέχρι τώρα. Τα ζητήματα εμπιστοσύνης χειροτερεύουν μόνο από εκεί, καθώς η ταινία τρόμου θυμίζει συνεχώς στους θεατές όχι μόνο στιγμές της ιστορίας του Halloween, αλλά πράγματα που κυριολεκτικά συνέβησαν λίγα λεπτά πριν και σχέσεις χαρακτήρων που θα έπρεπε να είναι προφανείς μέχρι τώρα.

Πηγή Εικόνας: flix.gr

Ό,τι δεν επισημαίνεται ωμά, σαρώνεται κάτω από το χαλί. Ο Michael σκότωσε την Karen (Judy Greer); Μην ανησυχείτε για αυτό. Ολόκληρη η πόλη επιβάλλει τη δικαιοσύνη του όχλου εναντίον του Michael Myers στο τέλος του Halloween Kills και μετά χάνει. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι όλοι εξακολουθούν να είναι φοβισμένοι και παρανοϊκοί. Αντί για επίλυση, το Halloween Ends ξεκινά τέσσερα χρόνια μετά τα γεγονότα του Kills, με όλους να έχουν ξεχάσει τον Michael και τους Strodes κυρίως στο περιθώριο. Ο Green και οι κοόρτες του πλαισιώνουν ξανά τη δράση σε έναν άσχετο χαρακτήρα, τον Corey Cunningham (Rohan Campbell). Και όσο για το Shape, κρύβεται, μέχρι που ο Corey τροφοδοτεί τη δίψα του για αίμα.

Παρά το σύνολο αυτής της τριλογίας, που υποτίθεται ότι επικεντρώνεται στη Laurie Strode της Jamie Lee Curtis και το τραύμα της, το Halloween Ends δεν βουτά ποτέ βαθύτερα στη σημασία του τραύματος. Έχει πολλούς χαρακτήρες, συμπεριλαμβανομένης της εγγονής της Laurie, Allyson (Andi Matichak), για να ενοχοποιήσει τη Laurie στη σκέψη ότι κατά κάποιον τρόπο η επιστροφή του Michael ήταν δικό της λάθος, γιατί είχε εμμονή μαζί του. Η τονική αλλαγή συνορεύει με την ντροπή των θυμάτων και μια πλήρη προδοσία σε αυτό που υποτίθεται ότι ήταν ο πυρήνας αυτής της ταινίας.

Ευτυχώς, η Jamie Lee Curtis εξακολουθεί να λάμπει ως Laurie, που συναντάμε εδώ σε ένα διαφορετικό σημείο της ζωής της. Τέσσερα χρόνια μετά τη βάναυση συνάντησή της, το Halloween Ends βρίσκει τη Laurie να γράφει τα απομνημονεύματά της, να ψήνει πίτες για την Allyson και να φλερτάρει με τον αναπληρωτή Hawkins που υποδύεται ο Will Patton. Μετά από δύο συναισθηματικά βαριές ερμηνείες στις δύο προηγούμενες ταινίες, είναι πραγματικά απολαυστικό να βλέπεις την Curtis να λυγίζει τους κωμικούς της μύες για λίγο, παραδίδοντας μερικές πραγματικά αστείες στιγμές που θα πρέπει να ρίξουν λάδι στη φωτιά των πρόσφατων σχολίων της σχετικά με την επιθυμία να κάνει μία άλλη Freaky Friday.

Αν και το Halloween Ends φαίνεται να βιάζεται πολύ για να φτάσει στη γραμμή του τερματισμού, κινείται προς τη δράση που θα περίμενε κανείς από μια ταινία του Halloween. Αυτό συμβαίνει, επειδή το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου εκτέλεσης των 111 λεπτών αφιερώνεται στον Corey, ο οποίος γίνεται κοινωνικός παρίας μετά από ένα θανατηφόρο περιστατικό ένα βράδυ του Halloween και έχει παράξενη εμμονή με τον Michael Myers.

