22.1 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΝέα εποχή στους ιταλικούς αιθέρες

Νέα εποχή στους ιταλικούς αιθέρες


Του Παναγιώτη Παναγιωτακόπουλου,

14 Οκτωβρίου 2021. Ημέρα σταθμός για το γίγνεσθαι των ουρανών της γειτονικής χώρας. Αυτό, γιατί η Alitalia ολοκλήρωσε την τελευταία της πτήση τα μεσάνυχτα της Πέμπτης που προηγήθηκε, απογειώνοντας το τελευταίο της αεροπλάνο από το Κάλιαρι και προσγειώνοντάς το στο αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης.

Στην ιστορική αναδρομή της Alitalia θα συναντήσουμε την έναρξή της στο μακρινό 1947. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, πρόκειται για αναπόσπαστο κομμάτι των ιταλικών αερογραμμών που ήταν παρούσα όλα αυτά τα χρόνια στη γιγάντωσή της.

Ανάμεσα στα σπουδαία επιτεύγματα στη μακρόχρονη πορεία της, συγκαταλέγονται σίγουρα οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Ρώμης το 1960, όταν και η Alitalia επιλέχθηκε ως η επίσημη αντιπρόσωπος αερομεταφορών. Επίσης, αξιοσημείωτη η συνεργασία με τον περίφημο Giorgio Armani, περίπου το 1990 για τον σχεδιασμό και την παραγωγή της ενδυμασίας των εργαζομένων του ομίλου.

Στα παρασκηνιακά τώρα, η εταιρεία φαίνεται να πληρώνει τα λάθη του παρελθόντος, αρχής γενομένης από το 1990, όταν και ξεκίνησε τα μεγάλα ανοίγματα πέραν των φυσιολογικών δυνατοτήτων της. Η στρατηγική όλων αυτών των χρόνων αποδεικνύεται πλήρως αποτυχημένη εκ των υστέρων, ενώ η είσοδος των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους δεν την άφησε ανεπηρέαστη, όπως και πολλές ακόμα εταιρείες, παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου.

Η νεοσύστατη Italia Trasporto Aereo (Ita), είναι αυτή που θα αναλάβει από εδώ και στο εξής τη δουλειά της Alitalia. Οι εκπρόσωποι και των δύο πλευρών διευκρίνισαν πως ουδεμία σχέση υπάρχει ανάμεσα στις δύο, παρά το γεγονός πως τουλάχιστον στην αρχή ο στόλος της Ita θα αποτελείται από αεροσκάφη που θα φέρουν το σήμα της προσφάτως συνταξιοδοτημένης Alitalia.

Πηγή εικόνας: huffingtonpost.gr

Στις λεπτομέρειες της έναρξης, ο χώρος στάθμευσης στο Fiumicino της Ρώμης, περιλαμβάνει από τα τέλη της εβδομάδας που ολοκληρώνεται αύριο 98 οχήματα της Alitalia, με τα 52 να θέτουν άμεσα σε λειτουργία τις μηχανές για λογαριασμό της Ita. Το πλάνο της νέας εταιρείας αναφέρει αύξηση του στόλου σε 78 αεροσκάφη εντός του επόμενου έτους, με στόχο την ολοκληρωτική αναβάθμιση και αντικατάσταση των μοντέλων παλαιότερης τεχνολογίας, ενώ, ως το 2025, η Ita στοχεύει τα 105 ενεργά οχήματα στον στόλο της.

Η αγωνία αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο στρατόπεδο των εργαζομένων της Alitalia, οι οποίοι έφταναν τους 6.800. Η Ita, θέλοντας να μείνει εντός πλάνου, επιθυμεί την έναρξη του κύκλου εργασιών της, με μέγιστο αριθμό εργαζομένων τους 2.800. Κάπως έτσι δημιουργείται τεράστιο ζήτημα με το μεγαλύτερο μέρος των μέχρι πρότινος απασχολούμενων της Alitalia. Ως τώρα, τα σωματεία των εργαζομένων αυτών αντιδρούν, αφού δεν είναι λογικό ένας τόσο μεγάλος αριθμός να μπει στις λίστες των ανέργων εν μια νυκτί, χωρίς φυσικά οι διαμαρτυρίες τους να αφορούν την Ita.

Από τη μεριά της, η ιταλική κυβέρνηση επισημαίνει πως η σύσταση της Ita ήταν προϊόν διαπραγματεύσεων μακράς διαρκείας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πως το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης πρέπει να τηρηθεί κατά γράμμα, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα των προηγούμενων ετών.

Οι αιθέρες της Ιταλίας άλλαξαν σελίδα και μπήκαν σε μία νέα εποχή. Εμείς εστιάζουμε στην τάση ανανέωσης σε όλα τα επίπεδα των αερομεταφορών και ελπίζουμε σύντομα να προχωρήσουν και οι υπάρχουσες εν λειτουργία εταιρείες σε ανάλογες κινήσεις με στόχο, πάντοτε, τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας των επιβατών.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ

  • Τίτλοι τέλους για την Alitalia – Νέος κρατικός αερομεταφορέας, Capital. Διαθέσιμο εδώ.
  • Alitalia: Σήμερα η τελευταία πτήση, Ναυτεμπορική. Διαθέσιμο εδώ.

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Παναγιώτης Παναγιωτακόπουλος
Παναγιώτης Παναγιωτακόπουλος
Είναι τελειόφοιτος του τμήματος Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιά. Τον ενδιαφέρει η καινοτομία στον κλάδο των οικονομικών και έχει συμμετάσχει σε αρκετά συνέδρια και προσομοιώσεις. Λατρεύει τα ταξίδια, γι' αυτό και δεν σταματά να παρακολουθεί διάφορα προγράμματα Erasmus+ ανά την Ευρώπη και τον κόσμο. Από τα μέσα Ιουνίου 2020 ως τα τέλη Μάρτιου 2022 διετέλεσε Αρχισυντάκτης Οικονομικών του OffLine Post.