28.8 C
Athens
Τετάρτη, 18 Μαΐου, 2022
ΑρχικήΜικρά ΚαθημερινάΚαθημερινό άγχος: 8 δραστηριότητες που συμβάλλουν στη μείωσή του 

Καθημερινό άγχος: 8 δραστηριότητες που συμβάλλουν στη μείωσή του 


Της Σπυριδούλας Βλάχα, 

Ζώντας σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από συνεχείς αλλαγές και απαιτήσεις, η αλήθεια είναι πως το άγχος έχει γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας. Αν λάβουμε υπόψη μας και την πανδημία των δύο τελευταίων ετών, τότε σίγουρα το καθημερινό άγχος έχει αυξηθεί σε πολλούς από εμάς. Ωστόσο, παρά τις στρεσογόνες καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε καθημερινά υπάρχουν δραστηριότητες που βοηθούν να απαλλαγούμε από το άγχος ή έστω να το μειώσουμε: 

Ημερολόγιο / Γράψιμο: Το να κρατά κανείς ημερολόγιο, να καταγράφει δηλαδή τις σκέψεις και τα συναισθήματά του, έχει αποδειχθεί σύμφωνα με έρευνες, πως συνεισφέρει στη μείωση του άγχους. Ωστόσο, ακόμα και το απλό γράψιμο όπως η καταγραφή πραγμάτων για τα οποία είμαστε ευγνώμονες ή για όσα χρειάζεται να κάνουμε μέσα στην ημέρα φαίνεται να επιδρούν θετικά στην ψυχολογία μας. 

Διαλογισμός: Η συγκέντρωση στην αναπνοή ή η συγκέντρωση σε όσα ακούμε, βλέπουμε ή γευόμαστε την συγκεκριμένη στιγμή (mindfulness), φαίνεται να βοηθούν σημαντικά στην χαλάρωση. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων ο διαλογισμός φαίνεται να μειώνει τον καρδιακό παλμό και να συμβάλλει στην χαλάρωση των μυών μας. Ακόμα, έχει βρεθεί πως η συνεχής εξάσκησή του ενισχύει την ανθεκτικότητά μας απέναντι σε ψυχοπιεστικά γεγονότα.

Πηγή Εικόνας: The Travel Team

Κοινωνικές σχέσεις: Ο χρόνος με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα μας βοηθά τόσο να ξεχαστούμε από τα γεγονότα που μας αγχώνουν όσο και να τα δούμε με διαφορετική ματιά, έχοντας ακούσει και την γνώμη ενός τρίτου. Άλλωστε, ακόμα και το να μιλήσουμε σε κάποιον αγαπημένο μας για αυτό που μας προβληματίζει, αφαιρεί από πάνω μας ένα μεγάλο μέρος του άγχους που νιώθουμε. 

Πλέξιμο: Αν και το πλέξιμο θεωρείται μια δραστηριότητα που αφορά κυρίως τους ηλικιωμένους, η αλήθεια είναι πως έχει πολλά οφέλη τόσο για την σωματική όσο και για την ψυχική υγεία. Το πλέξιμο φαίνεται να μειώνει τους καρδιακούς παλμούς και την αρτηριακή πίεση προσφέροντας χαλάρωση στο σώμα και κατ΄ επέκταση απαλλαγή από το στρες. Ακόμα, ο επαναληπτικός χαρακτήρας που έχει όσον αφορά την κίνηση, έχει βρεθεί να δρα αγχολυτικά. 

Μουσική: Είναι γνωστό ότι το άκουσμα της αγαπημένης μας μουσικής επηρεάζει θετικά την διάθεσή μας και μας βοηθά να αισθανθούμε καλύτερα. Αν μάλιστα επιλέξουμε να ακούσουμε ένα χαλαρωτικό είδος μουσικής όπως η Ιndie, η κλασική ή ακόμα και ήχους της φύσης, η ηρεμία που προσφέρει στο σώμα μας θα μας βοηθήσει να μειώσουμε και τα επίπεδα άγχους. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι η μουσική χρησιμοποιείται σε πολλές περιπτώσεις ως θεραπευτικό μέσο! 

