25.7 C
Athens
Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου, 2021
ΑρχικήΜικρά ΚαθημερινάKimi Räikkönen: O τελευταίος old-school οδηγός αποχωρεί από τη Formula 1 

Kimi Räikkönen: O τελευταίος old-school οδηγός αποχωρεί από τη Formula 1 


Του Βασίλη Βασιλάκη, 

Ήταν σίγουρα προδιαγεγραμμένο ότι θα συνέβαινε σύντομα, αλλά τώρα είναι γεγονός. Ο Kimi Räikkönen ανακοίνωσε ότι αποχαιρετά την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού μετά από 20 χρόνια, στο τέλος της σεζόν (με ένα διετές διάλλειμα το 2010 και το 2011). Τα λόγια για εμάς, όσο και για τον ίδιο, δεν αρκούν να περιγράψουν την προσφορά του στη Formula 1. Αυτό όχι μόνο για τις οδηγικές του ικανότητες και τη βοήθεια που προσφέρει σε κάθε ομάδα, αλλά και για τις μοναδικές στιγμές που μας έχει προσφέρει όταν έρχεται σε επαφή με το επικοινωνιακό κομμάτι του σπορ, δηλαδή τις συνεντεύξεις και τις ενδοεπικοινωνίες με την εκάστοτε ομάδα του.  

Γεννημένος στο Espoo της Φινλανδίας το 1979, ξεκίνησε την ενασχόληση με τα καρτ από την ηλικία των 10 ετών μαζί με τον αδερφό του Rami, ο οποίος είναι σήμερα οδηγός rally. Στα 16 του, αποφάσισε να διακόψει το σχολείο και να γραφτεί σε σχολή μηχανικών αυτοκινήτου, θεωρώντας ότι ήταν ο μοναδικός τρόπος να ασχοληθεί με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Σύντομα, το ταλέντο του στη γρήγορη οδήγηση θα ξεχωρίσει και με τη βοήθεια χορηγιών θα ακολουθήσουν επιτυχίες στο φινλανδικό πρωτάθλημα karting. Το 1998, θα συμμετέχει σε σκανδιναβικό πρωτάθλημα και το 1999 θα καταταγεί 2ος στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Formula Super A για την ολλανδική ομάδα PDB Racing Team, που κατείχε ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1980, Peter de Bruijn. Μέχρι την ηλικία των 20 είχε κερδίσει το χειμερινό British Formula Renault Championship του 1999, νικώντας στους πρώτους 4 αγώνες.

Πηγή Εικόνας: Ajansspor

Το 2000, τερμάτισε πρώτος στους 7 από τους 10 αγώνες στο πρωτάθλημα της Formula Renault UK. Συνδυαστικά, στα 2 πρωταθλήματα και τους συνολικά 23 αγώνες που συμμετείχε με κανονικό αγωνιστικό αυτοκίνητο, ο Kimi πέτυχε 13 νίκες, εντυπωσιάζοντας τον Peter Sauber, o οποίος του έδωσε την ευκαιρία να δοκιμαστεί στην πίστα του Muggelo, όπου ο νεαρός Φινλανδός αποδείχτηκε ταχύτερος του τρέχοντος οδηγού Pedro Diniz, αναγκάζοντας τον Sauber να του δώσει θέση στην ομάδα του, Sauber F1 Team, για την αγωνιστική περίοδο του 2001. Η κίνηση θα σηκώσει αντιδράσεις από πολλούς οδηγούς και αγωνιστικούς διευθυντές, που θεωρούσαν ότι δεν θα πρέπει να δοθεί super license σε έναν οδηγό με μόλις 23 αγώνες στο ενεργητικό του, εκτός των kart. Tην ίδια άποψη συμμεριζόταν και ο τότε Πρόεδρος της FIA, Max Mosley. Παρόλα αυτά, του δόθηκε η άδεια να αγωνιστεί, με τον Kimi να εντυπωσιάζει όλο το τριήμερο του Αυστραλιανού Grand Prix τους επικριτές του και να τραβά την προσοχή του μετέπειτα 7άκις παγκόσμιου πρωταθλητή Michael Schumacher. Ξεκινώντας από τη 13η θέση σε έναν αλάνθαστo –κατ’ ομολογία του μηχανικού αγώνων της Sauber, Jacky Eeckelaert– αγώνα, o Räikkönen θα καταλάβει την 6η θέση και θα προσφέρει έναν βαθμό στην ομάδα του (σε μια εποχή που βαθμολογούνταν μόνο οι πρώτοι 6). Τη χρονιά εκείνη συγκέντρωσε 9 βαθμούς στο πρωτάθλημα και ανάγκασε τον Ron Dennis να τον υπογράψει στη Mclaren, λόγω της αποχώρησης από την F1 του ετέρου Φινλανδού και 2 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, Mika Häkkinen.  

