1 C
Athens
Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου, 2022
ΑρχικήΟικονομίαΜετά τα ηλεκτροκίνητα, έρχονται τα αυτοκίνητα με υδρογόνο

Μετά τα ηλεκτροκίνητα, έρχονται τα αυτοκίνητα με υδρογόνο


Του Άρη Κατσίδη,

Αδιαμφισβήτητα, τα αυτοκίνητα έχουν περάσει σε νέα εποχή, αφού όλο και περισσότερες εταιρείες λανσάρουν ηλεκτροκίνητα μοντέλα, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την παραγωγή των πετρελαιοκίνητων, που κυριαρχούσαν τα προηγούμενα χρόνια. Πέρα από τα ηλεκτροκίνητα, ωστόσο, εξετάζεται από τις εταιρείες και η παραγωγή αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των Η.Π.Α., είναι παρόμοια με τα ηλεκτρικά οχήματα, αφού «χρησιμοποιούν έναν ηλεκτρικό κινητήρα αντί για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης για την κίνηση των τροχών. Ωστόσο, η βασική διαφορά τους έγκειται στο ότι η μία κατηγορία έχει μπαταρίες, οι οποίες πρέπει να φορτιστούν, ενώ η άλλη χρησιμοποιεί αέριο υδρογόνο και το υδρογόνο ως καύσιμο, τα οποία αναμιγνύονται με το οξυγόνο, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια. Με αυτόν τον τρόπο παράγεται (η απαιτούμενη) ενέργεια για την κίνηση του αυτοκινήτου». Βέβαια, θα πρέπει να τονιστεί ότι σύμφωνα με το Κέντρο Δεδομένων Εναλλακτικών Καυσίμων του Υπουργείου Ενέργειας των Η.Π.Α., «ένα ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου εκπέμπει «μόνο υδρατμούς και ζεστό αέρα».

Πηγή εικόνας: newsauto.gr

Ο CEO της Tesla, Elon Musk, δεν ήταν υποστηρικτής της χρήσης του υδρογόνου ως καύσιμο. Πριν από μερικά χρόνια, όταν ετέθη ως θέμα συζήτησης στον Elon Musk από τους δημοσιογράφους του Automotive News World Congress, εκείνος χαρακτήρισε τη χρήση υδρογόνου ως καύσιμο ως «κάτι ανόητο». Μάλιστε, δεν είχε διστάσει να επισημαίνει κιόλας ότι: «Είναι πολύ δύσκολο να χρησιμοποιείς το υδρογόνο και να το αποθηκεύσεις και να το χρησιμοποιήσεις σε ένα αυτοκίνητο». Ωστόσο, οι απόψεις του ισχυρού επιχειρηματία δε φαίνεται να αλλάξει και πολύ, αφού τον Ιούνιο του 2020 έκανε ένα tweet στο οποίο ανέφερε ότι: «Κελιά καυσίμου — είναι ανόητος όποιος τα πουλάει». Ο Μusk δεν είναι, βέβαια, ο μόνος που δεν θεωρεί σωστή ιδέα να χρησιμοποιείται υδρογόνο στα αυτοκίνητα. Κάτι παρόμοιο είχε αναφέρει και ο CEO του Volkswagen Group, Herbert Diess, ο οποίος υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι: «Το πράσινο υδρογόνο χρειάζεται για να χρησιμοποιηθεί στον χάλυβα, στα χημικά, στα αεροσκάφη… και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα. Πολύ ακριβό, αναποτελεσματικό, αργό και δύσκολο στην κυκλοφορία και τη μεταφορά».

Τις παραπάνω απόψεις, πάντως, δε φαίνεται να ενστερνίζονται άλλοι κολοσσοί της βιομηχανίας των αυτοκινήτων. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι εταιρείες όπως η Toyota και η Hyundai έχουν προχωρήσει ήδη στην παραγωγή αυτοκινήτων που παίρνουν ως καύσιμο υδρογόνο, ενώ το ίδιο έχουν πράξει και μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η Riversimple.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ

  • Είναι τα αυτοκίνητα υδρογόνου ο εφιάλτης του Elon Musk;, hellasdirect.gr, διαθέσιμο εδώ

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Άρης Κατσίδης
Είναι φοιτητής του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις οικονομικές ειδήσεις, ενώ παρακολουθεί σταθερά το χρηματιστήριο. Ως χόμπι έχει τον αθλητισμό, την ιστορία, την γεωγραφία, αλλά και τα ταξίδια.