30 C
Athens
Παρασκευή, 21 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΜατιές στην ΙστορίαΗ 22α Αυγούστου στην Ιστορία

Η 22α Αυγούστου στην Ιστορία


Της Αικατερίνας Φαΐλι,

Πηγή εικόνας: news247.gr

1864: Υπογράφεται η Συνθήκη της Γενεύης από δώδεκα χώρες. Οι Συμβάσεις της Γενεύης είναι μια σειρά διεθνών συνθηκών που ως σκοπό είχαν τη βελτίωση των συνθηκών και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του πολέμου σε στρατιώτες και πολίτες. Η πρώτη Σύμβαση ήταν απόρροια του κινήματος που είχε ξεκινήσει ο Ερυθρός Σταυρός για τη φροντίδα των τραυματιών του πολέμου, σε μια περίοδο κρίσης για την πολιτική και στρατιωτική ιστορία. Η Σύμβαση προέβλεπε την απαγόρευση κατάληψης και καταστροφής εγκαταστάσεων που προορίζονταν για τη φροντίδα αρρώστων στρατιωτών και τραυματιών, την αμερόληπτη περίθαλψη όλων των μαχητών, την προστασία των αμάχων και την αναγνώριση του συμβόλου του Ερυθρού Σταυρού ως μέσο αναγνώρισης προσώπων και εξοπλισμού που καλύπτονται από τη συμφωνία. Οι αποφάσεις αυτές υπογράφηκαν στις 22 Αυγούστου του 1864 από τις εξής χώρες: Βέλγιο, Γαλλία, Δανία, Ελβετία, Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Πορτογαλία και τις Βάδη, Βυρτεμβέργη, Έσση και Πρωσία που ανήκουν στη σημερινή Γερμανία. Τον Δεκέμβρη υπέγραψαν και η Νορβηγία με τη Σουηδία και μέσα σε τρία χρόνια επικυρώθηκε και σε άλλα κράτη. Την πρώτη Σύμβαση ακολούθησαν άλλες τρεις το 1906, το 1929 και το 1949.


Πηγή εικόνας: Lezebre.lu

1902: Ιδρύεται η αυτοκινητοβιομηχανία Cadillac. H Cadillac είναι μία από τις ηγέτιδες της αυτοκινητοβιομηχανίας πολυτελών αυτοκινήτων, με έδρα το Ντιτρόιτ των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Η ίδρυσή της πραγματοποιήθηκε από τον μηχανικό Henry Leland. Ο Henry Leland είχε συμβόλαιο με την Olds Motor Works για την παραγωγή κινητήρων, η οποία δεν προχώρησε λόγω της μεγάλης καθυστέρησης της παραγωγής τους. Η επιθυμία του Leland, όμως, να ασχοληθεί με την αυτοκινητοβιομηχανία εκπληρώθηκε έναν χρόνο αργότερα, το 1902, με την ίδρυση της Cadillac. Η προέλευση της ονομασίας προέρχεται από τον Antoine de la Mothe Cadillac, τον ιδρυτή του Ντιντρόιτ, διότι ο Henry Leland είχε ιδιαίτερο θαυμασμό προς το πρόσωπό του. Η πρώτη Cadillac ολοκληρώθηκε στις 17 Οκτωβρίου του 1902 και γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Έξι χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Cadillac έγινε πρωτοπόρος της ιδέας των εναλλάξιμων ανταλλακτικών στην αυτοκινητοβιομηχανία, θέτοντας τις βάσεις για τη σύγχρονη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων. Με το πέρασμα του χρόνου, η αυτοκινητοβιομηχανία κέρδιζε βραβεύσεις και επαίνους, αποτελώντας τη δημιουργό του πρώτου αυτοκινήτου που κέρδισε το διάσημο “Dewar Trophy” από το Royal Automobile Club της Αγγλίας.


Πηγή εικόνας: HuffPost Greece

2004: Εισβάλλουν στο Μουσείο του Όσλο και αφαιρούν δύο πίνακες του Μουνκ. Πιο συγκεκριμένα, δύο οπλισμένοι άντρες, με στρατιωτική εκπαίδευση, εισέβαλαν στο Μουσείο Μουνκ και, ακινητοποιώντας τους επισκέπτες, το προσωπικό και τους φύλακες, έκλεψαν δύο από τους πιο γνωστούς πίνακες του καλλιτέχνη. Επρόκειτο για τον πίνακα «Η Κραυγή», η οποία είχε αποτελέσει στόχο κλεφτών ξανά το 1994, και τον πίνακα «Μαντόνα». Ο πίνακας «Η Κραυγή», ο οποίος ανήκει στη σειρά των εξπρεσιονιστικών πινάκων του Νορβηγού ζωγράφου, απεικονίζει μια μορφή που αγωνιά και ο πίνακας «Μαντόνα» απεικονίζει μια γυμνή γυναικεία φιγούρα. Οι ληστές, αφού αφαίρεσαν τους πίνακες που ήταν τοποθετημένοι με σύρμα, διέφυγαν με τον τρίτο συνεργό τους, μέσω ενός κλεμμένου αυτοκινήτου. Σε τοποθεσία κοντά στο μουσείο βρέθηκε εγκαταλελειμμένο το μαύρο Αudi που χρησιμοποίησαν για τη διαφυγή τους και κάποια κομμάτια από το πλαίσιο των πινάκων. Ασκήθηκε πολύ μεγάλη κριτική στο μουσείο αναφορικά με τα περιορισμένα έως και ανύπαρκτα μέτρα ασφαλείας που διέθετε, καθώς οι πίνακες ήταν εκτεθειμένοι χωρίς την υποστήριξη συναγερμού. Ο εντοπισμός των δραστών αποτέλεσε δύσκολη υπόθεση, παρά την καταγραφή του γεγονότος, καθώς είχαν καλυμμένα τα πρόσωπά τους, αλλά η δημοτικότητα και η ανεκτίμητη αξία των συγκεκριμένων πινάκων καθιστούσε αδύνατη της πώλησή τους. Το 2006 οι πίνακες εντοπίστηκαν και επιστράφηκαν στο μουσείο, με τα μέτρα ασφαλείας να ενισχύονται και να αυστηροποιούνται.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Geneva Conventions | 1864–1977, Britannica, διαθέσιμο εδώ
  • History of Cadillac, plazacadillac.com, διαθέσιμο εδώ
  • Cadillac (1902-1903), TopCarNews, διαθέσιμο εδώ
  • Η ιστορία πίσω από τις δυο κλοπές του πίνακα «Κραυγή», του Έντβαρτ Μουνκ, lifo.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Ποια είναι η Μαντόνα του Έντβαρτ Μουνκ;, dromospoihshs.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κατερίνα Φαΐλι
Κατερίνα Φαΐλι
Γεννήθηκε το 2001 στην Μελβούρνη της Αυστραλίας, μεγάλωσε στην Κω και πλέον ζει στην Αθήνα όπου και σπουδάζει Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Ενδιαφέροντά της αποτελούν η μελέτη εγκληματολογικών, κοινωνικών και ιστορικών ζητημάτων, ενώ από τότε που θυμάται τον εαυτό της ασχολείται με τον χορό. Ιδανικά θα ήθελε να βρίσκεται μονίμως σε ένα αεροπλάνο ανακαλύπτοντας τον κόσμο.