21.3 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΤο rebranding στα καλύτερά του

Το rebranding στα καλύτερά του


Του Παναγιώτη Παναγιωτακόπουλου,

“Rebranding” διαβάζουμε στον τίτλο του σημερινού άρθρου. Ένας όρος ο οποίος έχει δει τη δημοτικότητά του να αυξάνεται δραματικά το τελευταίο διάστημα. Αιτία για όλη αυτήν τη φασαρία δεν είναι άλλη από το Facebook και τον Mark Zuckerberg.

Η ερμηνεία του “rebranding” ως όρος είναι αρκετά απλοϊκή και αφορά, επί της ουσίας, την αλλαγή στο εμπορικό σήμα μιας εταιρείας, με ό,τι αυτό περιλαμβάνει. Ας ξεκινήσουμε, όμως, με μία αναφορά στους στόχους που, συνήθως, κρύβονται πίσω από την εν λόγω στρατηγική. Επιγραμματικά, λοιπόν:

  • επέκταση του brand και γενικότερα της δημοφιλίας της εταιρείας,
  • επαναπροσαρμογή και διεύρυνση του target group, δηλαδή του κοινού στο οποίο απευθύνεται η εταιρεία,
  • αποκατάσταση κακής φήμης, σχετιζόμενης, κυρίως, με λάθη του παρελθόντος και
  • διαφοροποίηση σχετικά με τον υπάρχοντα ανταγωνισμό.

Το, όχι και τόσο μακρινό, 2015, η Google είχε προβεί σε μία ανάλογη κίνηση με τη δημιουργία της Alphabet, μιας στέγης, επί της ουσίας μίας μητρικής εταιρείας, η οποία μάζεψε υπό την σκέπη της όλες τις δραστηριότητες που διενεργούνταν ως τότε υπό την επωνυμία της δημοφιλέστερης μηχανής αναζήτησης.

Πηγή εικόνας: Cointelegraph

Η Facebook, λοιπόν, βρίσκεται σε διαδικασία μετατροπής σε αυτό που καλείται “metaverse” και, ουσιαστικά, ενσαρκώνει ψηφιακές τεχνολογίες της νέας εποχής. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι η δημιουργία ενός νέου κόσμου, ψηφιακού αυτήν τη φορά, ο οποίος θα αγγίζει σε λειτουργία τον πραγματικό.

Σε πρώτο χρόνο, οι αλλαγές που επήλθαν διόρθωσαν άμεσα κάποια ζητήματα που αντιμετώπιζε η εταιρεία και της χάρισαν μία νέα πνοή. Διόρθωση των αρνητικών τάσεων, απόρροια των τεχνικών προβλημάτων, που ήταν εμφανή σε δισεκατομμύρια χρήστες όταν χρησιμοποιούσαν τις υπηρεσίες της εταιρείας και είχαν γίνει γίνει αρκετά συχνά το τελευταίο χρονικό διάστημα. Ηχηρή επανείσοδος στην αγορά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ζήτημα μείζονος σημασίας, μιας και η δημοτικότητα του Facebook, ειδικότερα στις τάξεις των νέων, είχε μειωθεί δραματικά. Εκτός των άλλων, το Facebook δηλώνει, μέσω της κίνησης του αυτής, βροντερά παρόν και στέλνει μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις για συνεχή καινοτομία, εκσυγχρονισμό και εξέλιξη.

Σε πρώτη φάση, το Facebook θα οικοδομήσει μία στέγη πάνω από τον ίδιο του τον εαυτό, το WhatsApp και το Instagram, τα οποία φυσικά ανήκουν στον ίδιο όμιλο. Το τι μέλλει γενέσθαι αναφορικά με τις λειτουργίες της νέας αυτής εποχής, που δεν έχει πάψει να διατυμπανίζει, έμμεσα ή άμεσα, ο δημιουργός και τρανός επιχειρηματίας Mark Zuckerberg, δεν μπορούμε να το προβλέψουμε ακόμα, αλλά θα το δούμε αρκετά σύντομα.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ

  • Facebook’s CEO on why the social network is becoming ‘a metaverse company’, The Verge. Διαθέσιμο εδώ.
  • Facebook: Αλλάζει όνομα η δημοφιλής πλατφόρμα;, News247. Διαθέσιμο εδώ.
  • Πότε, πώς και γιατί μπορεί να αλλάξει όνομα το Facebook, Esquire. Διαθέσιμο εδώ.

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Παναγιώτης Παναγιωτακόπουλος
Παναγιώτης Παναγιωτακόπουλος
Είναι τελειόφοιτος του τμήματος Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιά. Τον ενδιαφέρει η καινοτομία στον κλάδο των οικονομικών και έχει συμμετάσχει σε αρκετά συνέδρια και προσομοιώσεις. Λατρεύει τα ταξίδια, γι' αυτό και δεν σταματά να παρακολουθεί διάφορα προγράμματα Erasmus+ ανά την Ευρώπη και τον κόσμο. Από τα μέσα Ιουνίου 2020 ως τα τέλη Μάρτιου 2022 διετέλεσε Αρχισυντάκτης Οικονομικών του OffLine Post.