3.8 C
Athens
Σάββατο, 22 Ιανουαρίου, 2022
ΑρχικήΚοινωνίαΟ κόσμος του influencing προσφέρει βοήθεια;

Ο κόσμος του influencing προσφέρει βοήθεια;


Της Μαρίας Ζωγοπούλου,

Αλήθεια, είναι τόσο σπουδαία η διασημότητα ή εμείς την κυνηγάμε; Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και έχουν βοηθήσει στην αναγνώριση όλων σε διαφόρους τομείς. Για παράδειγμα, γνωρίζουμε άτομα διαδικτυακά, τα οποία βρίσκονται πολύ μακριά από εμάς και ανταλλάζουμε απόψεις και ιδέες με ανθρώπους που δεν έχουμε συναντήσει ποτέ από κοντά. Πολλοί από αυτούς έχουν καταφέρει να αποκτήσουν αρκετά μεγάλη απήχηση στον υπόλοιπο κόσμο και έχει εμφανιστεί ο νέος όρος του ”social media influencer”.

Αναλυτικότερα, θεωρείται κανονικό επάγγελμα και αφορά ανθρώπους που μπορούν να επηρεάζουν το κοινό τους με τις απόψεις τους, τη γνώμη τους και τις επιλογές που κάνουν σε προϊόντα ή υπηρεσίες στην καθημερινότητα τους. Έτσι, οι εταιρείες θεώρησαν καλή ευκαιρία να προσεγγίσουν τους influencers με σκοπό να διαφημίζουν τα προϊόντα τους ή τις υπηρεσίες τους επι πληρωμή και ξεκίνησε μια νέα συνεργασία, η οποία αναβάθμισε, ανέβασε, βοήθησε ακόμα περισσότερο το επάγγελμα του influencer.

Πηγή εικόανς: commbox.io

Τι είναι, όμως, πιο συγκεκριμένα ένας influencer; Η λέξη προέρχεται από το ρήμα «επηρεάζω» στα αγγλικά, και σημαίνει ότι απευθυνόμαστε σε ένα άτομο ή έναν οργανισμό που ασκεί κοινωνική επιρροή. Είναι χρήστες των social media όπως του  Instagram, οι οποίοι έχουν μεγάλο αριθμό ακόλουθων -οι λεγόμενοι followers- και συνήθως προβάλλουν την καθημερινότητά τους στο διαδίκτυο ώστε να κρατάνε ενήμερους τους ακολούθους τους. Ουσιαστικά μοιράζονται πλέον τις εμπειρίες τους με το κοινό του διαδικτύου και απουσιάζει η ιδιωτικότητα της «προσωπικής» τους ζωής. Έχουν συνεχή και άμεση επαφή με τον κόσμο και κατ’ επέκταση με τους «πελάτες» τους, θα μπορούσε να πει κανείς.

Βέβαια, ακούγεται πολύ «άκομψο», αλλά η αλήθεια είναι πως αν αποφασίσει να το δει κάποιος επαγγελματικά, οι χρήστες των social μετατρέπονται σε «καταναλωτές». Για το λόγο αυτό, οι influencers σαν επαγγελματίες πλέον, απαιτεί να αφιερώνουν αρκετό χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να απαθανατίζουν στιγμές τους, να διαφημίζουν προϊόντα, εταιρίες,  μάρκες  και αυτό θέλει συνέπεια, πρόγραμμα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Σαφώς, όμως, και οι απολαβές από ότι έχουν δείξει είναι αρκετά μεγάλες.

Τι θα μπορούσε να αξίζει περισσότερο όμως; Αυτή η αναγνωρισιμότητα πώς αλλιώς θα μπορούσε να βοηθήσει πέρα από το εμπορικό κομμάτι – αν μπορούμε να το πούμε και έτσι;

Είναι σπουδαίο πράγμα να μπορείς να κινητοποιήσεις, να ενημερώσεις, να ευαισθητοποιήσεις μεγάλο εύρος ανθρώπων γύρω σου. Μήπως αυτό είναι πιο σημαντικό από κάθε άλλη συνεργασία; Να προβάλεις, δηλαδή, μία αληθινή πραγματικότητα της ζωής σου και όχι μόνο όσα θα ήθελες να δείξεις ακολουθούμενα από άνεση και καλοπέραση; Ειδικότερα αυτήν την περίοδο με τα δυσάρεστα γεγονότα των πυρκαγιών που έπληξαν την Ελλάδα, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η επιρροή μέσω των social media.