Χρόνος με το κατοικίδιό μας: Με βάση έρευνες, η ενασχόληση με ζώα φαίνεται να απελευθερώνει στο σώμα μας την ορμόνη της οξυτοκίνης, η οποία βελτιώνει την διάθεσή μας. Επίσης, το να περνάμε χρόνο με το αγαπημένο μας ζώο μας κρατά ενεργούς αποστασιοποιώντας μας από το συναίσθημα του άγχους, αλλά μας προσφέρει και το αίσθημα της συντροφιάς. 

Γυμναστική: Ένα από τα πολλά οφέλη της γυμναστικής είναι ότι συμβάλλει δραστικά στη μείωση του στρες. Όταν γυμναζόμαστε, ο οργανισμός εκκρίνει ενδορφίνες, οι οποίες μας βοηθούν να αισθανθούμε καλύτερα. Ιδιαίτερα η γιόγκα αναφέρεται συχνά ως ένα από τα κύρια είδη γυμναστικής που ανακουφίζουν από το στρες, καθώς ηρεμεί τόσο το σώμα επηρεάζοντας τον καρδιακό παλμό και τα επίπεδα της κορτιζόλης, όσο και το μυαλό, αφού χαλαρώνει το νευρικό μας σύστημα.

Πηγή Εικόνας: Healthweb

Ζωγραφική: Η ζωγραφική φαίνεται να δρα καταλυτικά στη μείωση του άγχους και μάλιστα έχει υποστηριχθεί πως προσφέρει τα οφέλη του διαλογισμού. Αν δεν θεωρείτε τον εαυτό σας «δεξιοτέχνη» στο σχέδιο, τότε τα coloring books θα είναι ιδανικά για εσάς. Άλλωστε, σύμφωνα με έρευνες ο χρωματισμός γεωμετρικών σχημάτων βοηθάει στην ανακούφιση από το στρες. 

Όποια και να είναι η δραστηριότητα που θα επιλέξετε, το σημαντικό είναι να επιδρά ανακουφιστικά σε εσάς. Αρχικά, ίσως είναι δύσκολο να εντάξετε κάτι νέο στην καθημερινότητά σας, ωστόσο η προσπάθεια αξίζει αν λάβετε υπόψη τα οφέλη που θα έχει. Ακόμα, μην ξεχνάτε ότι κάποιες από τις παραπάνω δραστηριότητες σίγουρα τις έχετε στην ζωή σας. Το μόνο που μένει είναι να αυξήσετε τον χρόνο που αφιερώνετε σε αυτές!


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 
  • 5 οφέλη του διαλογισμού για την ψυχική μας υγεία, Generali, διαθέσιμο εδώ
  • 5 χόμπι που ωφελούν την υγεία και διώχνουν το άγχος, Ipop, διαθέσιμο εδώ
  • Το πλέξιμο σε γλιτώνει από την κατάθλιψη, το άγχος και το χρόνιο πόνο σύμφωνα με έρευνα, Single Woman, διαθέσιμο εδώ
  • Effective stress relievers for your life, Very well mind, διαθέσιμο εδώ
  • 16 simple ways to relieve stress and anxiety, Healthline, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σπυριδούλα Βλάχα
Γεννήθηκε το 2001 και σπουδάζει στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αγαπά τα βιβλία, την μουσική και στον ελεύθερο χρόνο της παίζει κιθάρα. Έχει ιδιαίτερη αγάπη για τα ζώα και την φύση. Ονειρεύεται να ταξιδέψει σε όσες περισσότερες γωνιές του πλανήτη και να συμμετάσχει σε οργανισμούς προστασίας ζώων.