18.8 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμόςΘέατρο«Ο Κουρέας της Σεβίλλης» σε καλοκαιρινές παραστάσεις

«Ο Κουρέας της Σεβίλλης» σε καλοκαιρινές παραστάσεις


Της Μαρίας Κελεπούρη,

Μετά από μια επιτυχημένη σεζόν στο θέατρο Ακροπόλ, την οποία διαδέχθηκαν οι παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, ο θίασος του «Κουρέα της Σεβίλλης» ταξιδεύει για λίγες ακόμα καλοκαιρινές εμφανίσεις. Εκτός από την παρουσία του στην Κύπρο από τις 6 ως τις 10 Ιουλίου στη Λεμεσό, στη Λευκωσία και στη Λάρνακα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δήμου Λάρνακας 2022, το έργο του Μπομαρσέ, υπό τη σκηνοθεσία της Σοφίας Σπυράτου, θα παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Ολύμπου στις 17 Αυγούστου, καθώς και στο θέατρο Γης στη Θεσσαλονίκη στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου, υπό τη σκέπη του Φεστιβάλ Δάσους 2022.

Το θεατρικό έργο που συνέγραψε ο Καρόν ντε Μπομαρσέ, επηρεασμένος από τα κηρύγματα του Διαφωτισμού και των εκπροσώπων του, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1816 στη Ρώμη, ενώ στη συνέχεια αναφέρονται παραστάσεις στο θέατρο Σαν Τζάκομο στην Κέρκυρα, στην Αθήνα, αλλά και στη Σύρο. Η αρχική θεατρική μορφή του έργου μετουσιώθηκε σε όπερα από τον Αντόνιο Τζοακίνο Ροσσίνι, ο οποίος τα προηγούμενα χρόνια είχε ήδη συνθέσει και παρουσιάσει γνωστά πλέον έργα σήμερα, όπως ο «Οθέλλος» ή η «Ιταλίδα στο Αλγέρι». Στην Ελλάδα, η όπερα παρουσιάστηκε από την Εθνική Λυρική Σκηνή για πρώτη φορά το 1942.

Πηγή Εικόνας: vipnews.gr

Το έργο, χωρισμένο σε δύο πράξεις, αφηγείται την ιστορία του κόμη Αλμαβίβα και της αγαπημένης του Ροζίνα. Ο νεαρός κόμης, στην προσπάθειά του να κερδίσει τη Ροζίνα από το καθεστώς περιορισμού που της είχε επιβάλλει ο κηδεμόνας της, Ντον Μπάρτολο, προκειμένου να τη νυμφευτεί, ζητά βοήθεια από τον τυχοδιώκτη, αλλά ευφυή κουρέα Φίγκαρο. Έτσι, οι δυο τους καταστρώνουν ένα σχέδιο, με σκοπό να απαλλάξουν την κοπέλα από το προσχεδιασμένο μέλλον της και να την οδηγήσουν στην αγκαλιά του αγαπημένου της. Οι ευφάνταστες σκέψεις του Φίγκαρο παίρνουν μορφή και τους μπλέκουν σε παρεξηγήσεις, αστεία περιστατικά, αλλά και στιγμές δράσης. Φυσικά, ο Ντον Μπάρτολο έχει ενημερωθεί για την έλευση του κόμη Αλμαβίβα στην πόλη και έχει στήσει μια συνωμοσία που αποβλέπει στη συκοφαντία του νεαρού. Το καλό αντιμάχεται παρορμητικά το κακό, όμως, τελικά, η εξέλιξη ήταν προδιαγεγραμμένη από το πεπρωμένο.

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στον ρόλο του Φίγκαρο αποδεικνύει για άλλη μία φορά το ταλέντο του, ερμηνεύοντας μια εκδοχή της γνωστής άριας του Ροσσίνι και προκαλώντας γέλιο μέσω της θεατρικής πρόζας. Ο ονειροπόλος Φίγκαρο, διάδοχος του Δον Κιχώτη, θα μπορούσε να είναι άνετα φίλος του μυθιστορηματικού ήρωα, με το χιούμορ, τα όνειρα και την αίσθηση πως μπορούν να καταφέρουν τα πάντα να είναι λίγα από τα στοιχεία που τους ενώνουν.