Η αναγνώριση των influencers και η βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν όσον αφορά την ενημέρωση και αλληλεγγύη μεταξύ των πολιτών είναι σπουδαίο κατόρθωμα, κάτι που για παράδειγμα ο τηλεοπτικός φακός δεν έχει καταφέρει σε παρόμοιο βαθμό. Η γρήγορη αντίδραση των διάσημων χρηστών των social media κατάφεραν να οργανώσουν μεγάλες ομάδες ανθρώπων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας για να συγκεντρώσουν είδη πρώτης ανάγκης για τις πυρόπληκτες περιοχές. Λειτούργησαν άμεσα και μεθοδικά πολλοί άνθρωποι διατεθειμένοι να προσφέρουν βοήθεια, μαζεύοντας τρόφιμα, αντικείμενα , βρεφικά είδη, είδη προσωπικής  υγιεινής καθώς και υγειονομικό υλικό. Τέτοιες στιγμές είναι οι  μεγάλες πράξεις που έχουμε ανάγκη να δούμε και να πράξουμε για το συνάνθρωπο  με σκοπό αλληλοστήριξης ο ένας για τον άλλο. Σημαντικό μέσο είναι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που κατάφεραν την τεράστια ανταπόκριση του κόσμου για τη συλλογή διαφόρων ειδών προς τους πυρόπληκτους και τα ζώα λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών.

Πηγή εικόνας: parapolitikaargolida.gr

Με αφορμή τις πυρκαγιές, διαπιστώνουμε πώς οι διάσημοι του Διαδικτύου με τους πολυάριθμους ακόλουθους που κατέχουν στα social media μπορούν να επηρεάσουν κόσμο σε υψηλό βαθμό με αποτέλεσμα να προωθήσουν τις απαραίτητες φιλανθρωπικές δράσεις και να δραστηριοποιηθούν πανελλαδικά σε συνεργασία με τους υπόλοιπους πολίτες σαν ομάδα. Η αναγνώρισή τους μπορεί να αξιοποιηθεί για πολύ σημαντικότερους λόγους, εκτός από τη συνηθισμένη δημοσιότητα, η οποία αρκείται  στην προσωπική τους προβολή με γνώμονα τη διαφήμιση σε προσωπικό επίπεδο, είτε σε επαγγελματικό και τις οικονομικές απολαβές τους. Σπουδαίο έργο η αναγνώριση ενός ατόμου να κάνει το αδύνατο δυνατό και να οργανώνει με απλούς συνανθρώπους του πράξεις αγάπης, δίνοντας ελπίδα σε όσους το έχουν ανάγκη.

Όπως συνέβη στους πληγέντες των πυρκαγιών, οι οποίοι δεν είχαν την ικανή αντιμετώπιση για να σώσουν τον τόπο τους, τις κατοικίες τους, τα ζώα τους ακόμα και τις ζωές τους, κατάφεραν να ξεφύγουν από τις φλόγες λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της σωστής ενημέρωσης που κατάφεραν να συγκεντρώσουν εθελοντές για να προσφέρουν βοήθεια, στήριξη και ανθρωπιά σε αυτόν τον κόσμο. Οι ποικίλες κοινοποιήσεις που έγιναν σε πλατφόρμες του διαδικτύου είχαν μεγάλη επίδραση στο κοινό, οι προωθήσεις από λογαριασμό σε λογαριασμό κατάφεραν να ενημερώσουν τον κόσμο και οι δημοσιεύσεις, έχοντας μεγάλη απήχηση, έδωσαν το παρόν των υπολοίπων ατόμων. Αρκεί να υπάρχει θέληση και κατάλληλη οργάνωση για να κινητοποιηθούμε όλοι μαζί.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Τι είναι οι social media influencers και πώς μπορείς να γίνεις και εσύ μία από αυτές!, tsemperlidou.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρία Ζωγοπούλου
Γεννήθηκε το 1996 στην Αθήνα, όπου και ζει μόνιμα. Έχει πτυχίο στον κλάδο της Διοίκησης Επιχειρήσεων με κατεύθυνση το Μάρκετινγκ. Σπουδάζει ψυχολογία, ασχολείται με το χορό και της αρέσουν τα ταξίδια. Αγαπημένη φράση «η ευτυχία είναι απόφαση».