Πηγή Εικόνας: imagesvc.meredithcorp.io

Αν μη τι άλλο, η σειρά είναι φιλόδοξη. Το Halloween Kills επέκτεινε το εύρος σε ολόκληρη την πόλη και το Halloween Ends κάνει κάποιες τολμηρές επιλογές μέσα από την ιστορία του Corey, καθώς η ταινία διερευνά αν το κακό είναι κάτι που δημιουργείται από το περιβάλλον κάποιου ή κάτι που υπάρχει ήδη μέσα μας, ακλόνητο και απλώς περιμένει να απελευθερωθεί. Το Halloween Ends συνεχίζει το νήμα από το Kills που ρωτά αν ο Michael Myers είναι ένας ψυχικά άρρωστος 70 ετών ή το κακό ενσαρκωμένο, ένα υπερφυσικό ον που θεραπεύει τον εαυτό του μέσω της πράξης του φόνου και μπορεί σχεδόν να μεταδώσει την ουσία του σε άλλους.

Δυστυχώς, ο Green δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται να απαντήσει στα μεγάλα ερωτήματα. Ούτε μπορεί να βρει νέους τρόπους για να ζωντανέψει τον Michael Myers, εστιάζοντας στον Corey και χρησιμοποιώντας έναν πολύ διαφορετικό και πιο θυμωμένο τόνο, που ανήκει σε ένα σενάριο του Kevin Williamson (Scream), και όχι σε ένα Halloween. Απορρίπτει τα εκσυγχρονισμένα οπτικά και φωτογραφικά έργα του John Carpenter που έγιναν απαραίτητα για την πρώτη του συνέχεια στο Halloween για μια λιγότερο δημιουργική ή ενεργητική ταινία, όπου η κάμερα μόλις κινείται.

Πηγή Εικόνας: variety.com

Υπάρχει, φυσικά, μια πραγματική αντιπαράθεση μεταξύ της Laurie και του Michael, μια αντιπαράθεση που φτάνει πολύ αργά, μετά από μια ώρα παρακολούθησης του Corey. Υπάρχουν μερικές φρικτές δολοφονίες, αλλά οι περισσότερες από αυτές συμβαίνουν εκτός οθόνης ή υπονομεύονται σκόπιμα από τη σκηνοθεσία. Εκεί που το Halloween Kills ήταν ένα βάναυσο slasher που φαινόταν να μας τοποθετεί στη θέση του Shape, ο David Gordon Green κάνει ό,τι μπορεί για να ανατρέψει την πρωταρχική προέλευση της υπόθεσης. Υπάρχει σχεδόν μια αίσθηση ντροπής σε όλη την ταινία.

Το έπος του Halloween που ξεκίνησε από τους John Carpenter και Debra Hill το 1978 τελειώνει σε αυτήν την ταινία, αλλά το τέλος δεν μπορεί να δικαιολογήσει την ύπαρξη αυτής της συνέχειας της ιστορίας. Ακόμα κι αν το Halloween του 2018 ξεκίνησε να εξερευνήσει το τραύμα μέσω του τρόμου, δεν υπάρχει τίποτα στο Halloween Ends που να αποδίδει τον έλεγχο. Η τριλογία δεν αφορούσε τελικά το πώς το κακό μας κυριεύει και δημιουργεί όλεθρο μέσω της παράνοιας. Αυτή ήταν μια φιλόδοξη τριλογία που προσπάθησε να μεταφέρει το franchise του Halloween σε νέα μέρη, αλλά τελικά αποτυγχάνει, εισάγοντας τόσες πολλές ιδέες που εγκαταλείπει γρήγορα, ενώ ξεχνά το ένα πράγμα για το οποίο πάντα υποτίθεται ότι ήταν: τη Laurie Strode.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Το Halloween 2022 «ρίζωσε» στην Ελλάδα – Πότε είναι, athensvoice.gr, διαθέσιμο εδώ.
  • Halloween Ends, rogerebert.com, διαθέσιμο εδώ.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ανδρέας Βλάχος
Ανδρέας Βλάχος
Κατάγεται από την Κεφαλονιά. Είναι απόφοιτος Λυκείου και πλέον φοιτητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στη Σχολή Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών και πιο συγκεκριμένα στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσω Μαζικής Ενημέρωσης, στο τρίτο έτος. Σε καθημερινή βάση διαβάζει και ενημερώνεται για ό,τι αφορά τη βιομηχανία του κινηματογράφου. Ασχολείται με τον αθλητισμό και τις τέχνες και στον ελεύθερό του χρόνο του αρέσει να βλέπει ταινίες και σειρές, καθώς και να διαβάζει βιβλία.