Συμπρωταγωνιστής του, ο Φάνης Μουρατίδης, ερμηνεύοντας τον ρόλο του Ντον Μπάρτολο, ενός γέρου άντρα που η μοναξιά τον έχει κάνει στριφνό, με αποτέλεσμα να θεωρεί πως με την επιβολή θα καταφέρει να κάνει τη νεαρή κοπέλα να τον αγαπήσει. Παρόλες τις παραξενιές του θεατρικού χαρακτήρα, ο Φάνης Μουρατίδης κατορθώνει με την προσωπική υποκριτική εκδοχή που προσδίδει στον ρόλο, να τον κάνει σίγουρα αστείο, αν όχι και συμπαθή. Διότι στο τέλος, ο θεατής μαθαίνει το παρελθόν του ιδιόρρυθμου γέρου, ως αφετηρία για να δικαιολογήσει τις πράξεις του, ενώ ο ήρωας κατανοεί πως η αγάπη δεν επιδέχεται προσταγές.

Ο Φάνης Μουρατίδης στον ρόλο του Ντον Μπάρτολο και η Νίκη Βακάλη στον ρόλο της Ροζίνα. Πηγή Εικόνας: culturenow.gr/Φωτογραφία: Μαριλένα Αναστασιάδου

Ο Ρένος Ρώτας ως κόμης διεκδικεί τη Ροζίνα –Νίκη Βακάλη– ακολουθώντας πιστά το σχέδιο του Φίγκαρο αλλά και την επιθυμία της καρδιάς του. Παρά τις παρανοήσεις που δημιουργούνται ανάμεσά τους, στο τέλος η αμοιβαία εμπιστοσύνη νικά τις προσπάθειες συκοφαντίας. Στο έργο, ακόμα, συμμετέχουν σε δευτερεύοντες ρόλους οι Γιώργος Συμεωνίδης, Μάριος Πετκίδης, Γιάννης Ζαραγκάλης, ενώ την παράσταση πλαισιώνει μια εξαιρετική ομάδα χορού, που μαζί με τους ηθοποιούς προσφέρουν μουσικοχορευτικό θέαμα.

Με την ετοιμότητα των μουσικών που παίζουν ζωντανά συνοδεύοντας τους ερμηνευτές, με τα εντυπωσιακά, και ταυτόχρονα ευέλικτα σκηνικά και τα κοστούμια του Μανόλη Παντελιδάκη, ο θίασος φέρει κάτι από τη μαγεία του παραμυθιού και από τα μπουλούκια που περιόδευαν στην ύπαιθρο, ακριβώς επειδή το έργο προέρχεται από μια τέτοιου είδους εποχή και κουβαλά αναπόφευκτα τα χαρακτηριστικά της, κι έτσι το αποτέλεσμα –δημιούργημα όλων των συντελεστών– καταφέρνει να προσφέρει ένα συναρπαστικό θέαμα για μικρούς και μεγάλους.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • «Ο ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΛΗΣ», ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ-ΦΑΝΗΣ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ, shop.tickethour.com, διαθέσιμο εδώ.
  • «Ο Κουρέας της Σεβίλλης» του Μπομαρσέ στο Θέατρο Γης, thessalonkiguide.gr, διαθέσιμο εδώ.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρία Κελεπούρη
Μαρία Κελεπούρη
Γεννήθηκε το 1999 στην Ιτέα Καρδίτσας, όπου και μεγάλωσε. Είναι τελειόφοιτη του τμήματος Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, με κατεύθυνση Νεοελληνικών και Μεσαιωνικών σπουδών. Έχει συμμετάσχει σε διαγωνισμό διηγήματος, καταλαμβάνοντας την δεύτερη θέση, ενώ έχει παρακολουθήσει ένα σεμινάριο σχετικά με την ΔΕΠΥ. Είναι μέλος σε σύλλογο παραδοσιακών χορών, ενώ παράλληλα στα ενδιαφέροντά της συμπεριλαμβάνονται η ανάγνωση βιβλίων, η συγγραφή λογοτεχνικών κειμένων και η αρθρογραφία.