2.2 C
Athens
Τρίτη, 25 Ιανουαρίου, 2022
ΑρχικήΟικονομίαΘα έχουμε Black Friday το 2021;

Θα έχουμε Black Friday το 2021;


Του Παναγιώτη Παναγιωτακόπουλου,

Αν και πολύ νωρίς για το συγκεκριμένο event, λόγω ειδικών συνθηκών, ίσως, αξίζει να δούμε διάφορα ζητήματα που θα απασχολήσουν, πιθανότατα, τον εμπορικό κόσμο στη φετινή Black Friday.

Εντελώς πληροφοριακά, πρόκειται για μια μέρα «παράδοση» των Ηνωμένων Πολιτειών, που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών. Έχει θεσμοθετηθεί για την 4η Παρασκευή του Νοεμβρίου ετησίως και από το 1952 και έπειτα, φέρει τον τίτλο της επίσημης έναρξης των Χριστουγεννιάτικων αγορών. Για φέτος, είναι προγραμματισμένη στις 26 Νοεμβρίου.

Τι είναι αυτό που την καθιστά τόσο διάσημη και άξια αναφοράς, όμως; Μα φυσικά, οι πολύ μεγάλες εκπτώσεις σε πληθώρα προϊόντων, όχι μόνο στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού Ωκεανού, αλλά σε ολόκληρο τον πλανήτη. Κάθε λογής αγαθά, από ηλεκτρονικές και ηλεκτρικές συσκευές έως ρούχα και παπούτσια αποκτούνται, για λίγες ώρες, σε τιμές κοντά στο κόστος παραγωγής τους, κερδίζοντας, έτσι, επάξια τον τίτλο της «ευκαιρίας».

newpost.gr

Ποιος ο λόγος να ασχοληθούμε με κάτι τέτοιο από τόσο νωρίς; Ο λόγος, λοιπόν, δεν είναι άλλος από τις περιόδους ειδικών συνθηκών που βιώνουμε. Όπως είναι λογικό, οι παραγγελίες για εκείνη την ημέρα του Νοεμβρίου είναι σε τέτοια επίπεδα, ικανά ώστε να «γονατίσουν» τόσο τις κατασκευάστριες εταιρείες όσο και αυτές των μεταφορών. Όλα αυτά σε χρονιές φυσιολογικές, πάντα με τα δεδομένα που είχαμε ως και το 2019, πριν κάνει την εμφάνιση της η υγειονομική κρίση.

Φέτος, όπως και πέρυσι, τα δεδομένα δεν είναι ίδια. Η παραγωγή είναι αισθητά μειωμένη, μιας και πολλά εργοστάσια ανά τον κόσμο έχουν προσωρινά διακόψει τη λειτουργία τους, λόγω της έξαρσης της μετάλλαξης Δέλτα, αυτή τη φορά. Σαν να μην έφτανε αυτό, το πρόβλημα επεκτείνεται σε περισσότερα επίπεδα της αλυσίδας παραγωγής και διανομής. Η έλλειψη πρώτων υλών είναι υψηλή, σε ανησυχητικό βαθμό, την ίδια ώρα που το κόστος μεταφοράς των κοντέινερ έχει κυριολεκτικά εκτοξευθεί.

naftemporiki.gr

Το πρόβλημα εστιάζεται, για την ώρα, κυρίως σε low-cost προϊόντα. Οι εταιρείες που κατέχουν τα δικαιώματά τους, ανησυχούν πολύ και προβλέπουν μείωση του τζίρου τους ως και 35% (!). Το ζήτημα, όμως, δεν περιορίζεται εκεί. Ακόμη και εταιρείες-κολοσσοί αρχίζουν να ιδρώνουν, όταν καλούνται να κάνουν τον προγραμματισμό τους για τον προσεχή Νοέμβριο. Η Sony ακόμα ψάχνει να βρει τι φταίει με το 5o κατά σειρά μοντέλο της σειράς Playstation, που αντιμετώπιζε πρόβλημα στην παραγωγή και διανομή, χωρίς να ληφθεί υπόψιν η αυξημένη κίνηση της Black Friday. Η Apple έχει τεράστιο ζήτημα με την αγορά των μικροεπεξεργαστών που χρησιμοποιεί, ενώ η Adidas που πέρυσι μετακόμισε την παραγωγή της στο Βιετνάμ, λόγω της πανδημίας στην Κίνα, βλέπει και πάλι τους περσινούς εφιάλτες να ξαναβγαίνουν στην επιφάνεια με τη μετάλλαξη Δέλτα. Samsung, Tesla, Nike και άλλες πολλές κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος με όσες εταιρείες, ήδη, αναφέρθηκαν.

Ποιος θα φανταζόταν, όμως, εν έτει 2021, να τίθεται ζήτημα και να υπάρχει περίπτωση η ζήτηση να ξεπεράσει την προσφορά, έστω και αν αυτό συμβεί για λίγα 24ωρα; Η κοινή λογική λέει πως το μέγεθος των σπουδαίων, τουλάχιστον, εταιρειών θα βρει με κάποιον τρόπο τη λύση. Για να βεβαιωθούμε, όμως, θα πρέπει να περιμένουμε και το μόνο σίγουρο είναι πως για την ώρα επικρατεί αναβρασμός στις τάξεις τους.

Stay tuned.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ

  • Κίνδυνος σοβαρών ελλείψεων τη Black Friday και τα Χριστούγεννα, Capital. Διαθέσιμο εδώ.

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Παναγιώτης Παναγιωτακόπουλος
Είναι τελειόφοιτος του τμήματος Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιά. Τον ενδιαφέρει η καινοτομία στον κλάδο των οικονομικών και έχει συμμετάσχει σε αρκετά συνέδρια και προσομοιώσεις. Λατρεύει τα ταξίδια, γι' αυτό και δεν σταματά να παρακολουθεί διάφορα προγράμματα Erasmus+ ανά την Ευρώπη και τον κόσμο. Από τα μέσα Ιουνίου 2020 φέρει την ιδιότητα του Αρχισυντάκτη Οικονομικών του OffLine Post.