32.1 C
Athens
Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου, 2021
ΑρχικήΜικρά ΚαθημερινάΚατακόμβες του Παρισιού: Το αξιοθέατο που «μυρίζει θάνατο»

Κατακόμβες του Παρισιού: Το αξιοθέατο που «μυρίζει θάνατο»


Της Κατερίνας Γκάτσου, 

Είναι γνωστό τοις πάσι πώς το Παρίσι έχει να χαρίσει μοναδικές εμπειρίες σε όποιον το επισκεφτεί.  Η πόλη του Φωτός είναι γεμάτη μοναδικά τοπία και αξιοθέατα: από τον Πύργο του Άιφελ μέχρι τις όχθες του Σηκουάνα, τα μέρη που μπορείς να εξερευνήσεις είναι αμέτρητα.  Ένα από αυτά, που πολλές φορές διαφεύγει από το μυαλό μας, είναι και οι κατακόμβες του Παρισιού. Το μακάβριο αυτό αξιοθέατο προσελκύει κάθε χρόνο χιλιάδες επισκεπτών και όχι άδικα. Ας μάθουμε το γιατί. 

Για αρχή, θα πρέπει να μιλήσουμε για το πώς οι κατακόμβες έγιναν αυτό που είναι σήμερα. Για πάρα πολλά χρόνια, οι κατακόμβες δεν ήταν παρά ένα λατομείο ασβεστόλιθου, ένα πέτρωμα εξαιρετικά χρήσιμο για τη δημιουργία κτιρίων την εποχή αυτή. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του 18ου αιώνα, ο μεγάλος αριθμός νεκρών στη Γαλλική πρωτεύουσα δημιούργησε πολλά προβλήματα όσον αφορά την υγεία των κατοίκων και η μεταφορά μεγάλου μέρους των σκελετών ήταν αναπόφευκτη. Σήμερα, λοιπόν, υπάρχουν στις κατακόμβες οι σκελετοί περίπου έξι εκατομμυρίων ανθρώπων, τοποθετημένοι προσεκτικά ο ένας πάνω στον άλλο, μια ιδέα του αρχαιολόγου Αλεξάντερ Λενουάρ. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο, οι κατακόμβες μετατράπηκαν σε έναν τεράστιο μαζικό τάφο, μέσα στον οποίο υπάρχουν αχανείς διάδρομοι, ώστε να μπορείς να περιηγηθείς σε αυτόν. 

Πηγή Εικόνας: Getty Images/ Lonely Planet Images

Για πολλούς η ιδέα και μόνο του συγκεκριμένου αξιοθέατου φαντάζει φρικιαστική, όπως και η ταμπέλα που βρίσκεται στην είσοδο των κατακομβών: «Σταματήστε! Αυτό είναι το Βασίλειο του Θανάτου!». Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι λίγοι αυτοί που το επισκέπτονται ακόμη και παράνομα, σε μία προσπάθεια να δουν τους διακοσμημένους με νεκροκεφαλές τοίχους. Για πολλούς το ένα χιλιόμετρο, που είναι νόμιμο να επισκεφτούν, δεν είναι αρκετό, κι έτσι βρίσκουν ευφάνταστους τρόπους για να εξερευνήσουν ακόμη περισσότερο τις κατακόμβες, παρά το πρόστιμο των 60 ευρώ. Το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί είναι πως λόγω της πολυπλοκότητας των διαδρομών υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι χάνονται σε αυτούς και έτσι υπάρχει πληθώρα περιστατικών από ανθρώπους που, δυστυχώς, απεβίωσαν, σε μία προσπάθεια να βρουν την έξοδο από τις  κατακόμβες. Ακόμη, ο συγκεκριμένος χώρος αποτελεί πηγή έμπνευσης για πολλούς. Έτσι, πριν από κάποια χρόνια λειτουργούσε μέσα σε αυτές σινεμά, ενώ είναι συχνό φαινόμενο να διοργανώνονται πολλά πάρτι σε συνδυασμό με τις φυσικές πισίνες που έχουν δημιουργηθεί. Τέλος, μέσα στις κατακόμβες έγινε προσπάθεια να δημιουργηθεί και ένα Airbnb δωμάτιο, κάτι το οποίο κόστισε στην εταιρία ένα πρόστιμο της τάξεως των 300 χιλιάδων ευρώ . 

Η είσοδος για το “Βασίλειο των νεκρών είναι στα 29€ με προκράτηση, ακουστικό οδηγό και άμεση είσοδο χωρίς αναμονή, τα οποία γίνονται 18€ αν αγοραστούν από το εκδοτήριο. Ένα μικρό αντίτιμο για ένα μεγαλειώδες θέαμα. Είναι λογικό σε πολλούς να γεννάται η απορία τι είναι αυτό που γοητεύει τους ανθρώπους σε ένα τόσο εξόφθαλμα φρικιαστικό μέρος.  Για εμένα, η απάντηση είναι το μυστήριο. Μέσα στις κατακόμβες δεν υπάρχουν μόνο κόκαλα, αλλά και οι ιστορίες όλων των ανθρώπων που πλέον έχουν βρει κατοικία κάτω από την πόλη του Παρισιού. Ακόμα, η γαλήνη που αποπνέει ένα μέρος σαν αυτό είναι μοναδική και αποτελεί μια συνεχή υπενθύμιση πως οι διαφορές μας, ίσως, δεν έχουν καμία απολύτως σημασία, καθώς το αναπόφευκτο τέλος είναι για όλους μας το ίδιο.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 
  • Τι κρύβουν οι κατακόμβες στο Παρίσι;, Η Μηχανή του Χρόνου, διαθέσιμο εδώ
  • Οι κατακόμβες του Παρισιού, η ανθρώπινη φρίκη που έγινε το μεγαλύτερο αξιοθέατο, Iefimerida, διαθέσιμο εδώ
  • Οι Κατακόμβες του Παρισιού, Top Traveller, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κατερίνα Γκάτσου
Γεννήθηκε το 2002 στον Αλίαρτο. Σπουδάζει στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών σπουδών. Αγαπάει τη λογοτεχνία και τη μουσική και φιλοδοξεί να ανακαλύψει το μυστικό για μια πιο ουσιαστική καθημερινότητα. Επόμενος της στόχος είναι να εκδώσει ένα αστυνομικό μυθιστόρημα.