13.2 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΕσύ έχεις δει τη διαφήμιση της Pantene;

Εσύ έχεις δει τη διαφήμιση της Pantene;


Της Εβελίνας Στεφανάκη,

Πριν λίγες μέρες, η γνωστή εταιρεία Pantene λάνσαρε την καινούργια καμπάνια της με hashtag “hairhasnogender”, δηλαδή τα μαλλιά δεν έχουν φύλο, δημιουργώντας ιδιαίτερη αίσθηση στο ευρύ κοινό. Δυστυχώς, για πολλούς η εν λόγω διαφήμιση ήταν η απεικόνιση μίας πραγματικότητας που πολλοί δεν θέλουν να δουν, αλλά όμως υπάρχει.

Στη διαφήμιση αυτή πέντε queer άτομα, μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, μοιράζονται τις δικές τους ιστορίες και δείχνοντας τα λαμπερά μαλλιά τους, περνούν μηνύματα ορατότητας και ενδυνάμωσης. Άτομα με ενδεχομένως διαφορετικές σεξουαλικές προτιμήσεις από σένα, βγαίνουν μπροστά για να σου δείξουν τη δική τους πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που, στο πλαίσιο μιας βαθιά συντηρητικής κοινωνίας, όλα είναι πιο δύσκολα. Και είναι πιο δύσκολα, γιατί πολλοί ήταν αυτοί που άφησαν κάτω από το post της διαφήμισης, ένα σχόλιο αηδίας, χλευασμού και αποδοκιμασίας, απλώς επειδή τα εικονιζόμενα άτομα δεν είναι αυτό που η συντηρητική κοινωνία μας ορίζει ως «κανονικό».

Πηγή εικόνας: i.ytimg.com

Στο άρθρο αυτό, δεν με ενδιαφέρει να απευθυνθώ τόσο σε άτομα μεγάλης ηλικίας, όσο σε νέους γονείς, σε παιδιά της ηλικίας μας και σε ανθρώπους που επηρεάζουν μυαλά και διαμορφώνουν χαρακτήρες. Καλώς ή κακώς, οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας, έχουν διαμορφώσει απόψεις προ πολλού και είναι σχεδόν αδύνατο να αλλάξουν θέσεις μιας ζωής. Εξάλλου, η ουσία δεν είναι εκεί, αλλά σε όλους όσοι έχουν την δυνατότητα ΤΩΡΑ να αλλάξουν τον κόσμο που παρέλαβαν.

Αν, λοιπόν, είσαι γονιός, μάθε στο παιδί σου να μην επικρίνει το «διαφορετικό», να αγκαλιάζει όλο τον κόσμο με την ίδια θέρμη, ανεξαρτήτως σεξουαλικών προτιμήσεων, χρώματος, εθνικότητας κ.τ.λ. Αν πάλι μεγαλώνοντας το παιδί σου σού ανακοινώσει ότι έχει άλλες προτιμήσεις από τις δικές σου, όσο δύσκολο και αν σου είναι, διαχειρίσου το και θυμήσου ότι δεν δημιούργησες έναν άνθρωπο κατ’ εικόνα και ομοίωσή σου, αλλά μία ψυχή που θα χαράξει τη δική της πορεία ανεξάρτητα από σένα. Μην του γυρίσεις την πλάτη, μην σταθείς εμπόδιο στην ευτυχία του, απλά κράτα του το χέρι και δώσε του την αγάπη σου. Βάλε την ιδιότητά σου ως πατέρας ή μητέρα, πάνω από τον εγωισμό σου. Άλλωστε, τι είναι πιο σημαντικό για ένα γονιό πέρα από την ευτυχία του παιδιού του;

Αν πάλι είσαι έφηβος, φρόντισε να μην δείχνεις με το δάχτυλο όσους σου φαίνονται διαφορετικοί, μην κάνεις bullying σε παιδιά που δεν είναι σαν εσένα. Μπες στη θέση τους και νιώσε για λίγο πώς είναι να ζεις στο περιθώριο, έχοντας την περιφρόνηση των περισσότερων συμμαθητών σου. Μην εξαντλείς όλη την σκληρότητα της εφηβείας σε άτομα που δεν επηρεάζουν ούτε στο ελάχιστο τη δική σου ζωή. Φρόντισε να δείξεις την ανωτερότητά σου με τις πράξεις σου και όχι μειώνοντας άλλους.

Αν τώρα ανήκεις σε αυτούς που η θέση τους επηρεάζει μυαλά και διαμορφώνει χαρακτήρες, κοίτα να είσαι ένα καλό παράδειγμα ανθρώπου. Ένα πρότυπο προς μίμηση και όχι προς αποφυγή. Φρόντισε οι χαρακτήρες που θα διαμορφώσεις, να είναι πάνω από όλα άνθρωποι· να σέβονται τους πάντες και να μη στέκονται σε ανούσιες λεπτομέρειες. Να έχουν ανοιχτά μυαλά και ψυχές όμορφες, γεμάτες καλοσύνη και αγάπη για τους γύρω τους. Φτάνει πια με τους τοξικούς ανθρώπους που βγάζουν χολή και κακία για ότι ξεπερνά την αντίληψή τους.

Πηγή εικόνας: kathimerini.gr

Και για να επανέλθουμε στα της διαφήμισης, επιτέλους μία εταιρεία σπάει τα στερεότυπα και βγάζει την αλήθεια των ατόμων αυτών στην επιφάνεια. Σαν μία αχτίδα φωτός να δείχνει ότι τα πράγματα αλλάζουν, ίσως αργά και βασανιστικά, αλλά αλλάζουν. Στο κάτω κάτω, αν ζούσαμε ακόμα με τις απόψεις των παππούδων και των γιαγιάδων μας, θα ήμασταν έτη φωτός πίσω. Ο κόσμος προχωράει, αλλάζει και μαζί του οφείλουμε να εξελισσόμαστε κι εμείς. Όχι τεχνολογικά, αλλά ποιοτικά, κάνοντας ο καθένας τη δική του ενδοσκόπηση και βελτιώνοντας ό,τι μπορεί να αλλάξει μέσα του. Και για το κλείσιμο, έχω κρατήσει μία φράση που θυμάμαι να μου λέει ο παππούς μου και που τώρα συνειδητοποιώ πόσο σημαντική είναι: «Πόσο ωραίος είναι ο άνθρωπος, όταν είναι άνθρωπος». Απλά σκέψου το. Ωστόσο, αν δεν έχεις δει ακόμα τη διαφήμιση της Pantene, δες την.


TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Εβελίνα Στεφανάκη
Εβελίνα Στεφανάκη
Σπουδάζει Δημοσιογραφία και ΜΜΕ στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Είναι 20 ετών, της αρέσει ο χορός και ιδιαίτερα οι λατινοαμερικάνικοι χοροί. Πρόσφατα αποφάσισε να δοκιμαστεί στην αρθρογραφία, μπαίνοντας στην ομάδα του OffLine Ρost. Λατρεύει τα ταξίδια, τις βόλτες με φίλους και τις εξορμήσεις στην φύση.