34.1 C
Athens
Τετάρτη, 6 Ιουλίου, 2022
ΑρχικήΠολιτισμός“Everything Everywhere All at Once” (2022): Έχει «τα πάντα όλα» στην κυριολεξία

“Everything Everywhere All at Once” (2022): Έχει «τα πάντα όλα» στην κυριολεξία


Της Νεφέλης Τσιλοπούλου,

Τον Μάρτιο που μας πέρασε, παραδόθηκε στο κοινό μία από τις πιο ολοκληρωμένες δουλειές του κινηματογράφου για τη χρονιά που διανύουμε. Το Everything Everywhere All at Once, σε ελληνική απόδοση «Τα πάντα όλα», είναι ακριβώς ό,τι λέει ο τίτλος. Τα πάντα, παντού, σε μία στιγμή. Πρόκειται για μια absurdist (κυριολεκτική σημασία: παραλογιστική) κομεντί-δράμα ταινία, σε σκηνοθεσία και σενάριο Daniel Scheinert and Daniel Kwan. Η ταινία χωρίζεται σε τρία μέρη, αντίστοιχα με το όνομα του τίτλου της.

Everything

Πηγή Εικόνας: theverge.com

Το σενάριο επικεντρώνεται γύρω από τη ζωή μιας οικογένειας μεταναστών από την Κίνα, που ζει στην Αμερική και είναι ιδιοκτήτες μιας επιχείρησης laundromat. Η πρωταγωνίστριά μας, Evelyn Wang (Michelle Yeoh), έχει να αντιμετωπίσει «τα πάντα». Την εφορία, που κυνηγάει την επιχείρησή της, την αίτηση διαζυγίου του άντρα της, τα γενέθλια του ιδιότροπου πατέρα της, αλλά και την κόρη της που θέλει να αποδεχτεί τη σχέση που έχει με την Becky. Η δράση ξεκινάει όταν, πηγαίνοντας στην εφορία, ο άντρας της, Waymond (Ke Huy Quan), αλλάζει προσωπικότητα και γίνεται ο Alpha Waymond, που ζει σε ένα άλλο σύμπαν, το Alphaverse. Της εξηγεί ότι κάθε επιλογή που κάνει δημιουργεί και ένα άλλο σύμπαν, δημιουργώντας, έτσι, στην πραγματικότητα ένα Multiverse (συστήνεται σίγουρα για φανατικούς της Marvel). Επομένως, σε αυτήν τη ζωή υπάρχουν, παράλληλα, πολλές Evelyn με διαφορετική πορεία η καθεμία. Τραγουδίστρια, σταρ του σινεμά, επαγγελματίας στο kung fu και άλλα.

Ο λόγος που ο Alpha βρίσκει την Evelyn, είναι γιατί το multiverse βρίσκεται αντιμέτωπο με μια μεγάλη απειλή που είναι ικανή να καταστρέψει τα πάντα. Το μεγάλο όπλο της είναι μία τεχνολογία που επιτρέπει στους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση στις ικανότητες και τα ταλέντα που διαθέτουν στις άλλες πραγματικότητες. Ουσιαστικά, αξιοποιεί όλα τα δυνάμει ταλέντα και τις ικανότητες που έχει καλλιεργήσει στις άλλες ζωές της.

Everywhere

Πηγή Εικόνας: nytimes.com

Το δεύτερο μέρος της ταινίας επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση της απειλής που φέρει το όνομα Jobu Tupaki, η οποία δεν είναι άλλη από την κόρη της (Stephanie Ann Hsu). Η περιπέτεια της Evelyn τη φέρνει αντιμέτωπη με όλες τις πραγματικότητες, τις εκδοχές της, αλλά και τις αποφάσεις που έχει πάρει. Το κοινό σημείο σε κάθε διαφορετική πορεία της ζωής της είναι πως δεν υπάρχει το ιδανικό, πως πληγώνεται, κάνει λάθη, αλλά προσπαθεί, βιώνει συναισθήματα και επιδιώκει να συνυπάρξει με τους ανθρώπους. Μία από τις πιο ιδιαίτερες σκηνές της ταινίας είναι όταν σε μια εκδοχή της, αναβιώνει ως πέτρα μαζί με την κόρη της, οι οποίες βρίσκονται σε ένα βουνό ενώπιον θέας.

All at once

Πηγή Εικόνας: gr.ign.com

Στο τρίτο και τελευταίο μέρος, το σενάριο φαίνεται να έχει πάρει καλή τροπή καθώς όλα αυτά (everything) που τη δοκίμαζαν στην αρχή της ταινίας φαίνεται πλέον να έχουν μπει σε μια σειρά, αλλά και σε μια καλύτερη συνθήκη από πριν.

Το Everything Everywhere All at Once είναι μια εξαιρετική και πρωτότυπη δουλειά για τη φετινή χρονιά. Με διάρκεια δύο ώρες καταφέρνει όχι μόνο να μην κουράσει, αλλά και να κρατήσει το ενδιαφέρον του θεατή σταθερό. Η σεναριακή ιδέα αποτελεί μια φρέσκια οπτική και καταφέρνει να ξεχωρίσει, καθώς είναι μια ταινία που δεν μοιάζει με καμία άλλη. Η σκηνοθετική απόδοση απογειώνει το αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με τα καλοδουλεμένα εφέ και τις εύστοχες μουσικές προσθήκες. Ακόμη και οι στιλιστικές επιλογές αποτελούν μια δήλωση, αλλά και μια πολύ έξυπνη προσθήκη στο γενικό σύνολο.

Το στοίχημα, όμως, που κερδίζει η ταινία είναι η χρυσή τομή που επιτυγχάνει ανάμεσα στο χιούμορ και το συγκινησιακό στοιχείο. Οι στιγμές γέλιου κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης είναι αναμφισβήτητα πολλές και αιφνιδιαστικές. Όμως, παρά τον φαντασιακό της χαρακτήρα, αποκτά ρεαλιστικά στοιχεία μέσα από τις ανθρώπινες σχέσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Η ταινία αξίζει τα εύσημα, γιατί με έναν ιδιοφυή τρόπο οι δημιουργοί της μάς βάζουν αντιμέτωπους με όλα μας τα υπαρξιακά ζητήματα. Με την ανασφάλεια των επιλογών μας, τον φόβο της αποτυχίας, την αμφισβήτηση. Τι θα γινόταν, αν είχαμε επιλέξει κάτι άλλο ή βρισκόμασταν κάπου αλλού; Ακόμη, όμως, και με την ανάγκη να τα εξερευνήσουμε όλα, all at once.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Τα πάντα όλα (2022), imdb.com, διαθέσιμο εδώ.
  • Everything Everywhere all at once, a24films.com, διαθέσιμο εδώ.

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Νεφέλη Τσιλοπούλου
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, όπου και συνεχίζει τις σπουδές της στη Φιλοσοφική Σχολή στο Tμήμα της Αρχαιολογίας. Η αγάπη της για τον πολιτισμό και τις τέχνες ήταν πάντα κινητήριος δύναμη για τη συμμετοχή της σε εθελοντικές δράσεις και προσωπικές αναζητήσεις. Η λογοτεχνία και ο κινηματογράφος αποτελούν μια αναλλοίωτη συντροφιά και συγχρόνως τροφή για σκέψη. Απολαμβάνει τις βόλτες σε μουσεία, τον πρωινό καφέ και ένα καλό τραγούδι.