To 2002 δεν ήταν καλή χρονιά για τη βρετανική ομάδα και το 2003 πήρε την πρώτη του νίκη στη Μαλαισία και τερμάτισε 2ος πίσω από τον Schumacher. Το 2004 η Μclaren, όπως και οι άλλες ομάδες, ήταν πολύ πίσω από την πρωταθλήτρια Ferrari. Στην προτελευταία του χρονιά στη βρετανική ομάδα βρέθηκε κοντά στην κατάκτηση του τίτλου, κερδίζοντας 7 φορές -ανάμεσά τους κι εκείνη στο αξιομνημόνευτο Ιαπωνικό Grand Prix του 2005. Στα μέσα της σεζόν του 2006 ανακοινώνεται από τη Ferrari στη θέση του Μichael Schumacher και το 2007 θα κερδίσει το πρώτο του πρωτάθλημα με την ιταλική ομάδα για έναν μόλις πόντο. Το 2008 θα είναι μια μέτρια χρονιά για τον ίδιο και το 2009 η Ferrari δεν θα του παρέχει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Στο τέλος της σεζόν θα λυθεί η συνεργασία του με την Ferrari και ο Kimi θα συμμετέχει στο WRC και την επόμενη σεζόν στο Νascar.

Πηγή Εικόνας: Sportky Zoznam

To 2012 θα επιστρέψει στη F1 και τη Lotus και θα αποδείξει ότι η απουσία του ήταν πολυτέλεια για το άθλημα. Θα τερματίσει τρίτος πίσω από τους Vettel και Alonso και το 2013 θα τερματίσει 5oς. Το 2014 θα επιστρέψει στη Ferrari μέχρι το 2018 και θα συνθέσει δίδυμο από το 2015 με τον Sebastian Vettel, έχοντας το ρόλο του δεύτερου οδηγού. Εκεί, θα έχει αρκετές παρουσίες στο βάθρο, αλλά θα σπάσει και το ρεκόρ του γηραιότερου poleman το 2017 στο Μονακό και του γηραιότερου νικητή στο Αμερικάνικο Grand Prix το 2018. Το 2019 επιστρέφει στην ομάδα του Peter Sauber, την Alfa Romeo, και το 2020 θα σπάσει το ρεκόρ για τις περισσότερες συμμετοχές σε Grand Prix και παράλληλα θα καταγράψει τα περισσότερα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί ποτέ από οδηγό της F1, ξεπερνώντας τον προηγούμενο κάτοχο του ρεκόρ Rubens Barichello.  

Στην καριέρα του έχει πετύχει μεταξύ άλλων 21 νίκες, 103 βάθρα και 46 ταχύτερους γύρους. Όμως, πλην αυτού, η παρουσία του κοσμεί το grid, λόγω του μοναδικού τρόπου που χειρίζεται το επικοινωνιακό κομμάτι, το οποίο απεχθάνεται. Οι στιγμές που οι αντιδράσεις του έχουν γίνει το επίκεντρο της προσοχής είναι πολλές, γιατί όταν ακούμε τους περισσότερους οδηγούς να μιλούν, περιμένουμε ό,τι θα ακούγαμε και από έναν ποδοσφαιριστή. Ο Kimi επιθυμεί απλά να οδηγεί στο όριο και αδιαφορεί για τα παρασκηνιακά που εκτυλίσσονται γύρω από αυτό. Ίσως αυτό μπορεί να του στέρησε παγκόσμιους τίτλους, αλλά όπως έχει πει και ο ίδιος δεν θα άλλαζε τίποτα, γιατί κατά βάθος πρέπει να τον αφήσουμε ήσυχο, καθώς γνωρίζει τι κάνει. Οι στιγμές που μας έχει χαρίσει θα τον κάνουν να τον θυμόμαστε συχνά, γιατί εκτός από σπουδαίος οδηγός είναι και φοβερός τύπος. Ποιος περίμενε από έναν οδηγό που μπήκε με μηδαμινή εμπειρία στη Formula 1, να γίνει ο απόλυτος ρέκορντμαν συμμετοχών και ο πιο έμπειρος απ’ όλους;  Ας τον απολαύσουμε όσο ακόμα έχει το τιμόνι και τα γάντια του. 


EΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 
  • Ο Κίμι Ράικονεν αποσύρεται από τη Formula 1 στο τέλος της χρονιάς, Sport24, διαθέσιμο εδώ
  • Ο Κίμι Ράικονεν μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto, NewsAuto, διαθέσιμο εδώ
  • Kimi Räikkönen, Sauber Group, διαθέσιμο εδώ
  • Κimi Raikkonen: Τhe story so far, Formula 1 on Youtube, διαθέσιμο εδώ
  • Kimi Räikkönen ΒiographyKimi Räikkönen Space, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Βασίλης Βασιλάκης
Γεννήθηκε στην Ρόδο το 1999. Σπουδάζει στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Aγαπάει την τεχνολογία, την πολιτική ιστορία και τον αθλητισμό. Στον ελεύθερο του χρόνο ασχολείται με την παρακολούθηση αθλητικών γεγονότων και την αρθογραφία.