14 C
Athens
Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΕυρώπηΣοβαρές αναταράξεις για την Ευρώπη στον τομέα των μεταφορών

Σοβαρές αναταράξεις για την Ευρώπη στον τομέα των μεταφορών


Της Σύλιας Δόσπρα,

Απελπιστικές είναι οι εικόνες που επικρατούν στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια την τελευταία εβδομάδα, με τους επιβάτες να βιώνουν μια πραγματική κόλαση για να καταφέρουν να ταξιδέψουν. Οι ατελείωτες ουρές στα check-in και στον έλεγχο, η συσσώρευση μεγάλου όγκου αποσκευών και φυσικά η συχνή και πολύωρη καθυστέρηση πτήσεων ή σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και η ακύρωση είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα πράγματα που θα αντικρίσει κανείς μπαίνοντας στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης. Ωστόσο, αγανακτισμένοι με την κατάσταση που επικρατεί δεν νιώθουν μόνο οι επιβάτες αλλά και οι υπάλληλοι των αεροδρομίων οι οποίοι εργάζονται υπό μια ολοένα και αυξανόμενη πίεση και σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Πώς είναι δυνατόν, θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς, να βλέπουμε τέτοιες εικόνες σε αεροδρόμια που αποτελούν κόμβους για την Ευρώπη, τα οποία, μάλιστα, στο παρελθόν έχουν κληθεί να εξυπηρετήσουν μεγαλύτερο όγκο επιβατών;

Η πανδημία του Covid-19 έβαλε και σε αυτή την περίπτωση το «χεράκι» της, αφού εν μέσω της έξαρσης της και λόγω των μέτρων που είχαν πάρει οι κυβερνήσεις για να την αντιμετωπίσουν, η κίνηση στα αεροδρόμια, όπως είναι λογικό, είχε μειωθεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό, με τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια να προχωρούν σε μεγάλες περικοπές προσωπικού για να εξισορροπήσουν την κατάσταση. Η ανάκαμψη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, ως φαίνεται, υποτιμήθηκε από πολλούς, με αποτέλεσμα να φτάνουμε στο σήμερα με σοβαρότατες ελλείψεις προσωπικού και με έναν τεράστιο όγκο επιβατών που περιμένει να εξυπηρετηθεί. Το παιχνίδι των ευθυνών έχει ήδη αρχίσει να παίζεται ,με τις αεροπορικές να υποστηρίζουν πως ήδη από τον Μάρτιο είχαν καταθέσει στα αεροδρόμια τα δρομολόγιά τους για τη θερινή περίοδο, δίνοντάς τους όλο το περιθώριο χρόνου να οργανωθούν και να βρουν επαρκές προσωπικό. Αντίστοιχα, η πλευρά των αεροδρομίων ισχυρίζεται πως απαιτούνται περίπου 16 εβδομάδες μέχρι να λάβουν άδεια ασφάλειας για τους εργαζόμενους, γεγονός το οποίο καθυστερεί σημαντικά την αύξηση του εργατικού δυναμικού και τη στελέχωση των αεροδρομίων.

Ατελείωτες ουρές στα αεροδρόμια. Πηγή εικόνας: naftemporiki.gr

Οι εργαζόμενοι, όπως ήταν αναμενόμενο, λόγω του υπερφορτωμένου όγκου εργασίας και των πολύ δύσκολων συνθηκών, έφτασαν στο ζενίθ τους, προχωρώντας σε απεργίες για να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Την περασμένη Δευτέρα, το αεροδρόμιο των Βρυξελλών αναγκάστηκε να ακυρώσει 232 πτήσεις λόγω της απεργίας του προσωπικού ελέγχου. Παρόμοιες απεργίες αναμένεται να διαδραματιστούν σε Άμστερνταμ, Παρίσι, Λονδίνο, Βαρσοβία, Βερολίνο και γενικότερα στα μεγαλύτερα αεροπορικά κανάλια της Ευρώπης. Οι εργαζόμενοι που παλεύουν να τα βγάλουν πέρα με τους θυμωμένους πελάτες, τις χαμηλές απολαβές και τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, ζητούν από τις εταιρείες αύξηση μισθών και σίγουρα προσλήψεις προσωπικού διαφορετικά απειλούν με παραίτηση.

Ταυτόχρονα, οι εταιρείες φαίνεται να δυσκολεύονται σημαντικά να καλύψουν τα χιλιάδες κενά που έχουν δημιουργηθεί, καθώς παλαιότεροι εργαζόμενοι που απολύθηκαν λόγω της πανδημίας έκαναν στροφή σε άλλες δουλειές και δεν έχουν καμία πρόθεση να επιστρέψουν. Αντίστοιχα, οι νεότεροι εργαζόμενοι που ξεκινούν να εργαστούν στα αεροδρόμια, μετά από λίγες μέρες αποχωρούν απογοητευμένοι, λόγω των χαμηλών μισθολογικών απολαβών σε σχέση με τον όγκο και την ευθύνη της δουλειάς. Πολλές εταιρείες προσφέρουν μπόνους στους ήδη εργαζομένους τους, ενώ προσφέρουν έξτρα χρήματα σε όποιον βρίσκει άτομα να εργαστούν. Αυτό, όμως, δεν φαίνεται να αρκεί στους εργαζομένους, οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας.

Πηγή εικόνας: Time Out

Το πρόβλημα, ωστόσο, δεν περιορίζεται στα αεροδρόμια. Ήδη σε πολλές χώρες οι απεργίες έχουν αρχίσει να επεκτείνονται και στις σιδηροδρομικές εταιρείες και στα μετρό, όπου οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν τις ίδιες δύσκολες συνθήκες. Προς το παρόν, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι και εταιρείες δεν φαίνεται να υποχωρούν στα αιτήματα των εργαζομένων τους και απλά αρκούνται στο να περιορίζουν τον αριθμό των πτήσεων και τον δρομολογίων στα οποία μπορούν να ανταπεξέλθουν επαρκώς. Επιβάτες και εργαζόμενοι απογοητευμένοι και εξαντλημένοι, αεροδρόμια και σιδηρόδρομοι ασφυκτικά γεμάτα, η πανδημία να καραδοκεί και εταιρείες και κυβερνήσεις να προσπαθούν να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα: αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί στην Ευρώπη, η οποία σίγουρα φαίνεται να περνά ακόμα μια κρίση στον τομέα των μεταφορών αυτή τη φορά.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 
  • Χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια: Απεργίες, ουρές και ακυρώσεις πτήσεων, naftemporiki.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Χάος στα αεροδρόμια της Ευρώπης: Εργαζόμενοι δεν γυρίζουν πίσω – Κενές θέσεις, lifo.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Ταξιδιωτικό χάος στην Ευρώπη: Απεργίες, καθυστερήσεις και έλλειψη προσωπικού, ieidiseis.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σύλια Δόσπρα
Σύλια Δόσπρα
Γεννήθηκε το 1998 στο Ηράκλειο Κρήτης και είναι τελειόφοιτη του Τμήματος Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου με κατεύθυνση τις Διεθνείς Σχέσεις. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά και Ισπανικά ενώ στο μέλλον θα ήθελε να ασχοληθεί με τη μετάφραση και τη διερμηνεία και τις διπλωματικές σπουδές. Ασχολείται με το βόλεϊ σε αγωνιστικό επίπεδο και αφιερώνει τον ελεύθερο της χρόνο στην ανάγνωση βιβλίων, στη δημιουργική γραφή και στις εθελοντικές δράσεις.